Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox

La Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș

Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox

Liceele pedagogice sunt în lichidare, o măsură pe cât de tristă, pe atât de nepotrivită și neinspirată, lipsită de temei, doar de dragul reformei și alinierii la cerințele și standardele U.E., chiar dacă se face un mare deserviciu învățământului românesc.

Prin urmare, de la anu’... sau după noi... „potopul!”
Există și la Beiuș un asemenea liceu – Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, unde aveam să poposim chiar ieri (marți, 14 octombrie2008) pentru o scurtă vreme, în cadrul unui periplu în municipiul Beiuș (și în împrejurimi).
Și directorul liceului, prof. Ionel Eugen Dringo, regretă faptul că anul acesta vor absolvi ultimele două clase, câte una cu profil pedagogic (cu dublă specializare, educatoare-învățători) și una de seminar teologic ortodox.
În discuția pe care am avut-o cu noul manager al unității de învățământ, am dorit să aflăm noutățile în materie de dotări și proiecte.
„Cu ajutorul comitetului de părinți și al primăriei, au fost modernizate sălile de clasă (geamuri termopan și podele laminate), mobilier nou, adecvat, în laboratorul de fizică-chimie, dar și aparatură nouă, cărți noi la biblioteca școlii (e vorba de cea de-a doua tranșă). De doi ani, avem cabinet de psihopedagogie, dotat corespunzător, dar doresc să subliniez faptul că psihopedagogul Nicoleta Stoița este fostă elevă a școlii. Catedra de educație fizică și sport (șef de catedră, prof. Livia Iagăr) are în dotare aparatură medicală nouă și de forță, dar și de gimnastică. S-a renovat sala de mese și s-a zugrăvit sala de sport.
La capitolul proiecte, nu am dori să spunem, deocamdată, prea multe (păstrând secretul unora), doar realizarea unui cabinet fonic și amenajarea unui teren de sport, cu ajutorul primăriei.”
Vizitând școala, am trecut și pe la cabinetul de informatică, unde i-am cunoscut pe cei din a XII-a C, de la profilul mate-info, la o oră de informatică, alături de profesorul de info și dirigintele lor, Mircea Rotar. Printre merituoșii clasei a XII-a C(dar și ai școlii), la loc de frunte se situează Teodora Leucuța și Andra Dumea, premiante I de când au pășit pe poarta școlii (din clasa a V-a), dar și olimpice, Teodora, la mate și română, iar Andra, la mate, română, dar și la fizică, obținând mențiuni în mai mulți ani la etapa județeană, precum și premii și mențiuni la concursul de matematică „Ștefan Musta”. Andra face parte și din elita școlii (premianții cu 10 la nivel de școală). Printre vedetele clasei se numără și doi fotbaliști de talie, Adrian Popa (zis și „Luna”) și Florin Stretea („Recidivistul”).
Vedete ... și vedete
 La ora vizitei noastre (la ora 13.00), cei din a XII-a A (singura și ultima clasă cu profil pedagogic din liceu) învățau formele de relief din Europa (alături de prof. Monica Matica). Și aici am cunoscut vedete și vedete (în sensul bun al cuvântului): Cristina Goilean, olimpică națională, cu mențiune pe țară la psihologie și premiantă pe clasă, Oana Driha, premiantă (cu 10) pe școală, dar premiantă an de an, de la grădiniță (Oana este dintre cei care au pășit pragul acestei școli chiar de la vârsta preșcolară), Ramona Bodea și Adina Creț s-au remarcat încă de pe când erau „boboace” (în clasa a IX-a), cu prilejul concursului de frumusețe „Miss boboc” (unde au ocupat locul III, respectiv V), iar mulți dintre elevii clasei sunt membri ai ansamblului coral al școlii (intitulat „Speranța”, dirijat de prof. Remus Lazea).
Tot la capitolul vedete, dl director avea să o nominalizeze pe Roxana Gudiu (din a XI-a B), „premiantă, dar și o interpretă de frunte a folclorului bihorean, care, zilele acestea, a obținut o mențiune la Festivalul internațional de folclor de la Suceava, după cum am aflat de la directoarea Casei de Cultură din Beiuș, prof. Anca Banda”.
Noi aveam să facem cunoștință cu Roxana în vară, la Apateu (Ungaria), la un program cultural organizat de Episcopia Ortodoxă Română din Ungaria, unde a cântat alături de profesorul ei, Florin Mariș Hinsu, și de alți interpreți îndrăgiți ai folclorului bihorean, printre care și Anca-Silvia Banda, directorul Casei de Cultură „Ioan Ciordaș” din Beiuș. De fapt, Roxana este o interpretă titrată, care nu mai știe exact câte premii județene, interjudețene și naționale deține în frumosul său palmares. Înainte de a obține mențiunea de la Suceava, Roxana a impresionat din nou pe scena importantului concurs județean „Tinere talente”, clasându-se pe prima treaptă a podiumului de premiere. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ultimele clase cu profil pedagogic și de seminar teologic ortodox.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 5 martie 2021