Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

La final de mandat 2012 - 2016

Raport de activitate al deputatului Florica Cherecheș

Activitatea mea din mandatul de deputat 2012-2016, ca membru și apoi secretar al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, secretar al Grupului parlamentar al PNL, se compune din 65 de declaraţii politice, 95 de luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 81 de întrebări adresate miniştrilor, 121 de propuneri legislative inițiate sau susținute, din care 19 au devenit legi, iar 63 sunt încă pe circuitul parlamentar.

În cei patru ani de mandat, am stat în permanență la dispoziția cetățenilor, răspunzând solicitărilor lor, având un program regulat de audiențe, organizând și participând la conferinţe, seminarii şi întâlniri cu grupuri de lucru pe diverse domenii, fiind parte din viața publică a orașului, participând la diverse evenimente şi promovând Oradea în ţară şi în străinătate, ori de câte ori s-a ivit ocazia.
Am preluat, de asemenea, spre rezolvare probleme locale, care deranjează cetățenii, cum ar fi mirosul neplăcut generat de ferma de porci Nutripork, adresându-mă în acest scop autorităților în domeniu, mai întâi celor locale, și apoi, naționale, respectiv Ministerului Mediului și al Sănătății. Problema aceasta este încă în lucru și eforturile mele vor continua până la soluționarea ei completă, pentru a înlătura un disconfort major nu doar pentru orădeni, ci și pentru mii de bihoreni afectați de mirosurile provenite de la fermele de porci din județ.
Ca membru în Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Coreea,  Islanda, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveția, Finlanda și Danemarca, am participat la diverse evenimente și întâlniri care au prilejuit schimburi de experiență cu personalități și specialiști din aceste țări.
În calitate de vicepreședinte al Grupului ecumenic de rugăciune din Camera Deputaților, am organizat întâlnirile săptămânale ale grupului, dar și, anual, Micul Dejun cu Rugăciune al Parlamentului României, eveniment care a prilejuit întâlnirea cu oameni politici și personalități din diverse domenii, atât din țară, cât și din străinătate.
Proiectele legislative cele mai importante pe care le-am inițiat sau susținut sunt:
*Modificarea Legii adopției, soluționată prin Legea 57/2016
*Dublarea alocației pentru copii
*Inițierea Legii pentru combaterea ambroziei, aflată în prezent în dezbaterea Senatului
*Susținerea proiectului „Masă la școală", început în anul școlar 2016/2017 în 50 de școli, care sperăm că va fi generalizat la toți elevii, din anul școlar 2017/2018
*Susținerea promovării și dezvoltării învățământului profesional dual
*Finanțare de bază pentru toți elevii din România, fără discriminare
*Manuale gratuite pentru toți elevii din România, inclusiv pentru cei din clasele a XI-a și a XII- a
*Decontul integral al navetei elevilor
*Acordarea bursei profesionale elevilor ale căror familii beneficiază de venitul minim garantat
*Modificări la Legea privind combaterea violenței în familie
*Modificări la Legea voluntariatului
*Sprijinirea autorităților locale pentru a se implica în reabilitarea monumentelor istorice și a clădirilor din centrele istorice
*Conversia creditelor în franci elvețieni la cursul istoric
*Legea dării în plată
*51 % din produsele agroalimentare vândute de marile magazine să fie de proveniență românească
*Susținerea amendamentului de modificare a definiției familiei în Constituția României.
Declarațiile politice au atins subiecte din domeniul învățământului, în special al celui profesional dual, protecția copilului, valoarea familiei pentru o societate sănătoasă, educație și sănătate, protecție socială, necesitatea continuării lucrărilor la autostrada Transilvania, finalizarea drumului DN 76 Oradea-Deva, dar s-au referit și la evenimente locale sau de interes la un moment dat.
Întrebările adresate miniștrilor au avut rolul de a clarifica anumite aspecte legate de strategia în învățământ, de finanțarea învățământului, de sănătatea publică, protecția copilului, de a obține informații și date statistice în vederea formulării unor propuneri legislative pe diferite domenii, de a afla stadiul unor lucrări și intențiile cu privire la continuarea unor proiecte de infrastructură și altele.
Activitatea parlamentară a fost completată de cea politică, fiind vicepreședinte al PNL Oradea și PNL Bihor, președinte al OFL Oradea, dar și coordonatorul unor structuri interne de partid.
Florica Cherecheș,
deputat PNL

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 18:54:58 Ora de vară a Europei de Est