Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un oraş mai curat, mai îngrijit, mai civilizat

Poliția Locală în anul 2016

Un oraş mai curat, mai îngrijit, mai civilizat

Viceprimarul Florin Birta, directorul executiv al Poliției Locale, Cristian Beltechi și directorul executiv adjunct Ioan Găluț, au prezentat marți, 31 ianuarie 2017, raportul privind activitatea Poliţiei Locale Oradea pe anul 2016.

Conform datelor prezentate de către Cristian Beltechi, Poliția Locală are în prezent un număr de 51 de polițiști locali operativi, activitățile specifice ale instituției fiind următoarele: 1. Ordine publică și rutieră 2. Combaterea fenomenului de comerț ilicit 3. Disciplina în construcții și afișaj stradal 4. Protecția mediului.
Menţinerea ordinii şi liniştii publice
,,În  anul 2016, accentul s-a pus pe cooperarea cu Poliţia Municipiului Oradea, majoritatea patrulelor mixte realizând serviciul în intervalul orar 7.00-15.00, realizând o alocare suplimentară a agenţilor pe schimbul II al zilei, în intervalul orar 15.00 - 23.00, astfel Poliţia Locală menţinând prezenţa în teren pe o durată de 17 ore. Patrularea auto, precum şi cea pedestră s-a intensificat. De asemenea, s-a colaborat cu Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Bihor şi Poliţia Rutieră", a menționat directorul executiv.
Principalele activităţi în cadrul serviciului de ordine publică au prevăzut următoarele domenii: menţinerea ordinii şi a liniştii publice în cele opt sectoare, patrularea mixtă cu agenţi ai Poliţiei Municipiului Oradea în vederea menţinerii ordinii publice, a descurajării faptelor antisociale şi reducerii infracţionalităţii stradale, asigurarea măsurilor de ordine şi linişte publică pe străzile adiacente 12 h  7/7, menţinerea ordinii publice în imediata apropiere a unităţilor de învăţământ publice - şcoli între orele 7.00 - 8.00; activităţi de ordine publică în Piaţa Obor şi în împrejurimi, acţiuni cu şi pentru asociaţiile de proprietari, persoane fizice şi juridice în vederea luării măsurilor de salubrizare a spaţiilor verzi, a curăţirii zăpezii şi gheţii, verificarea şi sancţionarea persoanelor care desfăşoară activităţi comerciale ilicite pe domeniul public, respectiv pe raza Municipiului Oradea, relaţionarea cu RER Ecologic Service în vederea ridicării la timp a gunoiului menajer etc.
Combaterea fenomenului de apelare la mila publică
Cristian Beltechi a menționat că în cursul anului 2016 Poliţia Locală Oradea a acţionat şi în vederea diminuării fenomenului de apelare la mila publică, acțiuni care au fost derulate parţial doar de agenții Poliției Locale, sau în colaborare cu alte instituții, precum ASCO sau RER Ecologic Service.
Astfel, în cursul acestor acţiuni în cooperare cu RER Ecologic Service s-au desfiinţat 87 adăposturi improvizate, iar în colaborare cu ASCO polițiștii locali cu atribuții pe linie de cerșetorie au desfășurat acțiuni prin care se avea în vedere depistarea persoanelor care necesită o atenție particulară (copii aflați în risc de separare de părinți; copii separați de părinți; copiii străzii; copii abuzați etc.). În urma acestor acţiuni, un număr de 58 de minori lipsiţi de supraveghere au fost predaţi Centrului Social.
,,Suntem unul dintre cele mai eficiente orașe în ceea ce privește rezolvarea problemei cerșetoriei în municipiu, prin eforturile comune cu alte instituții am reușit să reducem semnificativ acest fenomen, ridicând într-un an peste 2.000 de persoane", a declarat Cristian Beltechi.
Activitatea pe segmentul rutier și trafic greu
Au fost organizate acțiuni de tip razie cu I.T.M. Bihor privind normalizarea situației transportului public local (verificarea autorizaţiilor conducătorilor auto care efectuează transport persoane), iar cele mai multe sancţiuni au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind semnificaţia indicatorelor rutiere (de oprire şi staţionare interzisă, accesul intezis) sau sancţionarea pietonilor pentru trecere neregulamentară.
Astfel, în anul 2016, au fost constatate un număr de 5.275 de contravenţii, din care 2.162 de avertismente şi 3.113 amenzi contravenţionale în sumă totală de 791.950 de lei.
Un alt segment important al activității Poliției Locale vizează traficul greu în Municipiul Oradea, controalele desfăşurându-se în patrule mixte cu agenţi ai Poliţiei Municipiului Oradea, pe tot parcursul anului.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind traficul greu, agenţii Poliţiei Locale au aplicat 401 sancţiuni contravenţionale în valoare de 116.500 de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015  înregistrându-se o scădere cu un procent de 21,68 % pe constatări, iar pe valoarea amenzilor cu un procent de 6,31 %, ceea ce înseamnă că transportatorii au înțeles importanța și semnificația acestor reguli, a menționat Beltechi.
