Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Are deschidere pentru toți cei care își descoperă vocația de a sluji Lui Dumnezeu”

Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” Oradea

„Are deschidere pentru toți cei care își descoperă vocația de a sluji Lui Dumnezeu”

„Ideea înființării Liceului Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea aparține P.S. Sale Sofronie Drincec, episcopul ortodox al Oradiei, care a aflat că toate cultele aveau licee, mai puțin cultul ortodox majoritar și dominant”, ne-a declarat directorul liceului, preot profesor Radu Rus.

Liceul ortodox s-a înființat în anul școlar trecut (2007-2008) prin desprinderea claselor de filieră vocațională, profil teologic ortodox existente în cadrul  Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”. Din lipsă de spațiu propriu, noua unitate de învățământ avea să funcționeze în cadrul liceului pedagogic, fiind condusă de preotul profesor Radu Rus, fost director (timp de șapte ani, din cei nouă ani de apostolat în învățământ) al Seminarului Teologic Liceal Ortodox din Zalău, județul Sălaj.
Un liceu în care să se dezvolte și celelalte cicluri de învățământ
Întrebat fiind de ce liceu teologic și nu seminar teologic liceal, domnul director ne-a răspuns: „Tendința generală în țară este de transformare a seminariilor în licee teologice, la care să aibă acces și fetele, cunoscându-se faptul că în seminarii au acces doar băieții; un liceu teologic în care să se dezvolte și celelalte cicluri de învățământ (primar și gimnazial). În acest sens, s-au făcut demersuri la ARACIP, obținându-se aprobarea. În prezent, avem trei clase (a IX-a, a X-a și a XI-a) și funcționăm în localul Școlii cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu”. Anul viitor, sperăm să avem și clasa I și a V-a”.
După patru ani, la absolvirea liceului, așa după cum se întâmplă la toate liceele umaniste, absolvenții primesc certificat de absolvire, atestat de competență profesională și diplomă de bacalaureat, putând urma cursurile învățământului superior, la Facultatea de Teologie, cu cele patru specializări sau la oricare altă facultate, cu precădere în domeniul umanist. Cu pregătirea lor, ei pot preda religie în învățământul primar, înaintea tuturor celor care au absolvit oricare alt liceu pentru că, pe lângă disciplinele de cultură generală din planul-cadru de învățământ, ei au și câteva discipline de specialitate (studiul biblic, dogmatica, morala și muzica bisericească). Au o aplecare specială spre partea spirituală, aplecare testată prin probele de aptitudini susținute la intrarea în liceu (cunoștințe de religie și muzică). La liceul teologic ortodox, pe lângă orele de curs, elevii au și un program spiritual de rugăciuni, dimineața și seara, în școală și la biserică, pentru a se familiariza cu programul liturgic. La sărbători și nu numai, participă la biserica de la Catedrala Ortodoxă „Învierea Domnului” (din centrul civic), fiind socotite ore de practică liturgică. În unele duminici, desfășoară activități misionare prin care iau parte la sfânta liturghie la diferite biserici, cântă în cor, iar la sfârșitul liturghiei, susțin concerte, precum cele de la Paști și Crăciun.
Să mai spunem că dacă tot a înființat acest liceu, P.S. Sa episcop Sofronie Drincec manifestă o grijă specială, sprijinind și material școala și pe cei 45 de elevi ai săi. Elevii din clasa a IX-a au primit biblii și tablouri pentru clasă, sponsorizate de preasfinția sa din bugetul propriu, ca și premiile de sfârșit de an și toate premiile obținute la concursuri școlare și olimpiade.
„Considerăm că o astfel de școală își are un rol foarte important în rândul celorlalte școli din județ. Aici se face o educație serioasă, dublată de o disciplină foarte atentă. Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” are deschidere pentru toți cei care își descoperă vocația de a sluji Lui Dumnezeu”, conchide preotul profesor Radu Rus, directorul liceului.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Are deschidere pentru toți cei care își descoperă vocația de a sluji Lui Dumnezeu”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:27:17 Ora standard a Europei de Est