Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”

Un nou parteneriat (internațional) la Grădinița Nr. 52 din Oradea

Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”

În perioada 2016-2018, Grădinița Nr. 52 din Oradea (director, profesor Maria Nan) va derula proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education", în parteneriat cu unități de învățământ din Italia, Spania, Letonia, Grecia și România; partenerul din România este Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea.

Grădinița Nr. 52 a găzduit ieri (joi, 27 octombrie 2016), prima întâlnire de proiect, cu participarea tuturor partenerilor: I.C. Montemurro, Gravina in Puglia - Italia (coordonatorii de proiect), IES de Infiesto, Asturias - Spania, Marupes vidusskola, Marupes novads - Letonia, General Lyceum of Oreokastro, Thessaloniki - Grecia și Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" (reprezentat de directorul adjunct, dl prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdei).
,,Proiectul promovează rolul educației nonformale în completarea curriculumului preșcolar, influența ei ca învățare plăcută și motivată în educarea și dezvoltarea personalității copiilor, realizând o punte între cunoștințele însușite și aplicarea lor în practică, înlocuind astfel stresul cu plăcerea de a cunoaște și de a te dezvolta, a spus doamna director Maria Nan.
Tipurile de educație nonformală desfășurate în grădinița noastră sunt activități extradidactice: cursuri opționale, ansambluri artistice și sportive, cursuri și activități extrașcolare, dintre care: proiecte ecologice și de formare civică, excursii, acțiuni social-culturale (desfășurate la muzeu, la teatru și la bibliotecă)".
Pentru realizarea scopului propus în promovarea educației nonformale, au fost fixate câteva obiective (europene), dintre care amintim: înțelegerea statutului de cetățean european prin respectarea diferențelor culturale și cunoașterea identității etnice naționale; o mai bună înțelegere a Europei de azi; promovarea inovației didactice în educația preșcolarului; crearea de oportunități pentru îmbunătățirea calității educației prin cooperare transnațională între instituții pentru formare profesională, realizare de material didactic și informație educațională; inițierea copiilor și a cadrelor didactice cu tehnici de lucru pe calculator; învățarea limbilor străine pentru a susține cu ușurință o conversație.
Partenerii de proiect au avut ocazia să participe ieri la activități variate, desfășurate la nivelul celor zece grupe de preșcolari. La grupa mijlocie B s-a derulat o scenetă de toamnă, cu personaje din lumea animalelor mici (greierele și furnica), a legumelor și fructelor autumnale, toate raportându-se la prințesa toamnei; la grupa mijlocie A,  lucrurile au mers și mai departe, așa încât s-a încins un adevărat carnaval al toamnei;  cei din grupa mijlocie C, în cadrul activității de arte, au imprimat felurite frunze de toamnă, culese, intuite și imortalizate cu ingeniozitate, în chip original, dând frâu liber imaginației;  la grupa mijlocie D, părinții și bunicii i-au condus în lumea meșteșugurilor, demonstrându-le câte lucruri de artizanat se pot face prin împletire din niște banale pănuși; cele trei grupe mici au fost antrenate și vrăjite în cadrul unui spectacol de teatru de păpuși de către membrii Companiei teatrale independente ,,Comoara cu povești", o activitate nonformală cu valențe instructiv-educative; grupele mari și-au propus să iasă din formatul obișnuit, abordând subiecte diferite, spre a le pune în valoare creativitatea și originalitatea, simțul practic și îndemânarea în activități gospodărești: din pere, boabe de struguri și scobitori au făcut arici; pe farfurioare din plastic și-au pregătit salată de fructe, iar pe altele au reprezentat drapelele țărilor partenere; grupa Ioanei a ieșit în curte, unde pe ateliere, au depănușat și au sfărâmat porumb, au tăiat legumele și fructele, au pus murături și compoturi, au cules boabele de struguri de pe ciorchini și le-au pus în presă ca să facă must. Pentru oaspeți, ca să le cadă bine mustul, au pregătit pâine de casă și zacuscă.
Activitățile au fost supervizate de doamna inspector școlar Lucia Caciora (inspector școlar de specialitate al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) și de dna prof. Mariana Trofin (din partea Casei Corpului Didactic Bihor).
Citind și interpretând reacțiile partenerilor străini, exprimate involuntar prin atitudine, prin mimică și prin expresia feței, înclinăm să credem că întâlnirea de proiect de la Oradea a fost o reușită, sub toate aspectele.  
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul Erasmus KA 2 ,,Genius and Mission in Education”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:33:43 Ora de vară a Europei de Est