Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tabără de tradiții și spiritualitate ortodoxă, la Mănăstirea Izbuc

„Împreună, să ne cunoaștem tradiția și valorile creștine”

Tabără de tradiții și spiritualitate ortodoxă, la Mănăstirea Izbuc

Ieri (miercuri, 8 octombrie 2008), în sala Protopopiatului Oradea, a avut loc bilanțul Taberei de tradiții și spiritualitate ortodoxă, organizată între 1 și 8 iulie, la Mănăstirea Izbuc și vernisajul expoziției cu lucrări realizate în respectiva tabără.

 Calificativul – excepțional!
La încheierea proiectului „Împreună, să ne cunoaștem tradiția și valorile creștine”, echipa de proiect, coordonată de preotul profesor Radu Rus, consilier cultural al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, a ținut să prezinte bilanțul primei ediții a Taberei de tradiții și spiritualitate ortodoxă, desfășurate la Mănăstirea Izbuc, dar și produsele proiectului (respectiv, ale taberei), cuprinse în expoziția vernisată cu acest prilej.
La manifestare au fost prezenți Preasfinția Sa episcopul ortodox Sofronie Drincec și permanența Consiliului eparhial, părintele protopop, Dorel Rusu, maici și înalte fețe bisericești, precum și participanții la tabără, însoțiți de profesori și chiar părinți ai elevilor.
Preasfinția Sa episcopul Sofronie a felicitat și mulțumit celor implicați în proiect pentru reușita taberei, mulțumind totodată și partenerilor, dar și sponsorilor (Primăria și Consiliul local Oradea), chiar dacă respectivele „conturi au rămas descoperite” (în sensul că sumele avansate prin proiect nu au ajuns încă, în totalitate, la beneficiar). „Proiectul merită calificativul excepțional, pentru că tabăra a fost un succes”, a conchis Preasfinția Sa.
Pentru la anul, se vrea ca de o asemenea tabără să beneficieze un număr și mai mare de copii și tineri (din școlile gimnaziale și liceele orădene), prin organizarea taberei pe cicluri de vârstă, eșalonat, în perioade diferite.
„Familiarizarea cu viața liturgică a bisericii...”
Despre tabără a vorbit coordonatorul proiectului și al taberei, preotul profesor Radu Rus, susținut de imaginile prezentate în power point, iar mărturii sunt chiar produsele realizate și expuse în sala protopopiatului: icoane pe sticlă și pe lemn, metaniile împletite și cruciulițele.
Beneficiarii taberei au fost 30 de elevi selectați de profesorii de religie din opt licee orădene și o școală gimnazială (Liceul Pedagogic „Iosif  Vulcan”, liceele teoretice „Lucian Blaga”, „Aurel Lazăr” și „Onisifor Ghibu”, Colegiul Economic „Partenie Cozma”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, Liceul Teologic Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu” și Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea).
Pe perioada taberei, participanții au beneficiat de un program foarte bogat și variat, de la slujbele de dimineața și seara, la atelierele de lucru (de pictat icoane și împletit metanii și cruciulițe), muzică bisericească, întreceri sportive, excursii la Stâna de Vale, la Peștera Urșilor de la Chișcău și vizită la fabrica de sucuri de la Rieni, cunoașterea unor tradiții, la ele acasă, precum olăritul, la Leheceni, proiecții de filme și dezbateri pe teme de interes, inclusiv o întâlnire cu reprezentanți ai Centrului de prevenire, evaluare și consiliere antidrog (C.P.E.C.A.). Animatorii taberei au fost părinții preoți Lakatos Ștefan și Alin Sonea, precum și profesorul Gheorghe Costea, sub „bagheta” preotului profesor Radu Rus.
„Am dorit să le oferim tinerilor o alternativă creștină de petrecere a timpului liber în fața avalanșei de violență și nonvalori promovate de mass-media. Să-i familiarizăm cu viața liturgică a bisericii, să descopere mesajul și actualitatea învățăturii creștine, să-și asume și să trăiască valorile creștine autentice”, după cum ne-a declarat, consilierul cultural Radu Rus. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tabără de tradiții și spiritualitate ortodoxă, la Mănăstirea Izbuc.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:05:40 Ora standard a Europei de Est