Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”

Școala de vară

,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”

În perioada 4-7 iulie 2016 a avut loc la Remeţi școala de vară ,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale" dedicată studenţilor în inginerie, şcoală de vară desfăşurată sub egida Centrului de creaţie ştiinţifică şi inovare al studenţilor energeticieni orădeni (CCSISEO) din cadrul Departamentului de Inginerie Energetică (DIEn) al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial de la Universitatea din Oradea.

La școala de vară au participat 40 de studenţi de la programele de studii aferente DIEn alături de cadre didactice coordonatoare, care au avut parte de un program vast, descris succint în cele ce urmează:
Luni, 4 iulie, a avut loc primirea şi înregistrarea participanţilor la Universitatea din Oradea,
deschiderea oficială a şcolii de vară, precum şi instruirea colectivă a participanţilor cu privire la normele în vigoare de securitate şi sănătate în muncă, precum şi a normelor suplimentare prevăzute în instrucţiunea proprie a facultăţii. Pe traseul spre locaţia şcolii de vară, participanţii au vizitat CHE Tileagd, CHE Fughiu beneficiind atât la faţa locului, cât şi în cadrul unei mese rotunde, de explicaţiile profesionale ale domnului ing. Vereş Petru, directorul Uzinei Hidroelectrica Oradea (Sucursala Hidrocentrale Cluj), domnului ing. Gabor Gheorghe (Uzina Hidroelectrică Oradea) care a prezentat aspecte privind  amenajarea Drăgan - Iad şi ale doamnei conf. univ. dr. ing. Hora Cristina (Universitatea din Oradea) care le-a vorbit studenţilor despre turbinele hidraulice în amenajările hidroenergetice.
Marţi, 5 iulie, au avut loc vizite la CHE Remeţi şi CHE Munteni, un workshop susţinut de
domnul asis. univ. drd. Lolea Marius şi d-na conf. univ. dr. ing. Dziţac Simona (Universitatea din Oradea) pe tematica ,,Evaluarea mediului electromagnetic din CHE şi staţiile de evacuare", iar după-amiază, într-un peisaj de vis din zona Barajului Drăgan, domnul conf. univ. dr. ing. Zétényi Zsigmond (Universitatea din Oradea) le-a prezentat studenţilor, în cadrul unei mese rotunde, o prelegere interesantă pe tema ,,Învăţământ, mobilitate, carieră".
Miercuri, 6 iulie, după vizitarea CHE Leşu şi barajului Leşu, domnul conf. univ. dr. ing. Buidoş Traian (Universitatea din Oradea) a susţinut, având la bază vasta experienţă a domniei sale în elaborarea de brevete de invenţie, o masă rotundă pe tematica: ,,Aplicaţii ale brevetelor de invenţii din Universitatea din Oradea în industrie"; au urmat discuţii privind atragerea de fonduri europene în domeniul energetic coordonate de domnul ing. Mortan Sorin (SC Ciucleatex SRL Beiuş); în după amiaza zilei s-a desfăşurat masa rotundă ,,Influenţa câmpului electromagnetic asupra sistemelor biologice", coordonată de domnul asis. univ. drd. Lolea Marius şi d-na conf. univ. dr. ing. Dziţac Simona.
Joi, 7 iulie, în ultima zi a şcolii de vară, studenţii au vizitat CHE Mărişelu, barajul şi lacul de acumulare Fântânele, salba de lacuri Tarniţa, Gilău, fiind impresionaţi în mod plăcut de frumuseţea naturii patriei noastre care oferă, fără îndoială, tărâmuri de poveste.
Activităţile sportive, de divertisment şi de agrement au umplut agenda fiecărei zile din cadrul şcolii de vară.
Experienţe de neuitat, vizite de lucru, perfecţionări, închegarea unor prietenii, voie bună, oameni frumoşi, colţuri de rai sunt câteva cuvinte cheie care pot descrie evenimentele care au avut loc în cadrul şcolii de vară desfăşurată la Remeţi.
Mulţumim tuturor lectorilor invitaţi, personalului operativ din cadrul obiectivelor energetice vizitate pentru răbdarea şi profesionalismul de care au dat dovadă în colaborarea cu participanţii la şcoala de vară, studenţilor participanţi şi tuturor acelora care au făcut posibilă şi au contribuit la reuşita acestei manifestări ştiinţifice studenţeşti!
Responsabil eveniment,
director CCSISEO,
conf. univ. dr. ing. Dzițac Simona,
Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial,
Universitatea din Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Perfecţionarea competenţelor tehnice şi manageriale”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:00:50 Ora de vară a Europei de Est