Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Noaptea Cercetătorilor, ediţia a IV-a

Vineri, la Sala Polivalentă a U.O.

Noaptea Cercetătorilor, ediţia a IV-a

Evenimentul intitulat ,,Noaptea Cercetătorilor" s-a bucurat vineri, 30 septembrie 2016, de un interes crescut din partea copiilor, din nou, pe departe cei mai numeroși și mai curioși din sutele de vizitatori care au trecut pragul Sălii Polivalente a Universității din Oradea.

Iar cele două serii de Visiting Tour (de la orele 18.00 și 19.00) i-au scos pe mulți din sală spre a le prezenta trei dintre cele mai moderne infrastructuri de cercetare din cadrul Universității orădene: 1.Infrastructura de cercetare pentru materiale avansate - SMARTMAT: Laborator dotat cu un microscop cu forță atomică, precum şi un Nanoindenter; 2.Infrastructura de cercetare interdisciplinară în mecatronică și clădiri inteligente - INTELBUILD, cuprinzând: standuri de sisteme hidraulice și pneumatice, sistem KNX pentru clădiri inteligente, roboți mobili și sistem de achiziție pentru senzori pe fibră optică; Laboratorul din corpul T, sala 211; 3. Capacitatea de cercetare - dezvoltare a laboratoarelor interdisciplinare pentru tehnologii în inginerie electrică - CCDELITE: Laborator Cercetare Supraconductori și Sisteme Supraconductoare; Laborator Cercetare Tehnologii cu Microunde și Procese Inovative; Laborator Cercetare Aparatură Electrică, Sisteme de Ventilație și Tehnica Frigului; Laborator Cercetare Softuri Specifice Aplicațiilor Inginerești.
Aparat de tratament cu vibrații mecanice
Ca și la ediția de anul trecut, foarte mulți copii și-au dorit să ,,testeze" aparatul de tratament cu vibrații mecanice, brevetat în 2015, după cum aveam să aflăm de la dl prof. univ. dr. Vasile Marcu, coordonatorul științific al lucrării lectorului univ. dr. Vasile Pâncotan, brevet important pentru efectele vibrațiilor mecanice pe care le produce: relaxare musculară, scăderea presiunii pe discuri, o ușoară îndepărtare a vertebrelor și scăderea durerii. Alții au testat mașinile și roboții sau au participat la zeci de teste și experimente la standurile facultăților de științe (Socio-Umane, Chimie, Științe Economice...), de Psihologie, inclusiv la standurile unor firme și instituții (Plexus, Connectronics, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor etc).
În lumea cercetării sociologice
O ,,armată" de lectori (Sorana Săveanu, Raluca Buhaș, Claudia Bacter), doctoranzi (Andrea Pop, Adela Lazăr, Cristina Mang, Mihok Tamas, Adrian Pop și studenți (Nagy Timea, Ioana Hexan, Georgeta Finna) din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială, i-a introdus pe vizitatori în lumea cercetării sociologice, sub formă de joc printr-un test de măsurare a imaginației sociologice sau prin măsurarea audiențelor TV, iar la secțiunea distracție au administrat un set de ghicitori din domeniile sociologie, asistență socială și resurse umane, după cum ne-a precizat lector Sorana Săveanu.
Rechinul, negocierile și bănuții de ciocolată
La standul alăturat, studenți voluntari  economiști (Denisa, Miruna, Daiana, Anca, Paula, Gavril) și cadre didactice de la Științe Economice (în frunte cu doamna decan Alina Bădulescu) testau atitudinea în situații de conflict, clasând subiecții în cinci profiluri, având la îndemână, pentru comparații sugestive, cinci  exemple (modele): broasca țestoasă, rechinul, ursulețul, vulpea și bufnița; alții erau interesați de negocieri sau de tipurile de consumatori (potrivit imaginilor prezentate); standul era ,,curtat" și de cei mai mici vizitatori, atrași de  bănuții de ciocolată, după cum ne-a explicat Roxana Hatos.
Vocea tinerilor
Membrii Departamentului de Psihologie al Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane au prezentat vizitatorilor proiectul Europa 2038 - Vocea tinerilor, despre care ne-a vorbit lector univ. dr. Carmen Hortensia Bora.
