Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Erasmus+

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Indiferent de system, valoarea muncii trebuie să reziste. Școala este chemată să asigure prin educație cheia succesului, să-i îndemne pe elevi să devină mai buni, să conștientizeze care sunt posibilitățile pe care aceasta le poate aduce în viața lor.

Rezultatele muncii dascălilor, mândri de menirea lor, n-au întârziat să se arate: premii și diplome, locuri în universități prestigioase din lume, dovedind respect pentru cultura noastră.
Dacă până de curând școala a înregistrat succese în tehnologia informațională și de comunicare, atenția și interesul se îndreaptă acum spre o latură sensibilă a educației.
Este meritul echipei de proiect de la C.N. ,,Avram Iancu" Ștei, care a lansat vineri, 21 octombrie 2016, în cadrul săptămânii ,,Școala altfel", proiectul ,,STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!", proiect de parteneriat strategic pentru educație școlară (Cristian Andru - responsabil de proiecte, Emanuel Coroiu - responsabil financiar, consilier școlar, Andreea Dumbravă - responsabil cu materialele didactice și psiho-pedagogice, Adela Bara - responsabil IT, Alina Niculae - responsabil cu promovarea și diseminarea proiectului, Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea lingvistică și culturală); partenerii noștri de proiect sunt: Spojena skola internatna Zdana din  Slovacia; Zespol Szkol Integracyjnych w Radomiu din Polonia și Zakladni skola logopedicka s.r.o. din Republica Cehă.
Acest proiect este rezultatul preocupărilor pornind de la simple activități de grup imaginare și culminând cu lansarea propriu-zisă.
Este bucuria de a dărui, care are ca scop să-i inspire pe copii să învețe pentru a deveni ce-și doresc în viață.
Între obiectivele proiectului se înscriu: prevenirea abandonului școlar pentru elevii dezavantajați și cei cu cerințe educaționale speciale din țările Europei Centrale; dezvoltarea metodelor de predare interdisciplinare care descoperă și stimulează potențialul creativ și de adaptare a tinerilor vizați și le dezvoltă competențele - cheie (comunicare, IT, realizare de produse de artizanat, teatru).
Proiectul este unic din punctul de vedere al complexității și combină competențe diferite care vor fi transmise în timpul celor patru întâlniri internaționale, astfel: modul A: Competențe de comunicare - atelier centrat pe abilități de comunicare (Cehia); modul B: Competențe practice - atelier centrat pe abilități practice, lucru manual (Polonia); modul C: Competențe digitale - atelier centrat pe abilități digitale de bază (România); modul D: Competențe de exprimare culturală - atelier centrat pe terapia prin teatru (Slovacia).
Perioadele de vizite interșcolare sunt: întâlniri transnaționale (doar între profesori): în Slovacia - septembrie 2016 și în Polonia - iunie 2018; activități de învățare (profesori și elevi): în Polonia - noiembrie 2016;  România - aprilie 2017;  Cehia - decembrie 2017; Slovacia - aprilie 2018.
 Actualul proiect a fost lansat din convingerea de a oferi un echilibru între stilul de învățare, comportamentul, interesele și preocupările elevilor. Echipa de proiect își propune, în limita timpului, activități diverse pentru mai multe șanse de socializare, de câștigare a încrederii în sine.
Fie ca munca să le aducă tuturor colaboratorilor proiectului satisfacții, bucurii, succes deplin întărind încă o dată convingerea că fiecare copil trebuie educat și iubit!
Prof. Petronela Heredea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 17 ianuarie 2021