Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

C.T. „Ioan Ciordaş” Beiuş - coordonatorul proiectul regional de informatică

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

Proiectul mai sus amintit este cuprins în CAER 2016, poziţia 278, aprobat ISJ Bihor, an şcolar 2015-2016.

În cadrul instituţiei noastre în săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe să fii mai bun" s-a derulat proiectul concurs - „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice", ediţia a V-a.
Proiectul a avut un caracter tehnico-ştiinţific cu impact regional deoarece am avut participanţi de la mai multe şcoli dintre care amintim: Lic. Teh. „Henri Coandă" Sibiu, Lic. Tehn. „C-tin Brâncuşi" Satu Mare, Lic. Tehn. Nr.1 Surduc, judeţul Sălaj, C. T. „D-tru Mangeron" Bacău, C. „Ştefan Odobleja" Craiova, judeţul Dolj, C. Auto „Traian Vuia" Târgu Jiu, judeţul Gorj, iar din judeţul Bihor: C. T. „Unirea" Ştei, (4), C.N. „Avram Iancu" Ştei (5), C. N. „Samuil Vulcan" (40) şi C. T. „Ioan Ciordaş" Beiuş.
Concursul a avut trei secţiuni: secţiunea A - Desenare AutoCAD, domeniile: mecanică, electrotehnică, construcții civile, prelucrarea lemnului, textile; secţiunea B - Utilizarea programului Microsoft Excel (nivel IX-X şi XI-XII), secţiunea C - Portofolii (soft şi domeniile mai sus amintite). La etapa regională a concursului au participat 164 de elevi şi 30 de profesori coordonatori. Au fost premiaţi 41 de elevi, acordându-se 12 premii I, 10 premii II, 12 premii III şi 7 menţiuni. Şcoala organizatoare a acordat 7 premii speciale. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere au urcat elevii: Mich Vasile (Colegiul Tehnic „Unirea" Ştei), Roşu Alexandru Ioan (Liceul Tehnologic Nr.1 Surduc, jud. Sălaj), Morar Maria-Cristina (C.T. „Ioan Ciordaş" Beiuş), Moruț Horațiu (C.N. „Samuil Vulcan" Beiuş), Coste Ştefania Rafaela (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Laza Silviu (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Păşcuţă Amalia (Liceul Tehnologic Nr. 1 Surduc, Sălaj), Luca Maria (Liceul Tehnologic „Henri Coandă" Sibiu), Daniel Guţu, Mihai Nester, Alexandru Ştefan, Andrei Flat şi Adrian Galeş (Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron" Bacău), Dimoiu Ionuț (Colegiul „Ștefan Odobleja" Craiova, jud. Dolj). Elevii au fost îndrumaţi de profesorii: Burtă Voicu, Mada Maria, Szatmari Edit, Buran Claudia, Miklo Cecilia, Tudor Mirela, Gogota Ana, Florea Emil, Dumitrescu Florina şi Buşcă Lavinia.
Celelalte activităţi derulate: întocmirea materialului PowerPoint „Învăț cu bucurie pentru a fi bun în viitoarea meserie!"- exemple și modele demne de urmat şi excursia în împrejurimile Beiuşului au contribuit la reuşita proiectului.
Echipa de proiect a fost compusă din profesorii: Monenciu Rodica, Bercovici Manuel, Ispas Dan (director), Tudor Mirela, Popa Floare, Groza Nicuşor, Indre Ioan, Avram Mirela, Miklo Cecilia, Szatmari Edit, Cighir Claudia şi Fordon Zena.
Scopul proiectului a fost de a dezvolta relaţii de cooperare dintre şcoală, administraţia publică locală, agenţii economici, părinţi în vederea asigurării integrării mai uşoare a tinerilor pe piaţa muncii. Au fost atinse obiectivele proiectului şi anume: popularizarea unor exemple de bune practici; valorificarea spiritului creativ al elevilor şi cadrelor didactice; stimularea interesului  profesorilor şi elevilor pentru didactica modernă; asigurarea pregătirii profesionale a elevilor din învăţământul tehnic profesional conform cu standardele de pregătire profesională (SPP-uri), utilizarea tehnologiei informației şi comunicării, lucrul în echipă.
Echipa de proiect felicită toţi elevii participanţi şi profesorii lor îndrumători şi lansează invitația pentru următoarea ediție.
Rodica Monenciu, Mirela Tudor şi Manuel Bercovici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:01:50 Ora standard a Europei de Est