Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Metode moderne utilizate în eficientizarea actului educațional

Vineri, s-au desfășurat cercurile pedagogice ale dascălilor

Metode moderne utilizate în eficientizarea actului educațional

Cercurile pedagogice sunt întâlniri ale cadrelor didactice cu scopul de a face schimb de idei și de experiență didactică în vederea perfecționării, prin lărgirea orizontului de cunoaștere, de îmbogățire cu cunoștințe și experiențe noi, de împărtășire a unor exemple de bune practici în vederea eficientizării actului educațional.

Tocmai un astfel de demers educațional s-a urmărit și vineri, 25 noiembrie 2016, în cadrul cercurilor pedagogice.
În raidul nostru, am reușit să ajungem la trei școli orădene: la Liceul (particular) ,,Don Orione", la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" și la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma".
La ora vizitei noastre la Liceul ,,Don Orione", dl director Alexandru Stoica le vorbea colegilor învățători din școlile arondate centrului (cercului) despre activitățile extracurriculare desfășurate de cadrele didactice de la instituția pe care o conduce; despre activitățile duminicale desfășurate în sala de sport, între orele 15.00 și 18.00; despre acțiunile educative și caritabile (masa caldă și ajutoarele oferite copiilor și familiilor nevoiașe), cu ieșiri inclusiv la groapa de gunoi a orașului...
Programul (special) Prezi și lecțiile filmate la ,,Nicolae Bălcescu"
În ton cu tema cercurilor și cu vremurile, am constatat că ,,banala" prezentare în PowerPoint a fost înlocuită cu un program special Prezi, cică mai interesant, mai eficient și mai ușor de descifrat...
,,În acțiunea noastră de pregătire, am pornit de la un gând (ne-a spus doamna profesor Simona Bunta): ,,Dacă îmi spui, o să uit, dacă îmi arăți, o să țin minte, dar dacă mă implici o să înțeleg". Cu alte cuvinte, zicem noi, se ține cont de gândirea copilului mic care este preponderent intuitiv concretă; iar ca să vorbești cu mine (și să ne înțelegem), definește-ți termenii...
Lucrând în echipă, așa după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Simona Vancea (responsabil din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în calitate de metodist, dar și responsabil de cerc pedagogic pe municipiu la clasele a III-a), doamnele prof. Raț Andaluza, Istvanovicz Carla și Bunta Simona (în colaborare cu Vancea Simona, Tăut Stela și Bughiu Maria) au realizat suportul teoretic pe care l-au prezentat (în Prezi) colegilor prezenți la cerc, despre metodele moderne (cubul, bulgărele de zăpadă, ciorchinele, frisco, metoda R.A.I., brainstormingul, tehnica lotus, pălăriile gânditoare, explozia stelară, turul galeriei, copacul cu idei, mozaicul, învățarea cu ajutorul calculatorului...), obiectivele cercului, inovație, exemple de bune practici în utilizarea metodelor moderne, avantajele metodelor, dar și punctele slabe (dezavantajele), concluziile și bibliografia; alte colege (Ioana Borza, la clasa pregătitoare; Monica Igna - la clasa I; Ioana Căbău - la clasa a II-a; Mariana Tiriteu - la clasa a III-a; Anamaria Pereș - la clasa a IV-a) au prezentat secvențe de lecții filmate; a urmat diseminarea temei pe nivel de clase printr-un ciorchine în care cei prezenți au avut de completat 12 metode moderne, prezentate și văzute prin turul galeriei (tot o metodă modernă), după cum ne-a precizat doamna profesor Simona Vancea, coordonatorul pe școală, la nivelul ciclului primar.
La Economic, afacerea, blogul și magazinul online
În cabinetul de informatică al Colegiului Economic ,,Partenie Cosma", domnișoara profesor Diana Silaghi și elevii clasei a XI-a C (profil economic) le-au prezentat profesorilor de info din municipiu afacerea lor, blogul afacerii și magazinul online pe care l-au deschis în cadrul afacerii, totul pe Internet, totul pe calculator. Pe monitoare, am văzut prăjituri de prăjituri pe care economiștii le-au pregătit acasă, în familie, ecologice, fără E-uri, pe care apoi le vând colegilor în școală. Aceasta este afacerea lor, după cum am înțeles de la domnișoara profesor Diana Silaghi.
