Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Erasmus+

STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!

Indiferent de system, valoarea muncii trebuie să reziste. Școala este chemată să asigure prin educație cheia succesului, să-i îndemne pe elevi să devină mai buni, să conștientizeze care sunt posibilitățile pe care aceasta le poate aduce în viața lor.

Rezultatele muncii dascălilor, mândri de menirea lor, n-au întârziat să se arate: premii și diplome, locuri în universități prestigioase din lume, dovedind respect pentru cultura noastră.
Dacă până de curând școala a înregistrat succese în tehnologia informațională și de comunicare, atenția și interesul se îndreaptă acum spre o latură sensibilă a educației.
Este meritul echipei de proiect de la C.N. ,,Avram Iancu" Ștei, care a lansat vineri, 21 octombrie 2016, în cadrul săptămânii ,,Școala altfel", proiectul ,,STAY AT SCHOOL, YOUR JOB WILL BE COOL!", proiect de parteneriat strategic pentru educație școlară (Cristian Andru - responsabil de proiecte, Emanuel Coroiu - responsabil financiar, consilier școlar, Andreea Dumbravă - responsabil cu materialele didactice și psiho-pedagogice, Adela Bara - responsabil IT, Alina Niculae - responsabil cu promovarea și diseminarea proiectului, Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea lingvistică și culturală); partenerii noștri de proiect sunt: Spojena skola internatna Zdana din  Slovacia; Zespol Szkol Integracyjnych w Radomiu din Polonia și Zakladni skola logopedicka s.r.o. din Republica Cehă.
Acest proiect este rezultatul preocupărilor pornind de la simple activități de grup imaginare și culminând cu lansarea propriu-zisă.
Este bucuria de a dărui, care are ca scop să-i inspire pe copii să învețe pentru a deveni ce-și doresc în viață.
Între obiectivele proiectului se înscriu: prevenirea abandonului școlar pentru elevii dezavantajați și cei cu cerințe educaționale speciale din țările Europei Centrale; dezvoltarea metodelor de predare interdisciplinare care descoperă și stimulează potențialul creativ și de adaptare a tinerilor vizați și le dezvoltă competențele - cheie (comunicare, IT, realizare de produse de artizanat, teatru).
Proiectul este unic din punctul de vedere al complexității și combină competențe diferite care vor fi transmise în timpul celor patru întâlniri internaționale, astfel: modul A: Competențe de comunicare - atelier centrat pe abilități de comunicare (Cehia); modul B: Competențe practice - atelier centrat pe abilități practice, lucru manual (Polonia); modul C: Competențe digitale - atelier centrat pe abilități digitale de bază (România); modul D: Competențe de exprimare culturală - atelier centrat pe terapia prin teatru (Slovacia).
Perioadele de vizite interșcolare sunt: întâlniri transnaționale (doar între profesori): în Slovacia - septembrie 2016 și în Polonia - iunie 2018; activități de învățare (profesori și elevi): în Polonia - noiembrie 2016;  România - aprilie 2017;  Cehia - decembrie 2017; Slovacia - aprilie 2018.
 Actualul proiect a fost lansat din convingerea de a oferi un echilibru între stilul de învățare, comportamentul, interesele și preocupările elevilor. Echipa de proiect își propune, în limita timpului, activități diverse pentru mai multe șanse de socializare, de câștigare a încrederii în sine.
Fie ca munca să le aducă tuturor colaboratorilor proiectului satisfacții, bucurii, succes deplin întărind încă o dată convingerea că fiecare copil trebuie educat și iubit!
Prof. Petronela Heredea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 15:25:42 Ora standard a Europei de Est