Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

Solicităm decontarea integrală a navetei elevilor

Elevii, tinerii, cadrele didactice și părinții - front comun pentru scăderea abandonului școlar

Solicităm decontarea integrală a navetei elevilor

Consiliul Național al Elevilor, Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din Bacău, Consiliul Tineretului din România, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret", Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar solicită Guvernului României să adopte, în cel mai scurt timp, o Ordonanță de urgență, prin care să revină la decontarea integrală a navetei elevilor, care studiază în altă localitate decât cea de domiciliu.

În august 2013, Guvernul României a adoptat Ordonanța Guvernlui nr. 29/2013, prin care a plafonat naveta elevilor la 26 lei/3 km + 2 lei/km. În urma acestei decizii iresponsabile, peste 35.000 de elevi din România au abandonat școala, din lipsa banilor pentru a face naveta între localitatea de domiciliu și școală. Înainte de momentul în care decontarea navetei a fost plafonată, în țara noastră exista un număr de 198.941 de elevi navetiști, într-un singur an numărul acestora scăzând la 163.872[1], cauza vizibilă fiind lipsa banilor pentru asigurarea costurilor de transport.
Prin Strategia Europa 2020, România și-a asumat că va reduce abandonul școlar la 11,3%, până în anul 2020. În prezent, situația este paradoxală, măsurile luate de statul român fiind de natură să crească părăsirea timpurie a școlii, în niciun caz să o reducă. Înaintea plafonării navetei, rata abandonului școlar era de 17,4%, până în anul 2016 aceasta crescând cu aproximativ 2%, în prezent fiind de 19,1%[2], a treia cea mai mare valoare din Uniunea Europeană.
 În momentul de față elevilor le este decontat aproximativ 20-25% din costul abonamentului. Măsura decontării parțiale a navetei este neconstituțională raportat la art. 32, alin. (4) din Constituția României, care consacră gratuitatea învățământului de stat.
Este regretabil că, în anul 2016, într-o țară membră a Uniunii Europene, există elevi care nu pot finaliza învățământul obligatoriu, întrucât Guvernul României a decis să pună în sarcina elevului și părinților peste 75% din costurile necesare pentru a ajunge din localitatea de domiciliu la școală.
În concluzie, reprezetanții elevilor, tinerilor, cadrelor didactice și părinților din România solicită prim-ministrului României, domnul Dacian Cioloș, și Guvernului României să trateze cu prioritate și diligență maximă problema elevilor care nu sunt integrați în sistemul de învățământ, din cauza lipsei banilor pentru a ajunge la școală. De aceea, considerăm că se impune adoptarea în regim de urgență, până la începerea anului școlar 2016-2017, a unei Ordonanțe prin care să fie abrogat art. 15 din OG nr. 29/2013, astfel încât elevilor din România, care studiază în altă localitate decât cea de domiciliu, să le fie decontate în integralitate costurile aferente navetei.
Semnatari:
Consiliul Național al Elevilor - Vlad ȘTEFAN, președinte
Asociația Elevilor din Constanța - Constantin-Alexandru MANDA, președinte
Asociația Elevilor din Bacău - Gabriel-Dragoș CAZAN, președinte
Consiliul Tineretului din România - Mihai DRAGOȘ, președinte
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret" -Marius-Ovidiu NISTOR, președinte
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ - Simion HANCESCU, președinte
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar- Iulian CRISTACHE, președinte
[1] Conform analizei Ministerului Educației, iunie 2016 - http://beta.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/studii%20si%20analize/2016/Analiza%20naveta%20elevi%20-%20noiembrie%202015.pdf
[2] conform Eurostat

Trimite email

luni, 17 ianuarie 2022