Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Eu aleg...

Să învățăm și de la alții (mai mari sau mai mici, colegi...)

Eu aleg...

Să rămânem sau să plecăm? Plecăm ca rezultat al fricii. Asta e concluzia la care am ajuns. Ne e frică de locurile de muncă reduse ca număr, ne e frică că ne vom stinge fără să realizăm ceva cu viaţa noastră, ne e frică că nu ne vom putea întreţine, ne e frică de faptul că nu vom putea face ceea ce dorim, de aceea plecăm. Frica ne macină, frica zilei de mâine, frica unei vieţi programate.

Dar ştiţi că lucrurile realizate în alte ţări sunt realizabile şi aici, acasă? Suntem oameni talentaţi, inteligenţi, martori ai schimbărilor. Avem o ţară bogată, putem realiza turism, artă, emisiuni bune, companii multinaţionale, putem fi olimpici, putem deţine plăcintării sau să facem agricultură, putem fi aşi în istorie sau matematică, putem inventa teorii şi cine mai ştie ce, dar pentru asta trebuie să vrem, să facem lucrurile din plăcere şi să le facem bine. Dacă vrei să fii cofetar, fă-o! Însă fă-o bine şi din dragoste. Dacă vrei să fii informatician, fă-o! Dar nu te aştepta să fii primul din start. Dacă-ţi pasă de ceva lupţi pentru el, când dai de un zid e posibil să cazi, dar trebuie să ai voinţa să te ridici, să treci prin el şi să mergi mai departe cu perseverenţă şi încredere. Fă-o pentru tine, fă-o pentru ţara ta! Însă asta e ideea; suntem egoişti, suntem învăţaţi de mici să plecăm, să alegem alte ţări mai mari, mai dezvoltate, pentru că adulţi la rândul lor s-au obişnuit astfel, s-au autoconvins că aici nu se poate face nimic, că nu vom avea viitor pe acest pământ, însă nu mai putem fi minţiţi. Dacă ne-am îmbărbăta, dacă nu ne-ar fi teamă să fim noi prima generaţie care schimbă lucrurile, cred cu tărie că schimbarea va fi vizibilă. Chiar dacă uneori vom eşua să nu uităm că toate ţările, companiile şi oamenii de succes au avut la rândul lor parte de eşec, dar asta nu înseamnă că au renunţat.   Verbul "a renunţa" nu ar trebui inclus în niciun vocabular. Nu renunţi când viaţa şi viitorul copiilor tăi e în joc, nu renunţi când visele tale sunt în joc, nu renunţi la oameni talentaţi doar din cauza egoului. Tinerii din ziua de azi care pleacă şi revin, o fac pentru că vor o schimbare, vor să dovedească că România e capabilă de mult mai mult, dar de la fel de multe ori sunt respinşi, iar atunci te gândeşti a cui e vina? A preşedintelui, a sistemului politic, a celor ce au votat sau, pur şi simplu, a delăsării multora şi incapacitatea de a dori să înţelegem ce e corect şi nu ce e corect din punct de vedere legal, nu ceea ce e pus pe foaie, ci ceea ce se află în inima ta, felul acela de "corect".
Eu una cred că, peste ceva vreme vom fi sus, căci la fel cum pasărea Phoenix renaşte din propria cenuşă, la fel şi noi putem să evoluăm, să ne manierăm, să atingem succesul prin lucrul bine făcut, să ajungem în top fără să ne uităm în stânga şi în dreapta, ci doar la noi, la viaţa noastră şi la lucrurile care ne pasionează, care ne construiesc caracterul. Suntem în continuă evoluţie, ştiu asta. Acum, vorbind de studiile în străinătate, nu mi se pare o idee rea. Putem acumula informaţii noi, tehnici moderne, ne "îmbogăţim" de la fiecare cultură şi cu fiecare loc nou vizitat. Din nou, noi ca ţară nu avem dreptul să cerem fiecărui individ în parte să nu călătorească. Nu e drept să ceri cuiva să-şi înfrâneze dorinţa de cunoaştere şi explorare, aşa se învaţă, aşa poţi deveni mai bun. E un factor progresiv şi nu o ruşine să mergi şi să cunoşti moduri mai bune de a găti, de a scrie, sau de a dori să cercetezi într-un laborator dotat cu aparatură de ultimă generaţie. Aceste noutăţi duc ele însele la dezvoltarea profesională şi la formarea caracterului celor care, în final, când se vor întoarce în ţară, vor fi adevăraţii lideri.
În final, aş dori să subliniez ceva anume. În formularea "Eu şi România-aleg să rămân sau să plec?", acel "eu" şi "aleg" realizează totul. Să rămâi sau să pleci e doar o definiţie la curajul pe care îl deţinem, curajul de a uita ce e vechi şi de a ne concentra pe ce e nou, curajul de a pleca şi de a reveni pentru că vrei să faci o schimbare, curajul de a renunţa la tine în favoarea celor dragi, adică...ştiţi ce bine am lucra dacă fiecare grup ar fi atent la responsabilităţile lui şi nu la treburile vecinului X sau Y? Curajul, iubirea, pasiunea, evoluţia, manierele, omul în sine, poporul sunt importante nu bogăţia, nu faima, nu materialul. Şi nu vă faceţi griji, când nu vă gândiţi la bani şi faimă, când realizaţi totul din iubire, celelalte vor veni, fără îndoială, de la sine. Importante sunt valorile şi inteligenţa de sub haine, e importantă liniştea din căminul tău, sunt importante persoanele cu care îţi petreci concediul, sunt importante faptele din spatele vorbelor şi alegerile pe care le facem.
 Prin urmare "eu" "aleg" să încerc, "aleg" să nu uit de unde am plecat, "aleg" să cred că noi toţi vrem să nu ne părăsim ţara, "aleg" să mă uit în viitor si să văd o familie fericită cu un băieţel şi o fetiţă care, împreună cu părinţii, se vor întoarce în țară, să iasă pe uşa aeroportului şi, ajungând în faţa casei, să aud copiii alergând şi chicotind: "Suntem acasă!", iar răspunsul mamei să fie "Da. Suntem acasă". Un "acasă" trecut prin multe, dar care, în final, a devenit ceva de care să fii mândru, un loc în care ai crescut, în care te-ai întors şi în care ţi-ai împlinit visele. Un loc demn de numit "acasă".
Benchiş Petra Melisa,
clasa a X-a, Colegiul Naţional ,,Avram Iancu" Ştei
 
Felicitări, Petra!
Mulțumim, doamnă profesor Alina Niculae!
Am dorit să publicăm eseul câștigător pentru a afla și alții cum se compune un eseu care a fost premiat cu premiul I la concursul de eseuri, intitulat ,,Eu și România - aleg să rămân sau să plec?"
Concursul a fost organizat de Departamentul de Sociologie și Asistență socială, din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, în parteneriat cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor. (Ovi D.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:34:53 Ora de vară a Europei de Est