Lecția de sport, jocurile dinamice, la clasa a IX-a B
Profesorii de sport din municipiu (care predau la ciclul liceal) au asistat la o lecție demonstrativă în noua și moderna sală de sport a Colegiului Economic ,,Partenie Cosma": ,,jocuri sportive dinamice în vederea pregătirii elevilor din clasa a IX-a B (profil turism) pentru jocul de baschet; jocuri sub formă de concurs; conducerea mingii, driblingul, oprirea într-un timp și în doi timpi, pasa de la nivelul pieptului, pasa de deasupra capului. Sunt copii care în gimnaziu nu au jucat baschet", a precizat dl profesor Ioan Moisi, cel care a ținut lecția demonstrativă în fața colegilor și a domnului inspector școlar Călin Huțupan.
,,Având în vedere tema cercului: Metode moderne de optimizare a actului educațional, noi am gândit că cele mai bune metode sunt jocurile sportive; în cadrul lor, copiii participă cu drag, se implică, sunt atenți. Lecția tocmai aceasta a dovedit; în cadrul unor jocuri diverse, dinamice, elevii din clasa a IX-a au participat activ, cu plăcere, iar colegii au apreciat acest lucru. A fost o temă bine gândită și care se mulează foarte bine pe specificul nostru", a completat dl profesor Teodor Jurcuț, responsabilul de cerc.
,,Toate cele cinci desene pot creiona un profil de personalitate"
Spune-mi ce desenezi ca să-ți spun cine ești. Cam așa ar putea să ne spună un psiholog.
Tot la ,,Partenie Cosma", dar în sala profesorală, l-am urmărit pe psihologul Radu Bonta, într-un număr de ,,magie" specifică psihologului profesor. Și-a pus colegii să deseneze un copac, apoi încă unul, pe verso, și încă trei desene libere, fiecare (,,Ce vă trece prin minte"), în total cinci desene. ,,Personalitatea dumneavoastră se proiectează în desen. Cine a desenat casă (o construcție), floare, soare, fluturi, apă?" Apoi le-a vorbit despre simbolistica desenului liber, domnia sa pregătind pentru cerc tema ,,Investigația psihologică folosind desenul liber". A îmbinat armonios prezentarea în PowerPoint cu întrebarea euristică, stabilind un dialog permanent, activând neuronii și cerând idei, păreri, opinii, chiar judecăți de valoare, Mirela dovedindu-se cel mai ,,provocator elev". Cu ce asociați de pildă casa? Dar dacă este însoțită de un gard? Floarea, apa, inima? Ce vă evocă ochiul? Le-a spus și o întâmplare picantă. Cum interpretați fluturele, desenat, covârșitor, de fete?
,,Am gândit o lucrare, un fel de cercetare empirică având ca temă investigația psihologică folosind desenul liber. După cum ați văzut, le-am cerut să facă cinci desene. Toate cele cinci desene pot creiona un profil de personalitate. Există teste ale copacului, teste ale omulețului, desenul familiei, dar nu există încă o cercetare privind desenul liber. Am observat o serie de simboluri în desenul liber: casă, apă, floare, inimă, fluture, peisaj, soare... E un domeniu fascinant pe care eu acum îl descopăr. De vreo cinci ani lucrez cu el. Ce înseamnă pentru liceeni casa? În general, simbolul casei este simbolul conștientului, al egoului, al eului psihologic; eu - poziționarea în casă. Fluturele, desenat în proporție covârșitoare de fete, este simbolul transformării (care inițial a fost o larvă, dar a devenit o insectă frumoasă). Așa cum o adolescentă care inițial era o fetiță nepreocupată de propria ei feminitate, a ajuns să se preocupe de felul cum arată, să gândească la relațiile sale cu cei din jur, mai cu seamă cu sexul opus", a conchis interlocutorul nostru, dl psiholog Radu Bonta.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (100 de poze), accesați Galeria foto: Metode moderne utilizate în eficientizarea actului educațional.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:21:30 Ora de vară a Europei de Est