Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Am nevoie de votul orădenilor și nu numai!

Am fost selecționată printre cei 30 de profesori de excepție din România!

Am nevoie de votul orădenilor și nu numai!

Încă din copilărie dorința mea era să mă fac învățătoare, jocurile cu păpușile, mai apoi cu vecinii de pe strada unde locuiam aveau ca temă principală catalogul, tabla, cărțile, caietele, lecțiile...

Când am terminat clasa a VIII-a am dat la Liceul Pedagogic urmându-mi visul, dar concurența fiind în acea vreme foarte mare, am avut o dezamăgire... am căzut, lipsindu-mi 15 sutimi. Având medie destul de mare am fost repartizată la un liceu din oraș cu profil de istorie. Astfel am urmat clasa a IX-a cu rezultate bune la acel liceu prestigios, dar gândul meu era tot la profesia de învățătoare. Așa că m-am pregătit concomitent și am dat încă o dată examen (probe eliminatorii - sport, muzică, desen și probe scrise - română, matematică) la Liceul Pedagogic ,,Iosif Vulcan". Și cu ambiție, cu multă muncă și încredere în propriile forțe, am reușit! Am urmat 5 ani acest liceu de profil, repetând clasa a IX-a, deci am pierdut 2 ani, dar am câștigat mai mult: bucuria și satisfacția de a-mi vedea visul împlinit.
Visul copilăriei mele
Cu timpul am urmat și cursurile Universității, Facultatea de Științe Socio- Umane, secția Pedagogia învățământului preșcolar și primar, limba franceză. Mereu am fost preocupată și sunt dornică de a mă perfecționa, de a învăța, de a fi la curent cu tot ce-i nou, ce poate să mă ajute în munca mea la catedră, zi de zi. Pe lângă predarea efectivă a materiei pentru fiecare disciplină, consider că prin tot ce întreprind la clasă, împreună cu colegii mei, la nivelul catedrei sau al școlii, reușesc să mă dăruiesc unei cauze nobile și unor suflete curate.
Eforturile pe care le fac pentru a îndeplini această frumoasă misiune de dascăl, nu sunt zadarnice. Le văd rezultatele, le simt eu, dar le percep și alții. Timpul pe care-l petrec zilnic la școală - 8 ore, plus timpul de pregătire pentru a doua zi (chiar dacă am 20 de ani la catedră) mi se pare a fi cea mai rentabilă investiție, chiar dacă adesea îmi sacrific din timpul rezervat familiei (soțului și celor doi copii). Dar ei mă înțeleg și mă susțin. Fără înțelegerea și ajutorul lor nu aș putea trece peste toate greutățile. Ei știu că pentru mine, școala înseamnă totul, mai mult decât un serviciu care mă onorează și îmi dă cele mai multe satisfacții profesionale. Nu mă văd făcând altceva. Și mai am onoarea de a lucra în școala unde eu am învățat în clasele I-VIII. Tot ce fac la ore și toate activitățile extrașcolare sunt pentru școala mea, pentru copiii pe care-i formez. Particip cu bucurie la toate cercurile și consfătuirile cadrelor didactice, la cursuri de formare, simpozioane și conferințe, convinsă fiind că mai am multe de învățat. Zic eu, fără lipsă de modestie, că sunt o persoană creativă, bună organizatoare și-mi place munca în echipă. Până în prezent am publicat o serie de articole în reviste sau cărți de specialitate cu ISSN sau ISBN. Personal am editat trei materiale cu ISBN - două caiete auxiliare (cu înmulțire și împărțire) și o broșură cu exemple de bune practici (excursiile și taberele școlare).
Cu fiecare generație de elevi pe care i-am avut în grijă am evoluat și eu, am căpătat experiență, dar mereu m-am modelat după specificul grupului de elevi, după cerințele lor, după așteptările comunității. Am încercat și sper că am reușit să fac în așa fel încât să contribui nu numai la transmiterea unui bagaj informațional, ci și la formarea elevilor mei, la închegarea colectivului clasei. Pentru mine, ca dascăl, întotdeauna a contat ambientul sălii de clasă, munca la clasă, dar am avut și am o mare deschidere pentru activitățile extrașcolare (activități educative, sub diferite forme, concursuri, serbări, excursii, tabere, vizite diverse, activități de antreprenoriat și de voluntariat). În permanent, am ținut legătura cu părinții elevilor, fiind convinsă că numai cu ajutorul lor munca mea va avea cea mai mare eficiență. În spiritul parteneriatului  școală-familie, am inițiat și desfășurat activități comune, activități asistate de către părinți, activități susținute de părinți, lectorate și un dialog permanent prin intermediul caietului de corespondență.
Așa gândesc, înțeleg și acționez eu pentru a mă achita cu cinste de toate sarcinile pentru a obține cele mai bune rezultate în profesiune mea nobilă de luminător și de formator de caractere.
Profesor Toader Monica Dorina
Felicitări, Monica!
Cu adevărat, aceasta este Monica noastră, pe care vă îndemn să o votați pe  http://www.fundatiadanvoiculescu.ro/2016/04/liga-profesorilor-exceptionali-editia-a-iii-a/
Avem de a face cu un dascăl între dascăli, așa cum am cunoscut-o și am promovat-o de-a lungul timpului!
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:32:56 Ora de vară a Europei de Est