Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români

În perioada 25 - 28 august, la Cluj-Napoca, se va desfăşura

Prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români

În perioada 25 - 28 august 2016 va avea loc la Cluj-Napoca prima ediţie a Congresului Naţional al Istoricilor Români (C.N.I.R.), unde Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chişinău din cadrul Universităţii din Oradea va participa cu două secţiuni. Congresul este organizat de Facultatea de Istorie şi Filosofie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, în colaborare cu Academia Română, Centrul de Studii Transilvane şi Comitetul Naţional al Istoricilor din România.

Acesta va fi organizat pe secţiuni, prezentări şi o masă rotundă. În cadrul celor 51 de secţiuni, vor fi dezbătute tematici diferite, cum ar fi:  Probleme actuale ale istoriografiei juridice româneşti. De la politizarea istoriei la noile metode de cercetare, Abordări contemporane ale istoriei construcţiei europene, Istoria economică între general şi regional. Opţiuni metodologice, paradigme şi agendă,etc.
Una dintre secţiunile cu care Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chişinău participă la C.N.I.R. Ediţiile critice, încotro? Necesităţi, norme şi principii de editare este organizată şi moderată de prof. univ. dr. habil. Sorin Şipoş, de la Universitatea din Oradea, împreună cu prof. univ. dr. habil. Ion Gumenîi de la Facultatea de Istorie şi Filosofie, Universitatea de Stat din Republica Moldova. În această secţiune sunt investigate teme de cercetare din perioada interbelică care ocupă un loc central în activitatea istoricilor români. În condiţiile schimbărilor politice din timpul regimului comunist, mulţi istorici români au fost condamnaţi, iar operele lor au fost ignorate, până în anii '90 când acestea au fost reintroduse, treptat, în circuitul ştiinţific, devenind o sursă importantă de informare pentru istoricii mai tineri şi pentru studenţi. Nu de fiecare dată însă, editările sau reeditările au respectat minimele norme şi principii de editare, fapt care a constituit un minus pentru demersul ştiinţific, altminteri lăudabil.
Cadrele didactice ale Centrului de Studii Interdisciplinare Oradea-Chişinău din cadrul Universităţii din Oradea vor prezenta următoarele lucrări:
Mai sunt actuale editările şi reeditările? Studiu de caz: opera istoricului Silviu Dragomir - prezentată de prof. univ. dr. habil. Sorin Şipoş;
Permanenţa actualitate a "micii istorii" şi editarea documentelor specifice. Puncte de vedere - prezentată de prof. univ. dr. Gabriel Moisa;
Reeditarea operei arheologului Sever Dumitraşcu. Contribuţii la istoria Crişanei din antichitate până la începutul evului mediu - prezentată de lect. univ. dr. Florin Sfrengeu. La această secțiune este și prof. univ. dr.  Aurel Chiriac, directorul Muzeului Țării Crișurilor, cu lucrarea Istoricul de artă Coriolan Petreanu şi punerea în valoare a monumentelor de arhitectură medievale şi moderne din Bihor.
Prof. univ. dr. Mihai. D. Drecin, membru al Centrului de Studii Interdisciplinare, va organiza şi modera secţiunea Istorie bancară în România în perioada modernă şi contemporană. Nouă dintre cele douăsprezece lucrări propuse pentru această secţiune vor aborda ca subiect evoluţia sistemului bancar românesc în ultimii o sută de ani. Două se referă la creditul agricol în România modernă (1859-1914) şi Transilvania epocii dualiste.  Perioada interbelică este exemplificată prin consideraţii asupra: activităţii cooperativelor de credit din Bihor, conducătorilor şi funcţionarilor băncilor săseşti, unui studiu de caz despre manifestarea crizei economice în activitatea a trei bănci româneşti din Transilvania, interferenţelor elitei bancare italiene cu mediul politic românesc şi, nu în ultimul rând, asupra istoriei Băncii Chrissoveloni.
În cadrul acestei secţiuni, prof. univ. dr. Mihai Drecin va prezenta lucrarea Consideraţii asupra evoluţiei băncilor cu capital românesc în primul deceniu postdecembrist (1990-2000).
În etapa actuală, când Uniunea Europeană şi-a lărgit considerabil graniţele, iar interesul faţă de problemele de istorie a zonelor de frontieră ale acesteia a crescut enorm, istoricii din România trebuie să reprezinte o voce distinctă în spaţiul public. În zilele noastre, profesia de istoric a devenit o componentă indispensabilă a vieţii sociale. Specialiştii în istorie studiază fenomenele şi procesele realităţii sociale şi evaluează dinamica schimbărilor din lume, în general şi din România, în special. În acest context, organizarea unui astfel de Congres Naţional de Istorie a devenit o necesitate, iar participarea reprezentanţilor Universităţii din Oradea la congres reprezintă o acceptare a valorilor acestora în rândul elitei istoricilor din România. Congresul va reuni specialişti care împărtăşesc pasiuni şi interese profesionale comune.
Toate detaliile privind organizarea şi desfăşurarea C.N.I.R. şi lucrările care vor fi prezentate sunt disponibile la adresa http://cnir.conference.ubbcluj.ro/.
Trebuie să ne cunoaştem istoria pentru a ne putea construi viitorul!
Adela Mucea

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 14:53:00 Ora de vară a Europei de Est