Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”

Simpozion internațional în cadrul proiectului Erasmus +

„Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", în calitate de partener în proiectul Erasmus+ „Savoarea vieții, mâncare regională sănătoasă în școli" (număr de proiect: 2014-1-NL01-KA202-001225), a organizat miercuri (20 aprilie 2016) la Continental Forum Oradea un simpozion internațional.

În cadrul acestui proiect (Erasmus + TOL ,,Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în cantinele școlare"), România este reprezentată de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea,  alături de parteneri din alte patru țări europene: Olanda, Germania, Cehia și Finlanda.
Proiectul urmărește realizarea unei rețele de comunicare și afaceri între producătorii ecologici locali și membri decizionali din școli și cantine în vederea introducerii unor produse regionale sănătoase în meniul cantinelor școlare.
Pentru realizarea acestui deziderat, managerul, coordonatorul și membrii echipei de proiect s-au implicat activ în implementarea proiectului atât la nivelul conducerii locale, al producătorilor eco, cât și la nivelul elevilor, beneficiarii acestui proiect.
Întâlnirea nu a fost una pur informală, în care unii vorbesc, iar alții ascultă, cuminți, ci o activitate interactivă, în care s-a lucrat pe grupe, s-a creat, s-au pus întrebări și s-au dezbătut probleme, s-au propus și s-au găsit soluții de rezolvare în cadrul atelierelor de lucru, cu produse ecologice pe mese.
În deschidere, managerul național de proiect, dl profesor dr. Ruben Filimon, a prezentat invitații și agenda evenimentului: Importanța educației pentru un stil de viață sănătos (prezentarea proiectului și a activităților realizate); dl Avram Fițiu, profesor la U.S.A.M.V. Cluj-Napoca și secretar general al Federației Naționale de Agricultură Ecologică: „Conexiuni între agricultură și educație pentru un stil de viață sănătos"; dl Andrei Taichiș, fermier și președinte al Asociației Locale a Producătorilor Ecologici: „Cum putem să reușim la nivel local / regional"; dl Nagy Miklos (președintele Asociației Biotera România) - ,,Informarea și educarea consumatorilor, priorități pentru reușita în afaceri"; dl Kusnyer Vasile (apicultor) - Efortul apicultorilor și produsele lor ecologice.
La reuniune au participat ,,stegarii proiectului", cum i-a numit managerul de proiect pe directorii și administratorii de la grădinițele din Oradea și administratorii de cantine școlare. Principalele ,,condimente" (sarea și piperul) au fost aduse și administrate în doze mici și eco de coordonatorul național de proiect, doamna prof. Delia Mela (cu 10 ani de experiență în implementarea de proiecte internaționale) și ,,asistentul său" în derularea proiectelor, doamna prof. Ramona Hontilă.
Delia și Ramona au făcut o prezentare a proiectului și a conceptelor incluse, a activităților derulate (inclusiv lecții interactive și mici experimente) la nivelul colegiului, fiind subliniată ideea de bază pentru reușita proiectului: interacțiunea dintre producătorii locali și managerii unităților de învățământ, respectiv administratorii de cantine școlare, care pot realiza contracte spre a oferi copiilor mâncare sănătoasă (eco-bio); în implementarea proiectului este implicată și Universitatea din Oradea prin diferite acțiuni la nivel de cercetare. În cadrul atelierelor de lucru, participanții, prin intermediul produselor eco prezentate și aflate pe mese, au reușit să descopere savoarea vieții, prin testare directă, prin informare, mici experimente și scenarii; Ramona și Delia au împărtășit din experiența proiectului, idei și bune practici ale partenerilor de proiect din Olanda și Finlanda (spre exemplu, școlile din Olanda au conexiune directă cu agricultorii regionali, iar în Finlanda, fiecare școală are grădină proprie, cum aveam și noi în trecut, unde, prin rotație, fiecare elev desfășoară o oră pe zi activități practice).  Ideile au curs din toate părțile, s-au avansat soluții, s-au creat inclusiv versuri, s-au dedus și dezbătut concepte. Și fiindcă proiectul se apropie de final, după doi ani de derulare, a fost prezentată și Broșura proiectului (bilingvă, în română și engleză), care cuprinde rețete eco-bio de mâncare sănătoasă, modalități de gătire sănătoasă, precum și 10 metode de a trăi sănătos, oferite de un bucătar expert.
,,Informarea și educarea consumatorilor - priorități pentru reușita în afaceri"
,,Suntem răspunzători de cum o să arate viitorul României, viitorul tineretului nostru, ne-a spus dl Nagy Miklos, președintele Asociației Biotera România. Informarea și educarea consumatorilor sunt priorități pentru reușita în afaceri. Pentru că mulți nici nu știu că marea majoritate a bolilor de astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Iar noi vrem să educăm tineretul, să-i arătăm cum se poate trăi cât mai sănătos. Asociația noastră caută să organizeze întâlniri, să aducă la aceeași masă consumatorul și producătorul. Pentru că orice produs bun poate rămâne anonim pe rafturile unui supermarket dacă nu este prezentat și cunoscut. Asociația noastră a organizat porți deschise pentru ca fermierii să învețe unii de la alții, iar consumatorii au avut șansa de a cunoaște și degusta produsele ecologice".
Întrebat care este mesajul domniei sale pentru această reuniune, interlocutorul nostru ne-a răspuns: ,,Consumatorilor le doresc să aibă încredere și să guste, să testeze produsele ecologice pentru că merită. Noi oferim ca produs finit paste făinoase ecologice, pe care nu le găsiți în supermarketuri; ele se pot găsi pe site-ul nostru și se pot comanda în magazinele ecologice sau naturiste, în farmacii, pe B-dul Magheru, la magazinul Apicol sau la sediul firmei noastre din comuna Sălard. Ca președinte al asociației știu să informația este putere. Toată lumea crede că produsele ecologice nu sunt suficiente sau nu se pot găsi", a mai spus dl Nagy Miklos.  
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Savoarea vieții - mâncare regională sănătoasă în școli”.     

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:21:23 Ora de vară a Europei de Est