Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

La final de mandat 2012 - 2016

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

Activitatea mea din mandatul de deputat 2012-2016, ca membru și apoi secretar al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, secretar al Grupului parlamentar al PNL, se compune din 65 de declaraţii politice, 95 de luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 81 de întrebări adresate miniştrilor, 121 de propuneri legislative inițiate sau susținute, din care 19 au devenit legi, iar 63 sunt încă pe circuitul parlamentar.

În cei patru ani de mandat, am stat în permanență la dispoziția cetățenilor, răspunzând solicitărilor lor, având un program regulat de audiențe, organizând și participând la conferinţe, seminarii şi întâlniri cu grupuri de lucru pe diverse domenii, fiind parte din viața publică a orașului, participând la diverse evenimente şi promovând Oradea în ţară şi în străinătate, ori de câte ori s-a ivit ocazia.
Am preluat, de asemenea, spre rezolvare probleme locale, care deranjează cetățenii, cum ar fi mirosul neplăcut generat de ferma de porci Nutripork, adresându-mă în acest scop autorităților în domeniu, mai întâi celor locale, și apoi, naționale, respectiv Ministerului Mediului și al Sănătății. Problema aceasta este încă în lucru și eforturile mele vor continua până la soluționarea ei completă, pentru a înlătura un disconfort major nu doar pentru orădeni, ci și pentru mii de bihoreni afectați de mirosurile provenite de la fermele de porci din județ.
Ca membru în Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Coreea,  Islanda, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveția, Finlanda și Danemarca, am participat la diverse evenimente și întâlniri care au prilejuit schimburi de experiență cu personalități și specialiști din aceste țări.
În calitate de vicepreședinte al Grupului ecumenic de rugăciune din Camera Deputaților, am organizat întâlnirile săptămânale ale grupului, dar și, anual, Micul Dejun cu Rugăciune al Parlamentului României, eveniment care a prilejuit întâlnirea cu oameni politici și personalități din diverse domenii, atât din țară, cât și din străinătate.
Proiectele legislative cele mai importante pe care le-am inițiat sau susținut sunt:
*Modificarea Legii adopției, soluționată prin Legea 57/2016
*Dublarea alocației pentru copii
*Inițierea Legii pentru combaterea ambroziei, aflată în prezent în dezbaterea Senatului
*Susținerea proiectului „Masă la școală", început în anul școlar 2016/2017 în 50 de școli, care sperăm că va fi generalizat la toți elevii, din anul școlar 2017/2018
*Susținerea promovării și dezvoltării învățământului profesional dual
*Finanțare de bază pentru toți elevii din România, fără discriminare
*Manuale gratuite pentru toți elevii din România, inclusiv pentru cei din clasele a XI-a și a XII- a
*Decontul integral al navetei elevilor
*Acordarea bursei profesionale elevilor ale căror familii beneficiază de venitul minim garantat
*Modificări la Legea privind combaterea violenței în familie
*Modificări la Legea voluntariatului
*Sprijinirea autorităților locale pentru a se implica în reabilitarea monumentelor istorice și a clădirilor din centrele istorice
*Conversia creditelor în franci elvețieni la cursul istoric
*Legea dării în plată
*51 % din produsele agroalimentare vândute de marile magazine să fie de proveniență românească
*Susținerea amendamentului de modificare a definiției familiei în Constituția României.
Declarațiile politice au atins subiecte din domeniul învățământului, în special al celui profesional dual, protecția copilului, valoarea familiei pentru o societate sănătoasă, educație și sănătate, protecție socială, necesitatea continuării lucrărilor la autostrada Transilvania, finalizarea drumului DN 76 Oradea-Deva, dar s-au referit și la evenimente locale sau de interes la un moment dat.
Întrebările adresate miniștrilor au avut rolul de a clarifica anumite aspecte legate de strategia în învățământ, de finanțarea învățământului, de sănătatea publică, protecția copilului, de a obține informații și date statistice în vederea formulării unor propuneri legislative pe diferite domenii, de a afla stadiul unor lucrări și intențiile cu privire la continuarea unor proiecte de infrastructură și altele.
Activitatea parlamentară a fost completată de cea politică, fiind vicepreședinte al PNL Oradea și PNL Bihor, președinte al OFL Oradea, dar și coordonatorul unor structuri interne de partid.
Florica Cherecheș,
deputat PNL

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 11:02:40 Ora standard a Europei de Est