Proiectul este finanţat prin programul Europa pentru cetăţeni 2014-2020; Măsura2: Implicare democratică şi participare civică; Acţiunea 2.3: Proiecte pentru societatea civilă; apel 2015; decizia: No2015 - 0946 / 001 - 001. În cadrul acestui proiect, şapte universităţi europene vor investiga viziunile tinerilor cu privire la viitorul Europei. Coordonatorul proiectului este Universitatea de Ştiinţe Aplicate Upper Austria din Linz, Austria. Pe lângă Universitatea din Oradea, mai sunt cinci universităţi europene, membre ale proiectului: Universitatea din Tirana, Albania; Universitatea Surrey, Marea Britanie; Universitatea Catolică a Inimii Sacre, Italia; Universitatea Passau, Germania; Universitatea Cordoba, Spania. Echipa Universităţii din Oradea este formată din lector univ. dr. Carmen Hortensia Bora, prof. univ. dr. Simona Trip şi lector univ. dr. Gabriel Roşeanu.
În vederea îndeplinirii obiectivelor proiectului, vor fi desfăşurate trei tipuri de activităţi. Prima  activitate este Chestionarul Pan-European, care va fi administrat unui număr de minimum 250 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16-26 de ani. Chestionarul urmăreşte investigarea priorităţilor personale cu privire la viitor, cele referitoare la viitorul Europei, îngrijorările, identitatea europeană, atitudinile, valorile şi comportamentele civice ale tinerilor. Acesta este disponibil on-line pe pagina proiectului www.europe2038.eu, pagina dedicată României http://www.europe2038.eu/ro/proiect/. După analizarea datelor colectate, rezultatele vor fi diseminate persoanelor care lucrează cu tineri din această categorie de vârstă: cadre didactice, educatori, psihologi, asistenţi sociali etc. Diseminarea se va realiza în cadrul evenimentului dedicat multiplicatorilor, cel de-al doilea tip de activitate din proiect. Proiectul va avea ca obiectiv final Declaraţia Europa 2038, care va fi prezentată în Parlamentul European. Această Declaraţie va conţine o sinteză a viziunilor tinerilor din cele şapte ţări europene şi va avea ca scop transmiterea către conducătorii europeni a nevoilor şi dorinţelor tinerilor, aceştia fiind viitorul Europei.
În luna noiembrie a acestui an, Universitatea din Oradea va organiza evenimentul pentru multiplicatori la care vor fi invitați profesionişti care lucrează cu tineri din categoria de vârstă 16-26 ani.
Elevii din Tinca au testat mașinile și roboții
Printre vizitatorii de vineri seara, s-a numărat și un grup de 23 de elevi din clasele a VI-a A, a VII-a A, a VII-a C, a VIII-a A, a VIII-a C, a IX-a A de la Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" din Tinca.
,,Este primul eveniment de acest fel la care participă, de aceea sunt foarte încântați. Noaptea Cercetătorilor Europeni este un eveniment de anvergură organizat la nivel naţional în mai multe oraşe din România pe data de 30.09.2016 - se înscrie în seria evenimentelor Marie Curie și își propune să arate publicului larg ce înseamnă să fii cercetător și cât de interesantă poate fi munca de cercetare. Elevii noștri s-au bucurat foarte mult de activitățile desfășurate în zona SciFUN, unde au testat mașinile și roboții Facultății de Inginerie Managerială și Economică, și-au testat talentele artistice, au făcut teste de personalitate, au participat la experimentele pregătite de doamnele profesor din cadrul Facultății de Chimie. Au participat și la un Visiting Tour al Campusului Universitar, iar la plecare au reușit să observe cu ajutorul telescopului astronomic, planeta Saturn", ne-a spus doamna profesor Anamaria Ivancea; grupul elevilor din Tinca a fost însoțit și de profesorii Ioana Cociș și Szabo Attila.
Cărți, migdale și concursuri...
Câte nu am mai avea să vă spunem despre oferta bogată de carte (și migdale) a Facultății de Protecția Mediului, despre noutăților din domeniul istoriei pe care ni le-a prezentat dl prof. univ. dr. Antonio Faur, despre Cercetașii României și despre prietenii copiilor - polițiștii, prezenți cu o tolbă de concursuri: „Mesajul meu preventiv", „Prevenirea la cutie", „Atelierul de proiecte", „Ghiceşte indicatorul de circulaţie" - concurs cu premii pe linie de educaţie rutieră sau concursul „Siguranţa pe Internet", dar și ,,Roata norocului"...
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (126 de poze), accesați Galeria foto: Noaptea Cercetătorilor, ediţia a IV-a.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:25:27 Ora de vară a Europei de Est