Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Frumusețe, har, talent și inteligență

Portretul unei dive de operă – Florina Hinsu-Mariș

Frumusețe, har, talent și inteligență

Sunt doar câteva dintre calitățile care o definesc pe soprana Florina Hinsu-Mariș - o divă (orădeană) de operă, pe care aveam să o descopăr, culmea, în Ungaria, la Apateu, la o manifestare culturală tradițională organizată de Episcopia Ortodoxă Română din Ungaria pentru românii din Apateu.

Florina Hinsu Maris a absolvit Academia de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, la clasa regretatului profesor doctor Alexandru Fărcaș, iar la scurt timp a devenit cadru universitar (ca și soțul său, baritonul Florin Mariș), la Facultatea de Muzică din Oradea. Din punct de vedere profesional, al carierei universitare, marea realizare a Florinei Hinsu-Mariș constă în faptul că a devenit cel mai tânăr doctor în muzică din România, doar la vârsta de 28 de ani, fiind declarată doctor în muzică în urma susținerii unei teze foarte interesante despre vocea falcon, doctorat pregătit și susținut la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, sub îndrumarea ilustrului profesor Tereny, personalitate muzicală de prin rang a țării. Marele mentor al Florinei rămâne însă cel care a descoperit-o, a format-o, i-a călăuzit primii ani de carieră, marea personalitate a operei clujene, maestrul Alexandru Fărcaș. Cu o inteligență practică deosebită, maestrul Fărcaș a intuit marile posibilități vocale ale Florinei, posibilități apte pentru marele repertoriu falcon. Þinând cont de cruditatea vârstei, la început, maestrul Fărcaș a determinat-o pe Florina să debuteze și să cânte roluri de mezzosoprană, în timp trecând spre un repertoriu apropiat de calibrul vocii sale și oferindu-i pe scena clujeană rolul Santuzzei, un rol firesc pentru o voce precum a Florinei. Interesant este că în opera “Cavalleria rusticana”, Florina a interpretat toate cele trei roluri feminine, rolul Lola constituind de fapt debutul artistei la Opera de Stat din Viena.
Parteneră pe scenă a lui Placido Domingo
În această instituție prestigioasă, Florina a interpretat până acum 15 roluri, sub baghete ilustre precum cea a lui Riccardo Muti, Seiji Ozawa, Zubin Mehta etc, fiind partenera pe scenă a lui Placido Domingo, Leo Nucci, Carlo Alvarez, Agnese Baltza, Ștefania Bonfadelli, Edita Gruberova, Eliane Coelho…
Pe scena clujeană, alături de rolul Santuzzei, Florina a interpretat rolul reginei Clytemnestra, din opera "Iphigenie en Aulide" de Chr. W. Gluck, rol a cărui creatoare în România este, opera fiind dată în premieră absolută în România în regia lui Horia Ballint, apoi tot o creație de data aceasta mondială a fost rolul din opera "Jacques" a lui Bacalu, după piesa lui E. Ionesco - "Jacques sau supunerea", operă regizată de către Ina Hudea cu o garnitură de soliști tineri brianți de la ONRCN. Tânara interpretă s-a făcut remarcată în toate aceste apariții, prin vocea sa de o frumusețe timbrală rarisimă, cu un ambitus generos care este marcat în extreme de acute strălucitoare și de un registru grav tulburător, inteligență în redarea partiturilor și în jocul scenic, respect în încadrarea stilistică a diverșilor compozitori ale căror lucrări au fost abordate de către Florina Hinsu-Mariș.
Trecerea Florinei la repertoriul de sopran s-a făcut logic, treptat, pas cu pas, urmărindu-se perfecționarea fiecărui sunet. Un rol important în această trecere îl are în prezent ilustra soprană brasilo-italiană Patricia Morandini, maestrul actual de canto al Florinei, alături de care lucrează și studiază rolurile Tosca, Amelia din “Bal mascat”, Leonora din “Trubadurul” și alte asemenea roluri de prim calibru.
Să mai spunem că în prezent, Florina Hinsu-Mariș are în studiu rolul titular al operei “Sora Angelica”, operă în care are șanse să apară până la finele acestui an. (D. SABĂU)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:33:57 Ora de vară a Europei de Est