Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Simpozion interjudeţean la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor

Miercuri,

Simpozion interjudeţean la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor

Miercuri, 30.03.2016, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor a avut loc Simpozionul interjudeţean cu tema ,,Pedagogia audiovizualului şi învăţarea electronică".

Invitaţii de prestigiu ai acestui eveniment au fost conf. univ. dr. Sas Cecilia, prodecan al Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane şi asistent univ. dr. Haragoş Octavian, de la Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării.
D-na director, prof. Carmen Bodiu, a deschis lucrările Simpozionului susţinând pledoaria pentru cunoaşterea impactului produs de audiovizual în actul educaţional. Prin utilizarea mijloacelor media, se dobândeşte o eficientizare a procesului educaţional, dar metodele de stimulare a gândirii critice, analitice și reflexive în rândul elevilor rămân la latitudinea fiecărui cadru didactic. D-na director precizează faptul că unul dintre obiectivele activității este tocmai acela de a răspunde modului în care, în calitate de dascăli, suntem capabili să dirijăm apetența înnăscută a elevilor spre accesarea electronică a informației, să-i conducem de la butonarea haotică a calculatorului spre cursul cunoașterii, spre fluxul învățării.  Evoluţia exponenţială în domeniul informatic din ultimul deceniu a determinat apariţia şi dezvoltarea a numeroase instrumente IT utile procesului didactic şi implicit, dezvoltarea mai multor platforme de e-learning, care au devenit tot mai familiare profesorilor şi elevilor. Astfel, un exemplu concret este platforma Moodle (e-learning) dezvoltată  pentru a ajuta profesorii să creeze cursuri online, care să fie focusate pe interacțiune și construirea colaborativă a conținutului educațional, aflată în continuă dezvoltare.
 În continuare, dl. asis. univ. dr. Haragoş Octavian a prezintat aspecte ale programului „Media Education", ce funcţionează în Europa din anii `90. În procesul educaţional, cadrele didactice trebuie să insiste asupra conţinutului, partea formală fiind accesibilă tinerei generaţii. Elevii trebuie să fie ghidaţi spre surse credibile în căutarea informaţiilor, evitând ,,balastul informaţional şi sursele toxice". Sociologul american de origine indiană Vivek Chibber explică faptul că percepem realitatea în diferite feluri, generaţia tânără nefiind capabilă să sintetizeze informaţiile la fel ca generaţia adulţilor.
D-na conf. univ. dr. Sas Cecilia a dezvoltat ideea d-lui profesor, insistând asupra învăţării de tip şcolar, unde cuvântul cheie informaţii este înlocuit cu termenul cunoştinţe. Primele cercetări în domeniul TIC s-au realizat încă din anii `60, `70, când s-a pus problema utilizării metodelor moderne. Teoreticianul Herrington Oliver susţine că învăţarea electronică este o altă faţetă a învăţării, o subspecie a acesteia. Activitatea de învăţare este centrată pe elev, în care se iau în considerare structurile cognitive, este centrată pe cunoştinţe şi este centrată pe evaluare. Modalităţile de evaluare TIC  permit crearea de exerciţii de simulare, în laboratoare virtuale, alcătuirea de către elevi a unor contexte de învăţare colaborativă. Evaluarea se poate face interindividual, dar şi prin intermediul proiectelor.
D-na prof metodist dr. Popa Rodica a subliniat necesitatea alfabetizării realizate la nivelul cadrelor didactice. În şcolile româneşti se practică într-o proporţie mai mare modelul tradiţional, faţă de cel modern. În mod sigur o metodologie de succes va implica împletirea celor două modele, având proporţii diferite în funcţie de vârsta şcolarului, de colectiv şi de obiectivele educaţionale urmărite.
Dintre cadrele didactice prezente la eveniment, d-na prof. Turcaş Rodica de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, a demonstrat utilitatea Platformei Şcoala Descovery în predarea Chimiei, Fizicii şi a Biologiei, iar de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" Oradea, d-na prof. Vaşadi-Santău Mărioara Aurina a prezentat materialul „Eficienţa utilizării mijloacelor audiovizuale în lecţii", ambele ca modele de bune practici utilizate în activitatea la clasă.
La simpozionul interjudețean organizat de Casa Corpului Didactic a Județului Bihor    s-au înscris un număr de 97 de cadre didactice, lucrările s-au desfășurat într-o atmosferă caldă, primitoare, propice aprofundării unei teme de actualitate, iar prestanța cadrelor universitare prezente la deschidere a asigurat ținuta academică și rigoarea științifică a manifestării.
Prof. metodist Popa Diana

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:38:11 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00