Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

La Mănăstirea Bic

Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă

În perioada 4 - 5 iunie 2016 s-a desfășurat programul Autocunoaştere şi dezvoltare personală prin psihodramă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, ediția a III-a, la Mănăstirea Bic din județul Sălaj, a cărei stareță este Maica Marina.

Înainte de începerea cursului, participanții au vizitat Grădina botanică din Jibou.
Predarea şi învăţarea este, de obicei, întâmpinată de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic. Nu doar aceștia, ci şi părinţii, uneori chiar educatorii, au îndoieli în ceea ce priveşte nevoia memorării şi exersării structurilor complexe ale lecţiilor care este necesar a fi învăţate. Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii şi dezvoltării personale deoarece prin intermediul acestora devenim performanţi, mai bine adaptaţi stresului zilnic, reuşim să depăşim obstacolele de orice fel inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creştem potenţialul relaţional, ne depăşim zona de confort - limitativă, îi înţelegem mai bine pe ceilalţi şi suntem mai bine adaptaţi situaţiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoaşterea şi dezvoltarea persoanlă proprie, în ritmul personal intuitiv sau prin intermediul grupului din care fac parte profesionişti egali ca pregătire dar cu experienţe de viaţă diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două este varianta optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul şi-a propus să ofere şcolii şi elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenţi la nevoile lor dar şi la ale celorlalţi, care să fie capabili de empatie, respectuoşi, buni comunicatori dar şi apţi de a conştientiza toate resursele avute la dispoziţie pentru a le folosi în predare. În cadrul cursului şi-au găsit răspunsul întrebări precum: Ce loc ocupă psihodrama în predarea şi învăţarea mai rapidă şi cu plăcere a lecţiilor? Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă? Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare? Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă şi comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate? Cum se desfăşoară şi cu ce frecvenţă ar trebui să folosim psihodrama? Care sunt modalităţile de evaluare prin psihodramă?
Durata programului a fost de 20 de ore, iar competenţele vizate au fost: discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul lecțiilor; prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă; aplicarea şi analizarea unor activităţi model; proiectarea unor activităţi psihodramatice creative şi comunicative; discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Modulele tematice au fost: cunoaşterea elementelor psihodramei; importanţa psihodramei ca metodă de lucru centrată pe creativitate şi spontaneitate, în învăţământ; modele de activităţi psihodramatice utilizate la clasă; evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Modalitatea de evaluare a fost observaţia permanentă și sociometria.
Formator a fost prof. psiholog Alin Creţu, acreditat de către C.N.F.P.A. şi Ministerul Muncii.
Psiholog Alin C.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Autocunoaștere și dezvoltare personală prin psihodramă.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:45:45 Ora de vară a Europei de Est