Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede

Proiect în parteneriat cu patru școli, din Bulz, Aușeu, Roșia și Aleșd

Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede

În perioada septembrie - decembrie 2016, Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, în parteneriat cu ,,Asociația Moșuț" și Primăria comunei Vadu Crișului, a desfășurat activități pentru promovarea tradițiilor, obiceiurilor și folclorului în cadrul proiectului ,,Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede".

La acest proiect au participat cinci școli din Bihor: Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, Școala Gimnazială Bulz, Școala Gimnazială Aușeu, Școala Gimnazială Roșia și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd. Prin acest proiect ne-am propus să valorizăm tradițiile noastre moștenite; dorim să fie preluate și transmise următoarelor generații pentru a sădi în inimile copiilor dragostea pentru frumos și autentic.
O activitate importantă în cadrul proiectului a fost ,,Punți de legătură", prilej cu care elevii au descoperit  informații cu privire la particularitățile tradițiilor, obiceiurilor din satele de pe Valea Crișului Repede de la profesorul Miron Blaga, etno folclorist, autor de lucrări științifice de specialitate. S-au desfășurat  activități cultural-artistice (șezătoare, dansuri populare, muzică instrumentală, interpretări de colinde), fiecare participant aducându-și contribuția într-o oarecare măsură.
Elevii implicați în proiect au participat la Festival - concurs „Din vatra satului", care s-a desfășurat la Căminul Cultural din Vadu Crișului, unde au fost prezentate obiceiuri și tradiții specifice zonei.
Spectacolul a impresionat prin varietatea și autenticitatea obiceiurilor și tradițiilor, a portului popular și în mod special a colindelor cuprinse în repertoriul formațiilor. Grupul de colindători de la Școala Gimnazială Bulz a adus pe scenă colinde autentice: „Colinda fetei", „Asta-i sara de Crăciun", „Noi umblăm să colindăm", „Viflaeme, Viflaeme", solist Ionuț Vereș. Elevii au fost pregătiți de doamna profesoară Dumiter Olimpia și doamna  profesoară Stoica Raluca. În aceeași arie tematică au evoluat și grupul de colindători de la Aușeu, coordonați de  doamna profesoară Caba Claudia. Elevii Școlii Gimnaziale Roșia, îndrumați de doamna profesoară Daniela Gherle, director artistic al Ansamblului „Codrenii Bihorului" și doamna profesoară  Valentina Silaghi, au prezentat în spectacol momente din obiceiul de nuntă. Participanți la proiect, elevii de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd, sub îndrumarea doamnei profesoare Monica Achim, au prezentat o șezătoare tradițională din acest areal folcloric. Spectacolul s-a încheiat cu evoluția cunoscutului Ansamblu „Moșuț" din Vadu Crișului, care a completat paleta tradițiilor populare cu dansul specific acestei zonei folclorice. Având un maestru coregraf, bun cunoscător al acestui gen artistic, prof. Florea Crișu, și a doamnei Liana Boț, directorul artistic al ansamblului, formația de dansuri s-a dezvoltat, a devenit ansamblu, fiind cunoscută în județ și în țară, participând la prestigioase festivaluri folclorice. Pe cartea de vizită și în portofoliul ansamblului se găsesc diplome, trofee și premii, obținute la manifestări de prestigiu. Amintim doar două: Marele premiu la Festivalul internațional de folclor pentru tineret de la Negrești, județul Vaslui și „Peștișorul de argint" obținut la Festivalul folcloric „Peștișorul de aur" de la Tulcea. În acest spectacol au prezentat o suită de dansuri de pe Valea Crișului Repede: Luncan, Sălăgean, Fecioresc, Mânânțăl și un dans de Oaș.
Tot în cadrul proiectului a fost prezentată o expoziție de desene, icoane pe sticlă și lemn, lucrările fiind realizate de elevii Colegiului Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului.  
Credem că obiectivele proiectului: cultivarea sentimentului estetic, dragostea pentru tradiții și dansul popular au stimulat interesul elevilor pentru folclorul românesc.
Prof. Mălai Maria & Boț Liana

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:33:52 Ora de vară a Europei de Est