Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miercuri, au venit în vizită germanii din Oldenburg

Grădinița nr. 43 din Oradea e tare în proiecte

Miercuri, au venit în vizită germanii din Oldenburg

Am mai scris, și repet faptul că dascălii și copiii sunt cei care promovează imaginea reală a României în lume, prin proiectele școlare de parteneriat pe care le derulează, dintre care multe sunt internaționale. Un asemenea proiect internațional se derulează și la Grădinița nr. 43 din Oradea (încă din anul 2005), intitulat “Grădinița în Europa”.

 Partenerii lor de proiect sunt dintr-o grădiniță catolică din orașul Oldenburg (Germania). Delegația care a sosit ieri în vizită la Oradea a fost reprezentată de dna Sabinne Gnepp, însoțită de președintele și vicepreședintele fundației ”Speranța” (dl Wolgang Janssen și dna Irene Janssen).
“Sunt pentru a patra oară în vizită la grădinița noastră, din 2005, de când se derulează proiectul nostru internațional cu această grădiniță catolică din Oldenburg (Germania), a ținut să precizeze directoarea grădiniței, inst. Rodica Ciocan.
Noi nu am reușit să ajungem la ei, doar lucrările copiilor noștri. Și acum le-am înmânat câteva lucrări reprezentative, aparținând copiilor din toate grupele grădiniței. În alte dăți le-am trimis mărțișoare confecționate de copiii noștri. Ei nu obișnuiesc să confecționeze așa ceva. De Crăciun, copiii noștri au primit cadouri (mănuși, jucării, căciulițe). Noi le-am confecționat felicitări speciale. În cadrul acestui schimb de lucrări, lucrarea unei fetițe din Germania (Dora) a fost premiată cu un premiu special, în cadrul concursului de desene “Pământul - comoara noastră”, organizat de Grădinița nr. 30 din Oradea.
Acesta este doar unul dintre proiecte. Mai avem proiecte educaționale locale, de parteneriat, cu grădinițele nr. 42, 44, 52 și 53 din Oradea, chiar luni (20 octombrie), copiii din grupa Ioanei Klein vor primi vizita copiilor din grupa mare de la Grădinița nr. 53 (însoțiți de inst. Valeria Atudorei), urmând ca peste două săptămâni, ai noștri să le întoarcă vizita. Împreună cu grădinițele 42, 44 și 52, derulăm un proiect interjudețean, la care participă și Grădinița nr. 2 din Deva, județul Hunedoara, intitulat “Prieteni din generația mea”. În vară, am avut o activitate comună, o excursie la Peștera Urșilor de la Chișcău și la Marmura Vașcău”.
Am mai aflat apoi despre un proiect cu Casa de tip familial “Dominik” de la Cenaloș, proiect sprijinit tot de aceeași fundație (“Speranța” din Germania). În fiecare zi de vineri, copiii din Cenaloș erau aduși la Oradea, unde li se pregăteau diferite surprize: spectacole de teatru la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret “Arcadia”, vizită la Biblioteca județeană “Gheorghe Șincai”, activități distractive în Orășelul copiilor, inclusiv participare la Revelionul copiilor (în 31decembrie 2007).
Grădinița nr. 43 este cuprinsă în cadrul programului național derulat de Inspectoratul de Poliție, intitulat “Educația rutieră salvează vieți”, ocazii cu care copiii au participat la acțiuni de stradă ale patrulei de circulație, și la concursuri pe teme rutiere organizate în Orășelul copiilor.
În parteneriat cu universitățile din Cluj-Napoca și Oradea, derulează un proiect de educație nutriționistă (copiii fiind prinși într-un studiu al Facultății de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca), respectiv de dezvoltare a inteligenței emoționale (un proiect derulat în parteneriat cu catedra de psihologie a Universității din Oradea, lect. univ. dr. Simona Trip, în cadrul căruia,  studenta Costea Monica a ținut săptămânal câte o lecție de dezvoltare a inteligenței emoționale a copiilor preșcolari).
Activități diverse de parteneriat au loc periodic cu cadrele didactice de la Școala cu clasele I-VIII “Dacia”și Liceul Teoretic German “Friedrich Schiller” din Oradea, unități de învățământ pentru care optează copiii Grădiniței nr. 43. Chiar sâmbătă (18 octombrie 2008), copiii din grupa mare (de la secția maghiară), coordonați de educatoarea Bonca Erika, vor participa la o activitate (“Culesul strugurilor”), organizată de înv. Erdodi Eniko, Romansky Rozalia și Kor Maria, de la liceul german.
198 de copii, în nouă grupe cu program normal și program prelungit  
