Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor

La procesul simulat studențesc în cauză penală

Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor

Secţiunea Aplicaţii practice-demonstrative, simulări şi Expo_BACStud 2016, coordonată de prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora din municipiul Oradea a început cu un proces simulat studenţesc în cauză civilă (coordonatori: judecător, lect. univ. dr. Loredana Doseanu; judecător, lect. univ. dr. Ioana-Luminiţa Dudaş; avocat, lect. univ. dr. Radu-Gheorghe Florian), a continuat cu expoziţii, standuri de prezentare, activităţi de informare, exerciţii practice şi exemplificări moduri de acţiune specifice instituţiilor invitate, iar în încheiere participanţii au fost invitaţi la un proces simulat studenţesc în cauză penală, coordonat de procuror, lect. univ. dr. Liviu Lascu.

Prezentarea procesului penal simulat de anul acesta, s-a dorit a fi o consolidare a unei practici educative ce s-a dovedit a fi una de succes încă de la precedenta reprezentaţie din luna mai 2015, o provocare pentru această promoţie de studenţi şi pentru îndrumătorul lor, deopotrivă. Un prim aspect care a urmărit ridicarea ştachetei faţă de nivelul precedent a fost acela de a alege o speţă semnificativ mai complexă faţă de cea de anul trecut, implicând dezbateri pe marginea unor infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor care, în mod inerent, au creat premisele unor dezbateri foarte aprinse.
Procurorul, pe de o parte, reprezentat într-o manieră de înaltă ţinută de studenta Daiana Poleac şi avocaţii inculpaţilor sau ai  părţilor, pe de altă parte, au creat un climat de dezbateri în contradictoriu foarte apropiat de unul întâlnit în sălile de judecată, cu argumente de fapt şi de drept proprii, singura intervenţie de ordin scenografic fiind o prezentare a stării de fapt reţinute în rechizitoriu şi a unor mijloace de probă administrate în mod valid în faza de urmărire penală.
Toate declaraţiile inculpaţilor, ale părţilor şi intervenţiile avocaţilor s-au făcut, aşadar, la iniţiativa studenţilor şi în forma lor de exprimare, cu corecturile de rigoare operate pe timpul repetiţiilor, în situaţiile în care acestea s-au dovedit a fi nespecifice unor discuţii în cadru procesual sau dacă au parazitat în mod inutil dezbaterile. Pentru desfăşurarea tuturor activităţilor din cursul judecăţii, în succesiunea lor firească şi cu respectarea procedurilor şi a principiilor procesuale specifice, studenta Szabo Katalin, în rolul de judecător, a depus diligenţele unui adevărat profesionist, urmărind cu precizia unui metronom toate detaliile şi conducând magistral şedinţa. Studentele Contraş Alexandra şi Stănescu Ioana, în rolul avocaţilor inculpaţilor, au avut o prestaţie extrem de importantă de la începutul şi până la finalul procesului, pe pledoariile acestora sprijinindu-se, de fapt, întreaga dezbatere în regim contradictoriu, menţinând ridicată cota de interes pentru auditoriu. O referinţă aparte se impune a fi făcută pentru prestaţia celor doi studenţi care au jucat rolul inculpaţilor şi care, deşi în viaţa de zi cu zi sunt nişte studenţi silitori, interesaţi şi cu un comportament exemplar, au interpretat rolurile lor într-o manieră atât de autentică şi de originală încât privitorii au putut fi tentaţi să creadă că sunt nişte studenţi la actorie, nicidecum la drept. Practic, intervenţiile lor făcute cu mult talent, au constituit sarea şi piperul acestei reprezentaţii şi au stârnit uneori râsete, de-a dreptul, într-o sală în care domina o atmosferă sobră şi tensionată.
Chiar dacă au avut roluri mai puţin vizibile în cursul procesului şi chiar dacă intervenţiile lor nu au fost de durată, toţi ceilalţi studenţi participanţi au avut evoluţii excelente şi o contribuţie însemnată la reuşita activităţii. Le mulţumesc din toată inima studenţilor participanţi şi publicului spectator şi sunt îndreptăţit să cred că acest proces simulat va avea un loc aparte în panoplia de evenimente plăcute la care au participat în timpul facultăţii şi de care îşi vor aduce aminte peste ani. Le doresc tuturora mult succes pentru ca în viitorul apropiat să devină magistraţi şi avocaţi adevăraţi, în procese reale. Nu în cele din urmă, manifestarea reprezintă o mănuşă aruncată viitoarelor promoţii ale Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative.
Au participat
1. Judecător: Szabo Katalin
2. Grefier: Tonca Andreea
3. Procuror: Poleac Daiana
4. Avocatinculpat (1): Stănescu Ioana
5. Avocatinculpat (2): Contraș Alexandra
6. Avocat parte civilă (1): Bungău Ana Maria
7. Avocat parte civilă (2): Ivan Andreea
8. Avocat parte civilă (3): Barmoş Loredana
9. Inculpat (1): Oprean Dan
10. Inculpat (2): Hava Mircea
11. Parte cililă (1): Torj Ioan
12. Parte civilă (2): Burta George
13. Parte civilă (3): Mada Camelia Daniela
14. Martor (1): Ghitea Florina
15. Martor (2): Băican Andrada
16. Martor (3): Abrudan Romina
 Lect. univ. dr. Liviu Lascu
Pentru mai multe poze (77 de poze), accesați Galeria foto: Infracţiuni de distrugere prin incendiere şi tentativă de omor. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:29:09 Ora de vară a Europei de Est