Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”

Conferința de presă - Lansarea proiectului:

„Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”

Oradea, iulie 2015: Primăria Municipiului Oradea a organizat joi, 14 iulie 2016, în sala ,,Traian Moșoiu" a Primăriei Oradea evenimentul de lansare a proiectului ,,Strategia de Informatizare a Municipiului Oradea 2016-2025".

Obiectivul principal al acestui proiect este elaborarea strategiei integrate de informatizare a Municipiului Oradea, prin descrierea etapelor și a procedurilor necesare transformării orașului Oradea într-un adevărat „Smart City".
Ce înseamnă un municipiu de tipul „Smart City"?
Conceptul cuprinde, printre multe altele, informatizarea sistemelor și serviciilor administrației locale, dezvoltarea și menținerea unei infrastructuri tehnice pentru a permite o comunicare mai eficientă atât cu cetățenii, dar mai ales între instituțiile locale, precum și scalarea diverselor sectoare care se dezvoltă odată cu orașul.
Ne dorim un proces de planificare participativ și integrat, iar implicarea comunității pe întreg parcursul acestui demers este importantă, dorind să cunoaștem propunerile și recomandările partenerilor noștri pentru ariile de dezvoltare ale acestui proiect.
„Vom avea nevoie de combinarea informaţiilor şi resurselor publice - ale instituţiilor, dar şi cele private - ale mediului de afaceri şi al cetăţenilor, pe tot parcursul elaborării strategiei, definirii proiectelor şi prioritizarea lor. Trebuie să ne implicăm cu toţii un rezultat relevant, reprezentantiv şi în folosul întregii comunităţi", a spus city-managerul Eduard Florea.
Prezenţa dvs. este cu atât mai importantă cu cât vom discuta despre un proiect comunitar care solicită o largă participare. Vom avea nevoie de combinarea informaţiilor şi resurselor publice - ale instituţiilor, dar şi cele private - ale mediului de afaceri şi ale cetăţenilor, pe tot parcursul elaborării strategiei, definirii proiectelor prioritare şi implementarea lor. E nevoie de implicarea tuturor pentru un rezultat relevant, reprezentantiv şi în folosul întregii comunităţi.
Conștienți fiind de faptul că o strategie inteligentă poate fi aplicată la un oraș, o regiune, un teritoriu sau o zonă industrială, Primăria Municipiului Oradea propune să identifice un model de dezvoltare a orașului inteligent, în cadrul unor programe care să se caracterizeze prin coexistența și integrarea simultană a zece arii tematice:
  • Guvernanță inteligentă /Smart Government (incluzând nivelul de informatizare al administrației locale și zonale, prin modelarea proceselor specifice administrației locale și zonale);
  • Mobilitate inteligentă /Smart Mobility (incluzând Trafic intelligent /Smart Traffic și Soluții inteligente pentru parcări în spațiile publice /Smart Parking);
  • Locuire inteligentă /Smart Living (incluzând Locuințe inteligente /Smart Housing și Medicină digital /Asistență inteligentă pentru sănătate /Smart Care/Digital Medicine);
  • Educație inteligentă /Smart Education (incluzând Cultură inteligentă /Smart Culture);
  • Cetățeni mai inteligenți /Comunități mai inteligente /Smart Citizens /Smart Community;
  • Infrastructură inteligentă /Smart Infrastructure (incluzând Clădiri inteligente /Smart Buildings);
  • Utilități inteligente /Smart Utility (incluzând Managementul Inteligent al Energiei de orice tip, inclusiv prin "cogenerare" și combinare de surse de energie complementare, de orice tip);
  • Mediu curat și inteligent /Smart Environment;
  • Afaceri mai inteligente /Smart Business;
  • Securitatea informatică și a informațiilor /Cybersecurity.
Transformarea Municipiului Oradea pentru a deveni inteligent va avea urmări asupra inovării tehnologice, asupra transporturilor inteligente, asupra creșterii eficienței energetice, asupra vieții cetățenilor, lucrătorilor și întreprinderilor, prin numeroase schimbări legate, de exemplu, de munca la distanță, de e-democrație, de transparența sporită, și va permite o participare mai activă la procesul decizional. Acest proiect este cel mai complex din punct de vedere al modalității de abordare la ora actuală în România, iar Oradea poate deveni astfel model de bună practică în ceea ce privește serviciile publice oferite și siguranța cetățenilor săi.
Proiectul este implementat pe o perioadă de 6 luni începând de la 1 Iunie 2016 în colaborare cu Asociația Cluj IT Cluster, contractantul selectat printr-o procedură demarată în luna februarie la care au fost depuse șapte oferte. Conceptualizarea proiectului Oradea Smart City - descrierea vizuală a strategiei de informatizare, schema care sugerează toți pașii orașului inteligent o regăsiți în imaginea alăturată. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Strategia de informatizare a Municipiului Oradea 2016- 2025”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 01:44:15 Ora de vară a Europei de Est