Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Acţiuni pentru prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Peste 1.200 de elevi au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în

Acţiuni pentru prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Peste 1.200 de elevi au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în activități menite să prevină victimizarea acestora şi implicarea lor în fapte de natură penală.

În primele două zile ale activităților programate de polițiștii bihoreni pe parcusul săptămânii 9 - 13 mai a.c., pentru asigurarea unui climat de siguranţă în incinta şi în zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar, pentru prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor și pentru eficientizarea măsurilor necesare asigurării bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ, au fost organizate 42 de întâlniri informativ - preventive cu elevii, din care 19 în mediul urban și 23 în mediul rural.
Astfel, 1.200 de elevi din tot județul s-au întâlnit cu polițiștii bihoreni din cadrul structurilor de prevenire, proximitate, rutieră, ordine publică, alături de polițiștii din mediul rural, fiind implicați în activități cu caracter informativ - preventiv, menite să prevină victimizarea acestora, dar și delincvența juvenilă și să sporească climatul de siguranță în instituțiile de învățământ preuniversitar din județul Bihor.
Acțiunile polițiștilor bihoreni sunt structurate pe trei paliere, prevenirea prin acţiuni educative, verificarea modului de supraveghere, pază și acces în unităţile școlare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 333/2003 și acordarea sprijinului de specialitate (activităţi pentru menţinerea ordinii publice, intervenţia în cazul evenimentelor produse în perimetrul unităţilor şcolare, sesizate prin „112" şi combaterea absenteismului şcolar). Activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni se înscriu într-o amplă acțiune organizată la nivel național, în cursul acestei săptămâni, pentru prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor și pentru eficientizarea măsurilor necesare asigurării bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ.
În acest context, zilnic, echipaje de poliţie sunt prezente în zona intrărilor în şcoli, în intervalele orare în care se efectuează intrarea şi ieşirea de la cursuri a elevilor.
De asemenea, polițiștii bihoreni efectuează patrulări în zona şcolilor, atât pe parcursul orelor de curs, cât şi în perioadele când elevii nu au cursuri, întrucât multe unităţi şcolare deţin terenuri de sport care sunt frecventate de un număr mare de copii.
Totodată, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii, împreună cu cei rutieri, sprijiniţi de poliţişti de proximinate, vor continua întâlnirile preventive cu elevii, în cadrul unităţilor şcolare.
În același context, polițiștii bihoreni continuă efectuarea de controale periodice privind respectarea prevederilor Legii nr. 333 din 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor. Astfel, vor fi făcute în permanenţă verificări privind modul de acces în incinta şcolilor şi executarea pazei.
Siguranța în școli, prioritate permanentă a polițiștilor bihoreni
De altfel, pe tot parcursul anului 2016, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de polițiștii rutieri și de proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, au derulat o serie de activităţi preventive în instituţii şcolare din județul Bihor, pentru a preveni delincvența juvenilă și victimizarea minorilor.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi cea a victimizării minorilor reprezintă activităţi constante ale poliţiei, structurile de prevenire şi de proximitate fiind implicate în mod direct în iniţierea/organizarea şi derularea de activităţi/campanii şi proiecte în acest domeniu.     
Delincvenţa juvenilă este un segment al criminalităţii care necesită o atenţie deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu uşurinţă în capcana infracţionalităţii, luând în considerare caracteristicile vârstei - teribilism în orice domeniu şi dorinţa de a gusta noul la orice pas.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, siguranţa pe Internet, cu accent pe avantajele acestuia, pericolele şi riscurile mediului virtual au fost temele abordate de polițiștii bihoreni în întâlnirile organizate cu mii de elevi din ciclul primar, gimnazial și liceal, cu preșcolari.
Subiectele dezbătute cu elevii de liceu au urmărit cunoaşterea și conştientizarea cauzelor, a factorilor favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile, a consecinţelor legale şi sociale în cazul comiterii de fapte antisociale de către persoane minore (răspunderea contravenţională şi penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social) şi a diferitelor situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii (dispariţiile de minori, navigarea în siguranţă în mediul virtual), elevii fiind interesaţi de informaţiile prezentate de polițiștii bihoreni.
În cadrul activităților preventive desfășurate de polițiști în școlile bihorene, elevii din clasele I - VIII au fost implicaţi în jocuri tematice în cadrul cărora au jucat diverse roluri (inculpat, martor, complice etc.). Totodată, participanţii au încercat să identifice în jurul lor, în clasă, la locul de joacă sau acasă, diverse situaţii conflictuale. Acestea au fost ulterior analizate împreună cu poliţiştii de prevenire bihoreni, identificându-se împrejurările care au condus la escaladarea conflictelor, motivele pentru care s-a recurs la violenţă şi modalităţile de rezolvare non-violentă a respectivelor conflicte.
Violenţa şcolară a fost o altă temă abordată de poliţiştii de prevenire bihoreni în întâlnirile cu elevii, fiind prezentate consecinţele acestui fenomen, dar şi modalităţile în care elevii se pot implica în activităţi de informare/prevenire, pentru consolidarea siguranţei şcolare şi extraşcolare.
Au fost făcute recomandări preventive cu privire la siguranţa bunurilor personale, prin  prezentarea unor cazuri de victimizare, fiind dezbătuţi, totodată, factorii favorizanţi şi măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi: din buzunare, din clasă, din locuinţe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile etc..
Educația rutieră a fost o altă temă intens dezbătută de polițiști cu copiii, aceștia fiind angrenaţi într-un joc prin care și-au demonstrat cunoştinţele în materie de educaţie rutieră.
Pe parcursul desfăşurării activităţilor au fost proiectate filme cu mesaje educativ - preventive, pentru a conştientiza copiii şi a contribui la dezvoltarea unui comportament preventiv. De asemenea, poliţiştii bihoreni au distribuit pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaj preventiv şi au organizat concursuri pe teme rutiere, în scopul formării unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie.
Comisar-șef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:40:57 Ora standard a Europei de Est