Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

SERM Studo 2016 - ediția a VI-a

Simpozionul Energie-resurse-mediu al studenților orădeni

SERM Studo 2016 - ediția a VI-a

În perioada 5-7 mai 2016 la Baza didactică și de cercetare „Gaudeamus" din Stâna de Vale a avut loc cea de-a VI-a ediţie a "Simpozionului Energie - Resurse - Mediu a Studenţilor Orădeni", SERM Studo 2016 [1], simpozion desfășurat sub egida Centrului de creaţie ştiinţifică şi inovare al studenţilor energeticieni orădeni (CCSISEO) [2] din cadrul Departamentului de Inginerie Energetică al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial de la Universitatea din Oradea.

Scopul acestei manifestări a fost acela de a stimula studenții să-și coreleze cunoștințele teoretice și practice din domeniul ingineriei cu abilitățile de cercetare, având ca rezultat o serie de lucrări științifice care pun în evidență eforturile creative și intelectuale ale acestora. Simpozionul a creat cadrul adecvat pentru prezentarea şi dezbaterea rezultatelor ştiinţifice şi tehnice obţinute de studenți pe parcursul pregătirii profesionale.
Simpozionul a constituit un bun prilej pentru studenții din diverse centre universitare de a schimba păreri, opinii, cunoștințe, dar și de a lega prietenii și colaborări viitoare.
Au fost acceptate 30 de lucrări științifice, grupate în 5 secțiuni: S1 - Sisteme electroenergetice de transport și distribuție. Sisteme electroenergetice performante. Fiabilitate, S2 - Materiale și tehnologii, S3 - Resurse regenerabile de energie. Tehnologii energetice sustenabile. Eficiență energetică, S4 - Ingineria și protecția mediului. Ecologie, S5 - Management, marketing şi legislaţie în domeniul energetic.
SERM Studo 2016 s-a bucurat de prezența a 50 de studenți însoțiți de cadrele didactice coordonatoare, din 6 centre universitare (Alba Iulia, Reșița, Târgu Mureș, Craiova, Brașov și Oradea).
Un juriu, format din cadre didactice universitare, a acordat diplome și premii, constând în cărți tehnice de specialitate, celor mai originale și valoroase lucrări. Un număr de 22 de lucrări au fost premiate, pe secțiunile amintite anterior, astfel:
Premiile I au fost acordate studenților: Zsigo Csaba, Duluș Petroniu, Moțoc Dan (S1), Vereş Ralph, Varga Róbert István (S2)/(Universitatea din Oradea), David Cătălin Urcan, Matei Ovidiu Vasilca, Boschner Richard Adrian, Todoran Florin Gabriel (S3)/(Universitatea "Petru Maior", Târgu Mureş), Marica Elena (S4)/(Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia);
Premiile II au fost acordate studenților: Pisau Andrei-George, Blaj Andreea-Rafaela, Manu Eusebiu-Mihai, Matei Alexandra-Luciana-Florina (S1)/(Universitatea Transilvania Braşov), Moldovan Alexandra, Harea Ionela, Fildan Florina (S2)/(Universitatea „Eftimie Murgu" Reşiţa), Savu Andrei-Marian, Simon Andras-Richard (S3)/(Universitatea "Petru Maior", Târgu Mureş), Forveszki Janos, Bota Vasile (S3)/(Universitatea din Oradea);
Premiile III au fost acordate studenților: Vese Cristian, Mihuţa Flavius, Lucuţa Cătălin (S1), Filip Iuliu Florin, Abrudan Adriana, Kubola Tamás (S3)/(Universitatea din Oradea), Golea Titi Marian, Toma Alexandru (S3)/(Universitatea din Craiova);
Mențiuni au fost acordate studenților: Cozma Horaţiu, Golpoian Mădălina, Ţirban Ştefan (S1), Burdaș Larisa-Denisa, Ţandrău Patricia, Mihuţiu Mihaela, Tocai Dorina, Negrea Daniela Tabita, Stan Georgian, Jac Paul, Herman Robert, Pușcău Iosif-Alin, Moţoc Dan Călin, Papp Deac Ionuţ, Duluş Petroniu (S3)/(Universitatea din Oradea), Sârb Adina (S3)/(Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia), Blaj Andreea-Rafaela, Manu Eusebiu-Mihai, Matei Alexandra-Luciana-Florina, Pisau Andrei-George (S1)/(Universitatea Transilvania Braşov).
Pe lângă partea ştiinţifică, cei prezenţi au mai participat la activităţi sportive (Cupa Tesla - tenis de masă, fotbal) şi de agrement (drumeţie la Izvorul Minunilor, foc de tabără), activități care au umplut în mod plăcut agenda simpozionului.
Cupa Tesla la tenis de masă a fost foarte disputată, la start participând 18 sportivi, studenți și cadre didactice. Cupa Tesla a fost câștigată de studentul Andrei Omucz (Universitatea din Oradea), celelalte premii fiind acordate după cum urmează:
Premiul I - conf. univ. dr. ing. Dzițac Simona (Universitatea din Oradea);
Premiul II - ṣef lucrări dr.ing.Cristian Dumitru (Universitatea "Petru Maior" din Tîrgu Mureş);
Premiul III - studentul Uscat Mădălin (Universitatea din Oradea);
Mențiuni - Voina Mircea, Savu Andrei, Beschiu Valentin, Pășcui Marius, Marica Elena, ceilalți participanți primind diplome de participare.
La reușita manifestării a contribuit esențial conducerea CCSISEO, cadrele didactice din comitetul organizatoric și editorial, precum și studenții din comitetul de organizare al SERMStudo2016: Chirea Vlad, Hermann Robert, Păscui Marius, Vereș George,Vese Cristian, Voina Mircea.
Felicitări tuturor participanţilor, premianţilor şi, nu în ultimă instanţă, organizatorilor!
Vă invităm să urmăriți în continuare activitățile CCSISEO pe pagina web [2] și pe pagina de Facebook [3] a acestuia!
Detalii la adresele:
1.http://sermstudo.energetica-oradea.ro/
2.http://energetica-oradea.ro/ccsiseo
3.https://www.facebook.com/CCSISEO/?fref=ts
Prodecan,
director CCSISEO,
conf.univ.dr. ing. Dzițac Simona
Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial,
Universitatea din Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: SERM Studo 2016 - ediția a VI-a.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 00:03:50 Ora de vară a Europei de Est