Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Bucuria de a fi împreună”

24 octombrie - „Ziua școlii” la C.T. „D. Leonida” Oradea

„Bucuria de a fi împreună”

Vineri (24 octombrie 2008), la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea, s-a sărbătorit „Ziua școlii”. Manifestările au început la ora 9.00 și s-au încheiat în noapte, la discoteca „No Problem”, cu sărbătoarea bobocilor.

Marea familie „Leonida” s-a reunit în chip magistral. La sărbătorirea celor 125 de ani de la nașterea inginerului Dimitrie Leonida, au venit, cu mic cu mare, fiii, nepoții, părinții și bunicii, profesori universitari, ingineri, generali, elevi și absolvenți, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar și ai Poliției, iar cei care nu au putut ajunge au onorat cu mesaje. Viollet Blaga, fostul director adjunct și „nașul” colegiului (cel care a botezat colegiul cu numele inginerului Dimitrie Leonida), deși trăiește în București, nu a putut absenta de la reuniune, pentru că „aici este casa și familia mea”, după cum s-a exprimat Viollet Blaga, cea care a format o echipă și o familie în această școală, iar sufletul său de dascăl a rămas tot în Oradea.La microfon, s-au perindat de la generali la artiști, foști elevi, care au onorat invitația cu drag și dorul, pentru „bucuria de a fi împreună!”
Concursuri multe și variate, artiști cunoscuți și îndrăgiți  
 Manifestările au debutat la ora 9.00, cu trei concursuri: concursul (on-line) de cultură generală, concursul de electrotehnică și concursul de rebus; în paralel, în curtea școlii s-au desfășurat întreceri sportive (trasul cu frânghia, tenis de masă, meciuri de handbal și fotbal între elevi și profesori), iar în două săli s-a jucat șah și table. La ora specială de dirigenție, s-a motivat alegerea numelui colegiului. Cei mai noi „locatari” ai școlii - „bobocii” (din clasele a IX-a) -  au cunoscut, în premieră, „botezul” întru „Leonida”, ca o angajare (de sine), în fața colegilor de școală, în atingerea celor mai înalte performanțe profesionale, ca o înălțare spre cer, pentru atingerea curcubeului -  simbolul năzuințelor celor de la „Dimitrie Leonida” din Oradea.
În sala 13, ca un arc peste timp, s-a înfiripat un dialog între generații (boboci și absolvenți din diferite generații). Concursurile au fost premiate cu diplome și atenții, rugbyștii au făcut o demonstrație, iar majoretele au încântat cu un moment artistic, cât o gustare.
Urmărind imaginile (prezentate în power point), familia reunită în sala festivă a aflat noutățile legate de devenirea școlii de la însuși directorul colegiului, prof. Georgeta Sadoveanu. Pentru delectarea generală, au fost aduși artiști proprii și colaboratori, de la membrii corului „Ani de liceu” la titrații dansatori ai ansamblului folcloric „Florile Bihorului”, dansatori campioni ai clubului „Feeling Dance”, dansatori și soliști cunoscuți, foști absolvenți ai școlii (Ciprian Dinicu și Leontin Ciucur). Cu același scop (de a produce o bucurie) au fost amenajate în sala festivă și cele două expoziții de desene și icoane. Și cum orice sărbătoare se sfârșește cu mâncare și băutură, ultimul punct de pe ordinea de zi a fost bufetul suedez, unde s-a vorbit mai puțin și s-a „adunat” mai mult(e).
Ioana și Alexandru – Miss și Mister „boboc”
Seara, liceenii și-au sărbătorit bobocii proaspăt botezați la discoteca „No Problem” printr-un bal tradițional, organizat de Consiliul elevilor, sub îndrumarea consilierului educativ, prof. Delia Bacoș.
Balul a fost deschis de membrii ansamblului folcloric „Florile Bihorului” cu două suite de pe valea Crișului Repede. Anca Avram și Andrei Preda (moderatorii manifestării) ne-au făcut apoi cunoștință cu cei mai grozavi artiști ai momentului, protagoniștii balului, prezenți în cadrul unor momente artistice de efect („Șatra”, „Poliția în acțiune”, Leana și Costel sau „țărani emancipați”, „Romeo și Julieta”, „Frumoasa din pădurea adormită”, „Frumoasa și bestia”, în variante moderne, originale). După o schimbare de registru și de situație, bobocii și-au declinat identitatea la „umbra” reflectoarelor, perechi-perechi, intrând astfel în marea competiție pentru câștigarea râvnitelor titluri de Miss și Mister „boboc”. Din respect, organizatorii nu i-au stresat și terorizat pe concurenți cu probe de „capă și spadă”, mersul în „patru sau două labe” (la împins roaba), să-și murdărească ținutele de gală cu dulceață, frișcă sau făină... Probele au fost cât se poate de pașnice (de cultură generală, declarații, folosind cuvinte de sprijin, proba de twister sau dansul în doi, în poziții neobișnuite, recunoașterea unei piese după... „gânguritul” partenerei, dărâmarea „popicelor” aruncând cu varză în ele, precum și proba de dans). Între probe, scena a fost ocupată de artiști, unu și unu, de la „Florile Bihorului” la trupa „Mistique”, trupa „Night Drive”, Patricia (de la „Meda Music”) și Sergiu Ciocan...
La deliberare, fericirea a fost mare: toți concurenții au fost premiați cu diplome de participare, iar cei mai cei dintre ei, cu înalte titluri și premii: Miss și Mister popularitate – Izabela Costei și Volgyesi Edward, premiul III - Giulia Gojan și Cristian Iovan, premiul II – Ioana Ciont și Florin Gavriș, iar Miss și Mister „boboc” – Ioana Tamaș și Alexandru Corbuțiu, din a IX-a C.
După o zi plină și o noapte colorată, un weekend fericit și norocos pentru toată lumea! (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Bucuria de a fi împreună”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:58:43 Ora de vară a Europei de Est