Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense

Ieri, la Grădi 44, omagiu lui Ion Creangă

Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense

Un exemplu viu și o demonstrație de forță didactică creatoare aveam să vedem ieri: cum poți transforma o ,,banală" activitate metodică într-un spectacol de ținut minte!

Copiii-actori ai grupei mari B de la Grădiniţa Nr.44 „Rază de soare", înnobilați cu știință și voință, cu meșteșugul exprimării întru Ion Creangă de către prof. Dorina Copăcean și Cristina Popa, l-au omagiat, ieri (miercuri, 6 aprilie 2016), în fapt, pe genialul povestitor din Humulești, într-o activitate model a comisiei metodice, devenită spectacol de teatru și teatru de păpuși.
Descoperim cu bucurie, cu fiecare activitate la care luăm parte, că această grădiniță (Rază de soare), structură a Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" din Oradea, dispune de resurse umane nebănuite: copii minunați și educatoare titrate, care puteau lesne obține, ieri, titlul de profesor emerit!
Sala toată a fost cuprinsă de mister, iar micii actori au fost vrăjiți, îmbrăcând hainele personajelor lui Creangă, spiritul lor, frumusețea și mărimea sufletească a lor, pozitive și negative, cu farmecul lor inegalabil. Lumea poveștilor și amintirilor a fost deschisă de genialul povestitor cu personajele din Capra cu trei iezi, continuată de Nică cel isteț, cu Amintirile sale din copilărie și Fata babei și fata moșneagului, o monografie a satului humuleștean, o operă de artă teatrală cu o lume colorată de caractere și situații fericite în care personajele își dau arama pe față și adevăratul examen. Geniali actori! Demni de marea scenă și micul ecran. Liniștea din grupul copiilor și din colectivul de evaluatori a fost primul semn al succesului. Toți erau numai ochi și urechi la actorii în exercițiu, iar aceștia excelau în trăiri și exprimări ca la carte. Nici nu am realizat cum s-au scurs cele vreo 50-60 sau chiar 90 de minute de spectacol. Cu siguranță, imaginile vă vor spune mult mai mult(e).
Din modesta ladă dobândită de Fata moșului pentru prestația, sufletul și calitățile sale, au avut parte de bucurii multe și dulci toți actorii, dar și ceilalți comeseni...
,,E greu să lucrezi cu copiii mici!"
Este concluzia la care a ajuns doamna director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, după zeci de ani de muncă didactică și de asistență la activitățile celor mici. Impresionată de activitatea metodică de excepție vizionată, a ținut să felicite actorii și educatoarele, să le mulțumească pentru spectacol, exprimând în cuvinte alese și potrivite RESPECTUL și PREȚUIREA. ,,Am trăit o experiență plăcută, care m-a emoționat profund", iar copiilor le-a vorbit cât se poate de deschis și sincer: ,,Eu știu că actorii dobândesc meseria când au terminat o școală; voi sunteți actori până nici nu ați ajuns la școală. Bravo! Vă consider actori grozavi! Cei mai minunați actori! Vă lansez invitația să veniți la școală să prezentați elevilor frumosul vostru spectacol. Am trăit cu adevărat acest spectacol. Chiar dacă ne-am fi dus la Teatru, nu am fi fost atât de emoționați!"
Astăzi e ziua cea MARE!
În mărimea lor sufletească, cei mici intuiesc și apreciază dimensiunea trăirilor, pe care le pun pe tavă și pe masă cu sinceritate. Așa au apreciat ei: că astăzi (ieri - n.n.) e ziua cea mare; Mare va fi, cu siguranță, și atunci când vor prezenta spectacolul în fața elevilor școlii coordonatoare sau în fața colegilor mai mici din grădi și în fața părinților.
Poezie, rol, cântare, mișcare - la superlativ
În luările de cuvânt, aprecierile unanime au fost la superlativ, că au venit din partea directorului adjunct al Școlii, dl prof. Cosmin Velimirovici, din partea celuilalt director adjunct (conducătorul Grădiniței Nr. 44), doamna prof. Floare Bodea, din partea prof. metodist Ana Mărcuț - responsabilul Comisiei metodice ori din partea învățătorilor profesori (Elena Bejușca - cls. a IV-a A, Claudia Bei - a IV-a D și Ramona Anghel - a IV-a C), prezenți la activitate; ne-au surprins până și aprecierile administratorului (patrimoniu), ec. Florentina Lia Piț, care privește și iubește copiii ca o educatoare; domnia sa a predat ani buni (11 ani) la catedră, ca suplinitor. ,,Copiii sunt viața mea! Felicit copiii și colegele pentru această activitate impresionantă. Vă iubesc!"
Să mai spunem că în partea a doua a activității metodice, am asistat la prezentarea în PowerPoint a unor considerații metodice (idei teoretice și extrase din practica didactică, exemple de bune practici) exprimate în scris, pe ecran de doamna profesor Floare Bodea - dir. adjunct, Ana Mărcuț - resp. Comisiei metodice și prof. Janina Sabău, pe tema ,,Dramatizarea oferă copilului mic posibilitatea de a experimenta de timpuriu".
Din parte-ne: nota maximă, cu felicitări, tuturor actorilor, mari și mici, ai întâmplării de miercuri de la Grădinița ,,Rază de soare".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Dramatizarea ca experiment și bucurie de exprimare, dublată de trăiri intense. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:50:23 Ora de vară a Europei de Est