Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

C.T. „Ioan Ciordaş” Beiuş - coordonatorul proiectul regional de informatică

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

Proiectul mai sus amintit este cuprins în CAER 2016, poziţia 278, aprobat ISJ Bihor, an şcolar 2015-2016.

În cadrul instituţiei noastre în săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe să fii mai bun" s-a derulat proiectul concurs - „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice", ediţia a V-a.
Proiectul a avut un caracter tehnico-ştiinţific cu impact regional deoarece am avut participanţi de la mai multe şcoli dintre care amintim: Lic. Teh. „Henri Coandă" Sibiu, Lic. Tehn. „C-tin Brâncuşi" Satu Mare, Lic. Tehn. Nr.1 Surduc, judeţul Sălaj, C. T. „D-tru Mangeron" Bacău, C. „Ştefan Odobleja" Craiova, judeţul Dolj, C. Auto „Traian Vuia" Târgu Jiu, judeţul Gorj, iar din judeţul Bihor: C. T. „Unirea" Ştei, (4), C.N. „Avram Iancu" Ştei (5), C. N. „Samuil Vulcan" (40) şi C. T. „Ioan Ciordaş" Beiuş.
Concursul a avut trei secţiuni: secţiunea A - Desenare AutoCAD, domeniile: mecanică, electrotehnică, construcții civile, prelucrarea lemnului, textile; secţiunea B - Utilizarea programului Microsoft Excel (nivel IX-X şi XI-XII), secţiunea C - Portofolii (soft şi domeniile mai sus amintite). La etapa regională a concursului au participat 164 de elevi şi 30 de profesori coordonatori. Au fost premiaţi 41 de elevi, acordându-se 12 premii I, 10 premii II, 12 premii III şi 7 menţiuni. Şcoala organizatoare a acordat 7 premii speciale. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere au urcat elevii: Mich Vasile (Colegiul Tehnic „Unirea" Ştei), Roşu Alexandru Ioan (Liceul Tehnologic Nr.1 Surduc, jud. Sălaj), Morar Maria-Cristina (C.T. „Ioan Ciordaş" Beiuş), Moruț Horațiu (C.N. „Samuil Vulcan" Beiuş), Coste Ştefania Rafaela (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Laza Silviu (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Păşcuţă Amalia (Liceul Tehnologic Nr. 1 Surduc, Sălaj), Luca Maria (Liceul Tehnologic „Henri Coandă" Sibiu), Daniel Guţu, Mihai Nester, Alexandru Ştefan, Andrei Flat şi Adrian Galeş (Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron" Bacău), Dimoiu Ionuț (Colegiul „Ștefan Odobleja" Craiova, jud. Dolj). Elevii au fost îndrumaţi de profesorii: Burtă Voicu, Mada Maria, Szatmari Edit, Buran Claudia, Miklo Cecilia, Tudor Mirela, Gogota Ana, Florea Emil, Dumitrescu Florina şi Buşcă Lavinia.
Celelalte activităţi derulate: întocmirea materialului PowerPoint „Învăț cu bucurie pentru a fi bun în viitoarea meserie!"- exemple și modele demne de urmat şi excursia în împrejurimile Beiuşului au contribuit la reuşita proiectului.
Echipa de proiect a fost compusă din profesorii: Monenciu Rodica, Bercovici Manuel, Ispas Dan (director), Tudor Mirela, Popa Floare, Groza Nicuşor, Indre Ioan, Avram Mirela, Miklo Cecilia, Szatmari Edit, Cighir Claudia şi Fordon Zena.
Scopul proiectului a fost de a dezvolta relaţii de cooperare dintre şcoală, administraţia publică locală, agenţii economici, părinţi în vederea asigurării integrării mai uşoare a tinerilor pe piaţa muncii. Au fost atinse obiectivele proiectului şi anume: popularizarea unor exemple de bune practici; valorificarea spiritului creativ al elevilor şi cadrelor didactice; stimularea interesului  profesorilor şi elevilor pentru didactica modernă; asigurarea pregătirii profesionale a elevilor din învăţământul tehnic profesional conform cu standardele de pregătire profesională (SPP-uri), utilizarea tehnologiei informației şi comunicării, lucrul în echipă.
Echipa de proiect felicită toţi elevii participanţi şi profesorii lor îndrumători şi lansează invitația pentru următoarea ediție.
Rodica Monenciu, Mirela Tudor şi Manuel Bercovici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a.

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:48:35 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!