Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Al IX-lea Congres al Societății Naționale de Neurologie și Psihiatrie

În 10-14 septembrie, la Hotel „Internațional” din Băile Felix

Al IX-lea Congres al Societății Naționale de Neurologie și Psihiatrie

Societatea Națională de Neurologie și Psihiatrie a Copilului și Adolescentului din România organizează la Hotel "Internațional" din Băile Felix al IX-lea Congres, în perioada 10 - 14 septembrie 2008.

Dezbateri despre tratamentul în ADHD
*ADHD afecteaza 3-7% din copiii de vârstă școlară, zi de zi, 24h/24
*Lipsa diagnosticului și tratamentului precoce în cazul ADHD poate duce la consecințe mult mai grave la maturitate
Temele principale ale Congresului
*Manifestari neurologice în bolile psihice
*Manifestari psihice în bolile neurologice
*Tulburări depresive în copilărie și adolescență
*Patologia neurologică a copilăriei mici
Pe 11 septembrie, a avut loc o dezbatere care a actualizat  informațiile cu privire la tratamentul în ADHD (domeniul psihiatriei pediatrice), din diverse perspective: eficiența psihoterapiei vs. medicației non-stimulante, intervenția terapeutică, principii de terapie cognitiv comportamentală.
Congresul din 2008 aduce împreună specialiști din psihiatrie și neurologie pediatrică. Ei vor aborda teme de graniță ale celor două specialități.
„ADHD a devenit în urma campaniei SNPCAR, sprijinită de Eli Lilly, un sindrom recunoscut de publicul larg, ceea ce permite specialiștilor să poată lua măsuri de prevenție în sănătatea mentală a copilului și adolescentului. Trebuie avut în vedere că ADHD poate sta la baza unor deviații comportamentale ulterioare (delincvență, agresivitate, dependență de substanțe, abandon școlar), iar în unele cazuri mai grave se instituie tratamente medicamentoase”, afirma prof. dr. Mircea Tiberiu, președintele Societății Naționale de Neurologie și Psihiatrie a Copilului și Adolescentului din România.
Prelegerile sunt susținute atât de către specialiști în psihiatria pediatrică, cât și de invitați străini, cercetători ai centrului pentru epilepsie din Kehl-Kork (Germania) care colaborează constant cu echipele din România.
Tratamentul ADHD implică evaluări și măsuri terapeutice specifice inițiate de medicul specialist în psihiatria și neurologia copilului și adolescentului. Succesul terapeutic implică o muncă în echipă prin colaborarea dintre părinte, copil, cadru didactic și echipa de specialiști alcătuită din: medic specialist în psihiatria și neurologia copilului și adolescentului, psiholog, medic de medicină școlară, medic pediatru.
 “Observ cu încredere că medicii specialiști acordă o importanță din ce în ce mai mare acestei tulburări și modalităților de tratament existente. De asemenea, mă bucur că și publicul larg acceptă și constientizează existența ADHD și aceasta datorită prevalenței din ce în ce mai mari”, declara doctorul Daniel Popescu, director Relații publice pentru Eli Lilly România.
Diagnosticarea trebuie pusă de medici specialiști, precum și psihologi clinici. Există soluții eficiente pentru tratarea timp de 24 de ore și, cu înțelegerea deplină a acestei afecțiuni, copilul poate fi ajutat pentru a-și atinge întregul potențial.
Practicile terapeutice curente în ADHD sunt orientate asupra managementului simptomelor, combinând mai multe metode de tratament: *terapie comportamentală (incluzând antrenament și terapie) *medicația *terapia combinată (medicație și terapie comportamentală)
Tratamentul trebuie individualizat pentru fiecare pacient.
Despre ADHD
Sindromul hiperkinetic cu deficit de atenție (ADHD) este o tulburare de comportament a copilului care se manifestă prin deficit de atenție și dificultăți în desfășurarea unei sarcini. Simptomele de bază ale ADHD sunt următoarele: neatenție, impulsivitate, hiperactivitate, agitație, comportament inadecvat. În perioada dinainte de școală, cele trei simptome caracteristice (neatenția, hiperactivitatea și impulsivitatea) fac parte din comporatamentul normal al copilului. De aceea este greu de diferențiat ADHD de comportamentul normal specific vârstei. Simptomele devin evidente o dată cu începerea școlii. ADHD poate fi sugerat de: note și scoruri mici la testele de aptitudini, slabe abilități de organizare și planificare a actului de învățare, probleme de socializare, imagine negativă de sine și impresia că este respins de colegi. Copiii cu ADHD netratați pot deveni adulți cu probleme de adaptare socială (dificultăți în păstrarea locului de muncă) sau tulburări afective (depresie). Rata divorțurilor, a tabagismului, alcoolismului sau a abuzului de droguri este mai mare la persoanele cu ADHD, comparativ cu cele care nu suferă de această tulburare.
Despre SNPCAR
Societatea de Neurologie și Psihiatrie a Copilulului și Adolescentului din România a luat ființă în 30.01.1990, cu scopul de a organiza activitățile profesionale și științifice ale medicilor specialiști, rezidenți, ale specialiștilor din profesiunile asociate: psihologi, defectologi, sociologi, pedagogi, recuperatori, psihoterapeuți și kinetoterapeuți etc, care sunt încadrați în activitățile de profilaxie, asistență, învățământ și recuperare a copiilor suferinzi neuro-psihic din țară.
SNPCAR este o asociație profesional-științifică, apolitică, având scop nepatrimonial, și obiective: realizarea, apărarea și promovarea activităților legate de asistența, cercetarea și învățământul de profil în domeniul neurologiei și psihiatriei copilului și adolescentului.
(Delia DUMITRESCU)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Al IX-lea Congres al Societății Naționale de Neurologie și Psihiatrie.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:25:00 Ora de vară a Europei de Est