Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede

Proiect în parteneriat cu patru școli, din Bulz, Aușeu, Roșia și Aleșd

Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede

În perioada septembrie - decembrie 2016, Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, în parteneriat cu ,,Asociația Moșuț" și Primăria comunei Vadu Crișului, a desfășurat activități pentru promovarea tradițiilor, obiceiurilor și folclorului în cadrul proiectului ,,Tradiții culturale pe Valea Crișului Repede".

La acest proiect au participat cinci școli din Bihor: Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, Școala Gimnazială Bulz, Școala Gimnazială Aușeu, Școala Gimnazială Roșia și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd. Prin acest proiect ne-am propus să valorizăm tradițiile noastre moștenite; dorim să fie preluate și transmise următoarelor generații pentru a sădi în inimile copiilor dragostea pentru frumos și autentic.
O activitate importantă în cadrul proiectului a fost ,,Punți de legătură", prilej cu care elevii au descoperit  informații cu privire la particularitățile tradițiilor, obiceiurilor din satele de pe Valea Crișului Repede de la profesorul Miron Blaga, etno folclorist, autor de lucrări științifice de specialitate. S-au desfășurat  activități cultural-artistice (șezătoare, dansuri populare, muzică instrumentală, interpretări de colinde), fiecare participant aducându-și contribuția într-o oarecare măsură.
Elevii implicați în proiect au participat la Festival - concurs „Din vatra satului", care s-a desfășurat la Căminul Cultural din Vadu Crișului, unde au fost prezentate obiceiuri și tradiții specifice zonei.
Spectacolul a impresionat prin varietatea și autenticitatea obiceiurilor și tradițiilor, a portului popular și în mod special a colindelor cuprinse în repertoriul formațiilor. Grupul de colindători de la Școala Gimnazială Bulz a adus pe scenă colinde autentice: „Colinda fetei", „Asta-i sara de Crăciun", „Noi umblăm să colindăm", „Viflaeme, Viflaeme", solist Ionuț Vereș. Elevii au fost pregătiți de doamna profesoară Dumiter Olimpia și doamna  profesoară Stoica Raluca. În aceeași arie tematică au evoluat și grupul de colindători de la Aușeu, coordonați de  doamna profesoară Caba Claudia. Elevii Școlii Gimnaziale Roșia, îndrumați de doamna profesoară Daniela Gherle, director artistic al Ansamblului „Codrenii Bihorului" și doamna profesoară  Valentina Silaghi, au prezentat în spectacol momente din obiceiul de nuntă. Participanți la proiect, elevii de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd, sub îndrumarea doamnei profesoare Monica Achim, au prezentat o șezătoare tradițională din acest areal folcloric. Spectacolul s-a încheiat cu evoluția cunoscutului Ansamblu „Moșuț" din Vadu Crișului, care a completat paleta tradițiilor populare cu dansul specific acestei zonei folclorice. Având un maestru coregraf, bun cunoscător al acestui gen artistic, prof. Florea Crișu, și a doamnei Liana Boț, directorul artistic al ansamblului, formația de dansuri s-a dezvoltat, a devenit ansamblu, fiind cunoscută în județ și în țară, participând la prestigioase festivaluri folclorice. Pe cartea de vizită și în portofoliul ansamblului se găsesc diplome, trofee și premii, obținute la manifestări de prestigiu. Amintim doar două: Marele premiu la Festivalul internațional de folclor pentru tineret de la Negrești, județul Vaslui și „Peștișorul de argint" obținut la Festivalul folcloric „Peștișorul de aur" de la Tulcea. În acest spectacol au prezentat o suită de dansuri de pe Valea Crișului Repede: Luncan, Sălăgean, Fecioresc, Mânânțăl și un dans de Oaș.
Tot în cadrul proiectului a fost prezentată o expoziție de desene, icoane pe sticlă și lemn, lucrările fiind realizate de elevii Colegiului Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului.  
Credem că obiectivele proiectului: cultivarea sentimentului estetic, dragostea pentru tradiții și dansul popular au stimulat interesul elevilor pentru folclorul românesc.
Prof. Mălai Maria & Boț Liana

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 09:22:54 Ora standard a Europei de Est