Profitând de ocazie, am vizitat cele nouă grupe ale grădiniței, trei cu program prelungit (cu 87 de copii), și șase cu program normal (cu un efectiv de 111 copii, dintre care două își desfășoară activitatea după-amiază, între orele 13.00 și 17.00; patru, în limba română și două, în limba maghiară).
În grupa mare, copiii erau împărțiți pe ateliere de lucru: unii gustau fructele din coșul toamnei, după care, cu ochii închiși, trebuiau să recunoască fructele după gust. Alături, alții salivau în sec în timp ce reconstituiau imagini cu fructe din puzzle. În cel de-al treilea atelier, pictori vestiți, unu și unu, se întreceau în dactilopictură. Prin rotație, fiecare copil a ajuns să treacă pe la fiecare atelier.
La grupa mijlocie, coșul cu fructe avea să fie doar intuit, după care, în cadrul aplicației, copiii aveau de decupat și de lipit fructele de toamnă într-un colaj, potrivit imaginației fiecăruia.
Cei mai mici preșcolari, care abia s-au obișnuit să stea pe scăunele la măsuțe, aveau activitate de creație. Fetițele se jucau “De-a familia”, cu păpușile, folosind  mobilierul adecvat, în timp ce băieții se dădeau mari constructori de case și palate, din figuri geometrice.
La grupele cu program normal, i-am surprins pe copii în alte ipostaze, potrivit activității planificate. În grupa mijlocie, era mare animație. Sala era plină de pitici. Printre ei, vrăjitoarea părea în al nouălea cer, și aceasta pentru că făcea tot ceea ce-i trecea prin minte, fiind autoritară, înfumurată și egoistă. Cu mult tact, educatoarea (Violina) a reușit să-i urnească și pe cei mai dificili copii, care îl luaseră pe NU în brațe. Cei mai mari dintre cei mici, copiii din grupa pregătitoare păreau forte implicați, concentrați asupra caietelor. Pesemne, se simțeau școlari, la o oră de exerciții grafice.
Copiii de la secția maghiară aveau în față fișele de evaluare. Cu modestie,  sinceritate și spontaneitate, unii au ținut să ne prezinte capodoperele, fiind siguri să nu vom socoti gestul lor drept laudă de sine.
În sala alăturată, prichindeii denumeau și grupau obiectele după anumite criterii: de mărime, formă și culoare. Cu alte cuvinte, ei formau mulțimi, fără însă a folosi termenul de “mulțime” (de obiecte de același fel).
Pentru tot ceea ce am văzut, felicitări doamnelor și domnișoarelor educatoare (Beatrice Săftoiu și Ioana Blaga, Mihaela Goilean și Liana Boruț, Rodica Pop și Georgeta Mihuța, Maria Pavel, Violina Petruș, Ioana Klein și Lenuța Crăciun, Bonka Erika și Maria Geoldeș), felicitări conducerii grădiniței (director - inst. Rodica Ciocan, administrator – Dana Șuteu)!
Unii amenajează și înfrumusețează, alții sapă, și dispar în ceață!
După-amiază, pe unii copii aveam să-i reîntâlnesc pe terenul de joacă din curtea blocului, “teren împrejmuit de primărie și amenajat prin munca voluntară a părinților, un teren al nimănui, plin de gunoie și bălării, pentru eliberarea căruia a fost nevoie ca un guldozer care să radă tot”, vorba doamnei directoare. Pe acest teren (amenajat ca o insulă de verdeață printre betoane), copiii din cele două grupe care au programul după-amiază se simțeau în al nouălea cer. Unii ne-au demonstrat cât de mari atleți sunt ei, alții se jucau în voie, făcând abstracție de prezența noastră.
Este de lăudat inițiativa și de felicitat conducerea grădiniței și părinții care au muncit la amenajarea terenului, după cum este de criticat și de defăimat ceea ce lucrătorii CET-ului au făcut în fața grădiniței, ridicând un adevărat munte de pământ, destupând un șanț cu conducte și lăsând apoi totul în plata domnului, mulțumindu-se a marca opera cu fâșii de bandă, care, la o adică, pot trece neobservate seara, ba chiar și ziua, într-un moment de neatenție. De mai bine de o lună, de când lucrătorii au plecat de la locul faptei, lăsând lucrarea descoperită, directoarea Rodica Ciocan și adminitratorul Dana Șuteu fac pe detectivii, dau pe telefoane în stânga și în dreapta, doar-doar vor depista  cine sunt responsabilii (sau iresponsabilii) care au uitat de săpăturile făcute în fața grădiniței, în buricul târgului, pe bulevadul Dacia.
Poate aude cineva!!! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Miercuri, au venit în vizită germanii din Oldenburg.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 21:34:07 Ora de vară a Europei de Est