Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promovabilitate de 100% la bacalaureat

La Liceul Teologic Penticostal „Betel”, din Oradea

Promovabilitate de 100% la bacalaureat

Ne bucurăm să constatăm faptul că părinții și elevii nu mai sunt mânați de orgolii, influențați de zvonuri ori dezorientați de clișee prefabricate cum că numai la anumite școli gimnaziale și licee se face carte. Elevi și dascăli buni sunt peste tot. Spre exemplu, de doi ani, consecutiv, Liceul Teologic Penticostal „Betel”se situează în topul liceelor orădene ( și bihorene) în ceea ce privește promovabilitatea la bac (de 100%), dar și din multe alte considerente.

Astfel că tot mai mulți elevi își îndreaptă pașii spre acest liceu care dispune de un local nou, ultramodern, condiții din cele mai bune, un colectiv profesoral competent, iar rezultatele de excepție nu întârzie să apară.
Aflată într-o continuă ascensiune din toate punctele de vedere, la ora actuală, unitatea de învățământ (de stat) funcționează cu o grădiniță (cu program prelungit), cu trei grupe de copii, nouă clase în ciclul primar, opt în ciclul gimnazial (din care o clasă cu program intensiv de limbă engleză, opt clase de liceu (clasele IX – XII): patru cu profil vocațional, specializarea teologie și patru cu profil real, specializarea mate-info, plus șapte clase la școala postliceală sanitară, cu specializările asistent medical de farmacie, respectiv, asistent medicină generală, din care două clase bugetate și cinci cu taxă.
De la două clase, la 35, și circa 900 de elevi
Unitatea de învățământ și-a început activitatea în 1994, cu două clase de liceu, specializările matematică-informatică și teologie, funcționând în clădirea de pe strada Ion Ghica nr. 13, pusă la dispoziție de Biserica Penticostală nr. 1 „Betel”, cea care a și fondat liceul, după cum aveam să aflăm de la dl profesor Onisim Cozma, directorul liceului. Din anul 2000, s-a introdus și prima clasă de gimnaziu, iar din 2005, primele clase la ciclul primar; tot în 2005, s-a deschis și grădinița „Betel”, cu o grupă de copii. Pe lângă liceu, funcționează și școala postliceală sanitară cu două specializări: asistent de medicină generală și asistent medical de farmacie.
Anual, școala s-a dezvoltat numeric și prin introducerea ciclului gimnazial, începând cu anul școlar 2000-2001, fapt ce a dus la demararea unui proiect de construcție a unei noi clădiri.
Așa încât, din anul școlar 2005-2006, Liceul Teologic Penticostal ”Betel” își desfășoară activitatea într-o clădire nouă (situată în cartierul Nufărul II, pe strada Nicolae Șova nr. 6),  inaugurată în 12 septembrie 2005. Localul dispune de 32 de săli de clasă, cabinete și laboratoare (de informatică, chimie-biologie, fizică, limbi moderne și muzică), un cabinet medical și punct farmaceutic, o cantină cu o capacitate de 200 de locuri și un modern teren de sport.
„În vară, am avut primii absolvenți de clasa a XII-a, majoritatea dintre ei începându-și gimnaziul în cadrul școlii noastre, lucrul resimțit și în rezultatele deosebite obținute la examenul de bacalaureat. Din cei 51 de absolvenți, zece au obținut medii între 8 și 9, iar 41, medii între 9 și 10; cea mai mică medie a fost de 8,05.
În acest context, al rezultatelor de excepție, doresc să vă informez că o elevă din liceul nostru (Bianca Þenț, din clasa a X-a A) face parte din lotul național al României la olimpiada de științe.
Obiectivul principal al școlii noastre îl constituie desfășurarea unei munci instructiv-educative, profesionale și administrativ-gospodărești pentru realizarea reformei învățământului, pentru pregătirea intelectuală și morală a elevilor, pentru asigurarea unei integrări eficiente a lor în muncă și în societate.
Misiunea Liceului Teologic Penticostal „Betel” din Oradea este transmiterea ordonată a adevărului științific și a adevărului revelat în Sfintele Scripturi pentru a modela oameni de caracter, integrați în societatea românească și euro-atlantică a secolului XXI, având un nivel de cunoștințe adecvat, astfel încât să știe ce sunt și ce se intenționează să devină.
Educația elevului dintr-o școală creștină este mai mult decât o sursă de existență sau realizarea pe plan profesional, ea este o slujire duhovnicească în toată puterea cuvântului. Profesorul din liceul nostru lucrează nu numai la nivelul minții, ci și al inimii, pentru ca în final, elevul să fie desăvârșit și destoinic (echipat) pentru orice lucrare bună.
Ca dascăli, suntem niște luptători; ne luptăm în fiecare zi împotriva presiunii ucigătoare, negativismului, imoralității, fricii, prejudecăților, ignoranței și apatiei, dar avem alături de noi mari aliați, precum inteligența, curiozitatea, sprijinul părintesc, creativitatea, credința și dragostea.
Suntem dascăli și, paradoxal, poate, și cei mai norocoși dintre cei care muncesc. Avem un trecut plin de amintiri frumoase, un prezent plin de provocări, aventuri și amuzament pentru că ne-am permis să ne petrecem zilele alături de viitor”.