Activitatea de control comercial
În ceea ce privește activitatea de control comercial, unul din obiectivele de anul trecut a fost avertizarea şi sancţionarea unităţilor de alimentaţie publică pentru lipsa autorizaţiilor de desfăşurare a activităţii de alimentaţie publică, nerespectarea orarului de funcţionare (în special a teraselor unde se desfăşoară activitatea de alimentaţie publică), emiterea avizelor consultative pentru activităţile de alimentaţie publică şi acorduri de funcţionare, diminuarea comerţului stradal ilicit, precum şi activitatea de înştiinţare în vederea soldării produselor de către agenţii economici.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind controlul comercial, agenţii Poliţiei Locale au aplicat un număr de 551 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 167.950 de lei.
Disciplina în construcţii şi afişaj stradal
În anul 2016, Poliţia Locală a verificat 355 de imobile, în urma constatărilor fiind emise 571 de somații proprietarilor. Un număr de 307 clădiri cu fațade neîngrijite au fost supraimpozitate, din care 27 și-au obținut documentațiile pentru a intra în procesul de reabilitare.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind disciplina în construcţii, publicitate stradală şi afişaj stradal, angajaţii Compartimentului Disciplina în Construcţii şi Afişaj Stradal au aplicat un număr de 424 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 417.350 de lei și au demolat panourile de publicitate ilegale din oraș.
Abaterile contravenţionale constatate în număr de 424 sunt în sumă totală de 417.350 de lei, a menționat directorul executiv.
Protecţia mediului
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică de protecţia mediului, agenţii Poliţiei Locale anul trecut au aplicat un număr de 3.424 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 569.280 de lei.
În ceea ce privește terenurile neîngrijite de la intrarea în vigoare a HCL nr. 794/2016, până la 30.11.2016 s-au identificat și realizat procedurile privitoare la 44 de terenuri și au fost somați 45 de proprietari.
,,Am inventariat 47 de terenuri neîngrijite care au intrat la supraimpozitare. Vorbim de suprafețe mari de teren care nu au fost curățate de 4-5 ani, iar ca urmare a acțiunilor noastre de verificare și supraimpozitare, proprietarii au început curățarea lor", a subliniat Cristian Beltechi.
Agenții Poliției Locale au mai verificat contractele de salubritate pentru persoanele fizice și juridice, modul de colectare selectivă a deșeurilor de către locatarii asociațiilor de proprietari, dar și depozitările ilegale de deșeuri: ,,Fenomenul depozitărilor ilegale de moloz s-a redus cu 80% față de anul trecut, în urma verificărilor, confiscărilor de mașini și sancțiunilor realizate împreună cu Garda de Mediu", afirmă directorul Cristian Beltechi.
Activitatea de relații cu publicul și dispecerat
Cristian Beltechi a subliniat faptul că Poliția Locală pune un accent deosebit pe relația cu cetățenii. Astfel, în anul 2016, activitatea de secretariat şi relaţii cu publicul a constat în gestionarea unui număr de 11.663 de documente, din care 4.384 de adrese şi 1.641 de sesizări primite de la cetăţeni sau persoane juridice, respectiv 5.638 de acte emise (ex.: somaţii şi notificări privind salubrizarea terenurilor, adrese etc.).
De asemenea, prin implementarea aplicaţiei online Oradea City Report, au fost direcţionate către Dispecerat un număr de 1.832 de petiţii online, care au fost rezolvate în termenul stabilit.
,,Vreau să mulțumesc cetățenilor orașul Oradea pentru promptitudine, deoarece ei colaborează foarte bine cu Poliția Locală și sesizează neregurile observate. În total, anul trecut am avut un număr de 19.144 de contravenții, cu un grad de încasare de 75,24%", a spus Cristian Beltechi.
Legat de activitatea Poliției Locale, viceprimarul Florin Birta a menționat: ,,Pe lângă toate aceste acțiuni realizate în colaborare cu structurile Ministerului de Interne, Poliția Locală are și atribuții foarte importante legat de imaginea, curățenia și calitatea vieții din Oradea. Dacă ați constatat că municipiul este mai curat, că sunt mai puțini cerșetori sau mai puține fațade neîntreținute, este și meritul agenților Poliției Locale. Felicit Poliția Locală pentru că a reușit să schimbe în bine fața orașului și vreau să vă asigur că vom continua și în anul 2017 aceste activități și vom încerca să menținem în continuare calitatea vieții în municipiu".
Totodată, viceprimarul a reamintit că începând de miercuri, 1 februarie, agenții Poliției Locale împreună cu agenții Inspectoratului de Poliție vor relua activitatea de ridicare a mașinilor parcate ilegal în municipiu. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:23:07 Ora de vară a Europei de Est