Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

La Mănăstirea Bic

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

În perioada 4 - 5 iunie 2016 s-a desfășurat programul Autocunoaştere şi dezvoltare personală prin psihodramă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, ediția a III-a, la Mănăstirea Bic din județul Sălaj, a cărei stareță este Maica Marina.

Înainte de începerea cursului, participanții au vizitat Grădina botanică din Jibou.
Predarea şi învăţarea este, de obicei, întâmpinată de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic. Nu doar aceștia, ci şi părinţii, uneori chiar educatorii, au îndoieli în ceea ce priveşte nevoia memorării şi exersării structurilor complexe ale lecţiilor care este necesar a fi învăţate. Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii şi dezvoltării personale deoarece prin intermediul acestora devenim performanţi, mai bine adaptaţi stresului zilnic, reuşim să depăşim obstacolele de orice fel inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creştem potenţialul relaţional, ne depăşim zona de confort - limitativă, îi înţelegem mai bine pe ceilalţi şi suntem mai bine adaptaţi situaţiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoaşterea şi dezvoltarea persoanlă proprie, în ritmul personal intuitiv sau prin intermediul grupului din care fac parte profesionişti egali ca pregătire dar cu experienţe de viaţă diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două este varianta optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul şi-a propus să ofere şcolii şi elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenţi la nevoile lor dar şi la ale celorlalţi, care să fie capabili de empatie, respectuoşi, buni comunicatori dar şi apţi de a conştientiza toate resursele avute la dispoziţie pentru a le folosi în predare. În cadrul cursului şi-au găsit răspunsul întrebări precum: Ce loc ocupă psihodrama în predarea şi învăţarea mai rapidă şi cu plăcere a lecţiilor? Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă? Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare? Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă şi comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate? Cum se desfăşoară şi cu ce frecvenţă ar trebui să folosim psihodrama? Care sunt modalităţile de evaluare prin psihodramă?
Durata programului a fost de 20 de ore, iar competenţele vizate au fost: discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul lecțiilor; prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă; aplicarea şi analizarea unor activităţi model; proiectarea unor activităţi psihodramatice creative şi comunicative; discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Modulele tematice au fost: cunoaşterea elementelor psihodramei; importanţa psihodramei ca metodă de lucru centrată pe creativitate şi spontaneitate, în învăţământ; modele de activităţi psihodramatice utilizate la clasă; evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Modalitatea de evaluare a fost observaţia permanentă și sociometria.
Formator a fost prof. psiholog Alin Creţu, acreditat de către C.N.F.P.A. şi Ministerul Muncii.
Psiholog Alin C.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă.

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 17:34:40 Ora de vară a Europei de Est