Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

În cadrul proiectului “Identitate în diversitate”

Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

Dascăli și elevi de la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu” din Oradea au derulat proiectul “Identitate în diversitate”, în parteneriat cu dascăli și elevi slovaci de la Liceul Teoretic “Josef Kozațec” din localitatea Budoi, județul Bihor, precum și dascăli și elevi maghiari, de la Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu – Ungaria.

 “Dorim să promovăm reciproc valorile culturale și tradiționale din cadrul euroregiunii  Bihor – Hajdu – Bihar, participând la activități comune. Astfel am cunoscut particularitățile grupurilor etnice partenere de proiect, de la portul popular tradițional, dans popular, obiceiuri și tradiții, la arta culinară”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, inst. Simona Mihalca.
Serbare câmpenească la Oradea, “Zilele școlii” la Budoi, excursie la Debrețin
 Prima activitate s-a derulat în 4 mai, o serbare câmpenească, intitulată “Majalis”, desfășurată în parcul Cetății din Oradea, la care au luat parte 400 de elevi, 200 de părinți și 30 de cadre didactice, angrenați într-o serie de activități: dans tradițional, un recital susținut de grupul coral-instrumental de fluiere „Csaloganyok”, concursuri sportive, iar la final, a fost preparat și servit un delicios bogracs, mâncare tradițională ungurească. La serbare au fost invitați reprezentanți ai Primăriei Oradea, ISJ Bihor, Școlii partenere „Jozsef Attila” din Ungaria, și ai altor unități de învățământ din municipiul de pe Crișul Repede. A fost un bun prilej pentru elevii români de a cunoaște obiceiuri și tradiții ale partenerilor maghiari.
În 10 mai 2008, , întâlnirea interculturală a grupurilor etnice s-a ținut la Budoi, cu ocazia „Zilelor școlii” la Liceul Teoretic „Josef Kozațec” din localitate. De la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea au participat 45 de elevi, trei cadre didactice, precum și reprezentanți ai părinților. Orădenii au prezentat un moment artistic din folclorul tradițional românesc și au luat parte la întrecerile sportive. La manifestări au fost invitate cunoscute și îndrăgite grupuri folclorice maghiare și slovace din Huta, Voievozi, Șerani, Vărzari, Valea Cerului, Șinteu, Nădlac și Șimleu-Silvaniei, precum și reprezentanți ai I.S.J.Bihor, deputați și parlamentari (între care Merka Adrian Miroslav, deputat în Parlamentul României din partea Uniunii Democratice a Slovacilor și Cehilor din România). Câștigătorii concursurilor au fost premiați cu diplome și cupe, iar partenerilor de proiect li s-a oferit o plachetă cu însemnele liceului.
În 14 iunie, 40 de elevi și 14 cadre didactice au participat la o excursie organizată în regiunea Hajdu-Bihar (Ungaria), fiind vizitate două obiective: parcul național Hortobagy și grădina zoologică din Debrețin. Excursia s-a încheiat cu un spectacol folcloric urmat de o masă cu mâncare tradițională.
Vineri (17 octombrie), echipa de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” (coordonator de proiect, inst. Simona Mihalca, prof. Szabo Gyongyi - director adjunct, prof. Alina Deliman - consilier educativ, prof. Lorincz Eniko și prof. Cristian Petruș) și-a invitat partenerii de proiect la cea de-a IX-a ediție a „Festivalului toamnei”.
Partenerii de la Liceul Teoretic „Josef Kozațec” au răspuns invitației prezentând și un moment de cântece și dansuri slovace; solistă - Korchiș Adriana, îndr. Lasac Milenca, Furiș Iuliana, Kaplisneac Ana, Cutlac Iuliana, Zetocha Iarmila, Korchiș Maria și Mlinarcic Andreea.
În cadrul acestui proiect, s-a reușit confecționarea unui număr de 20 de costume populare românești, care au și fost inaugurate pe scena festivalului, în cadrul unui moment folcloric prezentat de grupul vocal „Bihorencele”, al claselor a IV-a C și a V-a B. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea valorilor culturale și tradiționale din euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:15:14 Ora de vară a Europei de Est