Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul judeţean de limba engleză „Let’s Growl”, ediţia a III-a

Miercuri, la Grădiniţele „Trei Ursuleţi”

Concursul judeţean de limba engleză „Let’s Growl”, ediţia a III-a

Grădiniţele „Trei Ursuleţi" au organizat Concursul judeţean de limba engleză „Let's Growl", ediţia a III-a, miercuri, 11 mai 2016. Concursul s-a desfășurat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" şi Şcoala Gimnazială „Dacia".

Proiectul concurs judeţean în limba engleză „Let's Growl", ediţia a III-a, se derulează în perioada octombrie 2015 - iunie 2016, sub îndrumarea doamnei preşedinte Nistreanu Laura Delia (preşedintele Fundaţiei „Trei Ursuleți"), fiind coordonat și organizat doamna profesor de limba engleză Curta Timea Ildiko; echipa de proiect cuprinde directorii Grădiniţelor „Trei Ursuleţi", prof. Iluţa Mihaela Ioana şi Bistran Mihaela, precum şi profesorii de limba engleză şi limba germană: David Diana şi Pavel Lavinia.
La cea de-a treia ediție, copiii au avut de parcurs patru probe: o probă teoretică - Show me/Quiz/ Mix and match, prin tragere la sorți, la care participă tot echipajul, proba de colorat care este individuală, proba artistică ce implică tot echipajul, iar proba ,,dialog" implică doi copii, aleşi în prealabil şi pregătiți de către profesorul coordonator.
Concursul s-a finalizat cu o Gală de premiere, desfășurată la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", unde s-au prezentat momente artistice alese în prealabil, constând în: scenete, recitări de poezii, cântece și jocuri de rol. Doamnele directori (prof. Bistran Mihaela şi prof. Iluţa Mihaela Ioana) au felicitat echipajele şi profesorii coordonatori şi au mulţumit părinţilor pentru prezenţă, iar coordonatorul competiției, doamna prof. Curta Timea Ildiko, a apreciat buna pregătire a echipajelor.
La actuala ediţie s-au înscris 14 unități școlare, șapte grădinițe și șapte școli: echipajul Şcolii Gimnaziale „Dacia" a fost format din elevii: Erdei Diana, Andre Stephanie, Vereș Ariana, Popa Giulia și Maziliu Ciprian, îndrumați de prof. Popoviciu Antonia și Sarca Crișan Raluca; echipajul Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna" (coordonat de prof. Guler Camelia) nu s-a prezentat, din motive obiective; echipajul Școlii Gimnaziale „Octavian Goga": Adatsy Alexia, Băruța Miruna, Ciuciu Oana, Dat Matei, Rubint Patrick, coordonați de prof. Dorina Pop; echipajul Colegiului Național ,,Iosif Vulcan": Dobai Teodora, Vesa Maria, Sandru Giulia, Cuciula Miruna, Farcaș Maria, îndrumați de prof. Popa Teodora; echipajul Liceului Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu": Cristea Irina, Gal Diana, Radu Maria, Simon Oliver, Tifor Maia, îndrumați de Radu Adina; echipajul Şcolii Gimnaziale Nr. 16: Băican Izabella, Sara Alessia, Faur Alexandru Nicolae, Morariu Alexandru, Suciu Tudor Bogdan, Szabo Karla, îndrumați de Petruț Amalia Maria; echipajul Şcolii Gimnaziale Nr. 11: Filimon Jonathan, Fechete Paul, Miko Maya Jasmine, Haita Alin Florin, Popoviciu Mara Rebeca, coordonați de prof. Oniţa Claudia Daniela; echipajul Grădiniței Nr. 47: Victor Nicula, Victor Călinescu, Iannis Costea, Tudor Popa, Patrick Iancu, îndrumați de prof. Oana Simuț; echipajul Grădiniței Nr. 20: Boca Teodora Sânziana, Cherman Darius Patrik, Anisia Net, Kovacs Istok David, Florescu Sofia, coordonați de prof. Cherman Simona Anda; echipajul Grădiniței Nr. 46: Maria Hanga, Andrei Berki, Mihai Petriș, Mihai Nica, Albert Bodea, îndrumați de prof.  Simuț Oana; echipajul Grădinițelor „Trei Ursuleți": Del Duca Antonella, Galeos Tudor, Șoproni Bogdan, Gordan Alexandru, Buciuman Felix, coordonați de prof. David Diana; echipajul Grădiniței Nr. 34: Micula Roxana, Gligor Iulia, Sabău Maria, Sârb Bianca, Alexandru Bogdan, coordonați de prof. Pop Teodora; echipajul Grădiniței Nr. 50 - structura Grădinița Nr. 55: Tăutu Dragoş, Rodina Cezar, Chirilă Dalia, Demeter Anna, Andruţa Diana, îndrumați de prof. Ghiuro Natalia; echipajul Grădiniței Nr. 45: Nicorici Carina, Trip Benea Cristiana, Petruț Andrei, Hera Luca, Urs Ema, coordonați de prof. Cocioban Diana.
Toți copiii participanți, 70 la număr, au obținut premii, reușind punctaje extrem de bune prin muncă asiduă, alături de colegi și de cadrele coordonatoare.
Concurenții au fost răsplătiţi cu diplome și premii, iar profesorii, cu diplome şi adeverinţe de participare la concurs, în calitate de profesori coordonatori. Premiul a constat într-un puzzle educativ, personalizat, și un îndrumător metodic cu lecții în limba engleză, al cărui autor este coordonatorul concursului judeţean de limba engleză „Let's Growl", d-na prof. Curta Timea Ildiko.
Îndrumătorul (cu ISBN) cuprinde un număr de 12 lecții care familiarizează copiii cu o mulțime de elemente necesare pentru achiziționarea primelor noțiuni într-o limbă străină (limba engleză). Pe parcursul fiecărei lecții, copiii vor întâlni cel puțin un cântec sau o poezie, o fișă de lucru, dar și imagini care însoțesc de fiecare dată vocabularul țintă, dându-le astfel satisfacția să aplice în practică ceea ce au acumulat pe parcurs.
„Bear-care English everywhere" se dorește a fi o carte de limba engleză preferată de copii, lecțiile expuse, precum și cântecele și poeziile formează un tot unitar, în care copiii participă activ la însușirea noțiunilor de bază, iar forma de prezentare este una atractivă pentru a le stârni curiozitatea și interesul", ne-a declarat autoarea volumului, doamna prof. Curta Timea Ildiko.
Mihaela Iluța
Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Concursul judeţean de limba engleză „Let’s Growl”, ediţia a III-a.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:50:01 Ora de vară a Europei de Est