Așadar, acesta este crezul dlui profesor de română, Onisim Cozma, managerul liceului; acestea sunt obiectivele și misiunea liceului despre care scriem.
Premianții liceului
Dorim să întregim imaginea reală a acestui liceu, făurită de dl director (vorbind despre rezultatele deosebite obținute la bacalaureat și despre olimpica națională, Bianca Þenț, componentă a lotului național de științe), evidențiind și alte rezultate importante obținute de olimpicii liceului (la etapa județeană).
Premiul I
*Centea Timotei – clasa a VI- a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie, precum și la olimpiada de limba și literatura română
*Pop Damaris – clasa a VIII-a, la limba și literatura română
*Luchici Magdalena – clasa a XII-a A, la psihologie
*Farcău Raul Emanuel – clasa a II-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Echipa de fotbal a liceului – în cadrul Campionatului național de fotbal al liceelor creștine din România
Premiul II
*Pop Bianca – clasa a XI-a A, la limba și literatura română
*Albuț Oana – clasa a IX-a B, la limba franceză
Premiul III
*Ghenț Denisa -  clasa a VI-a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la fizică
*Tabără Marinela - clasa a VII-a B, la fizică
*Avram Florin - clasa a X-a A, la chimie
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la  matematică
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la concursul interjudețean de matematică și informatică „Grigore Moisil”
*Buciuman Cristina – clasa a III-a B, la concursul național de evaluare în matematică
*Penyacsek Ștefania – clasa a IX- a A, la limba franceză
*Popa Andrei – clasa a XI-a A, la olimpiada sportului școlar – la șah
Mențiuni:
*Chereji Lavinia – clasa a VII-a A și Bungău Denisa - clasa a V-a, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Martin Alexandra – clasa a VIII-a, la limba și literatura română
*Þârtea Paula – clasa a X-a A, la limba și literatura română
*Molnar David -  clasa a VI-a B, la fizică
*Șandra Rebeca – clasa a IX-a A, la fizică
*Þenț Bianca – clasa a IX-a A, la chimie
*Pop Damaris – clasa a VIII-a, la chimie
*Pop Luiza – clasa a VIII-a, la chimie
*Șandra Rebeca – clasa a IX-a A, la chimie
*Mariș Diana Larisa – clasa a II-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Þicărat Camelia – clasa a III-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Cioară Adrian – clasa a IX-a A, la concursul național de evaluare în matematică
*Bodog Ioana Larisa – clasa a VII-a B, la concursul de chimie „Raluca Ripan”
*Jurje Teofil – clasa a VII-a B, la concursul de chimie „Raluca Ripan”.
Dintre aceștia, opt au participat și la etapa națională:
*Centea Timotei – clasa a VI-a A, la limba și literatura română
*Pop Damaris - clasa a VIII-a A, la limba si literatura română
*Pop Bianca - clasa a XI-a A, la limba și literatura română
*Ghenț Denisa – clasa a VI-a A, la concursul interdisciplinar +/- poezie
*Albunț Oana -  clasa a IX-a B, la limba franceză (mențiune)
*Avram Florin – clasa a X-a A, la  chimie (mențiune)
*Þenț Bianca – clasa a IX-a A, la chimie/ Științe (mențiune)
*Luchici Magdalena – clasa a XII-a A, la psihologie.
Proiecte și activități deosebite
Despre proiectele școlare, activitățile școlare și extrașcolare deosebite, am vorbit cu directorul adjunct al liceului, prof. Cornelia Tirla, și cu prof. Ligia Centea.
Așa am aflat despre „Ziua mulțumirii” - o activitate specială de creație și concurs de idei ce se desfășoară în luna octombrie; „Am și eu pasiunea mea” - un proiect expoziție cuprinzând colecții personale ale elevilor și cadrelor didactice; marcarea „Zilei naționale fără tutun”; participare la viața și activitatea religioasă din bisericile penticostale ale județului; „Miercurea, la capelă” – în fiecare miercuri, toate clasele sunt prezente la capelă, unde participă în mod activ cu programe diverse (prin rotație, fiecare clasă ajunge să-și prezinte o activitate reprezentativă), sub coordonarea pastorului școlii, Iuliu Centea; „Săptămâna de voluntariat” – în fiecare primăvară, diferite clase de elevi, în frunte cu diriginții, participă la activități de voluntariat organizate în parteneriat cu A.S.C.O. și diferite O.N.G.-uri; „Și ei au dreptul să zâmbească” – un proiect aflat în al treilea an de derulare, prin care un grup de 15 elevi desfășoară diferite activități, în fiecare joi (după-amiază), cu copiii internați la Spitalul de Neuropsihiatrie din Oradea. Se joacă cu ei, îi învață să picteze, le oferă fructe și produse de patiserie făcute de mămicile lor. Activitățile durează câte două ore și sunt sprijinite de Asociația „Iubește oamenii”.
Acestea sunt doar câteva proiecte și activități pe care am dorit să le consemnăm pentru a le populariza, dar acțiunile elevilor de la Liceul Teologic Penticostal „Betel” sunt mult mai numeroase. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovabilitate de 100% la bacalaureat.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:12:23 Ora de vară a Europei de Est