Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

În perioada 3-6 februarie, la Râmnicu Vâlcea, Adunarea Generală a C.N.E.

Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

În perioada 3-6 februarie 2017, reprezentanții elevilor s-au întrunit în cadrul celei de-a XXII-a Adunări Generale a Consiliului Național al Elevilor la Râmnicu Vâlcea pentru a dezbate subiectele actuale de interes general privind învățământul preuniversitar din România, au organizat alegerile pentru viitoarea conducere a unicei structuri reprezentative a elevilor la nivel național și au întocmit un raport privind starea sistemului de învățământ din perspectiva elevilor.

Vacanța de vară să înceapă pe 1 iunie, iar anul școlar, pe 1 septembrie
Adunarea Generală a adoptat o poziție prin care solicită ca vacanța de vară să înceapă pe 1 iunie, iar anul școlar, pe 1 septembrie. Reprezentanții elevilor propun această modificare pentru a echivala numărul de săptămâni ale semestrelor, astfel încât vacanța de iarnă să fie extinsă cu o săptămână. Aceștia opinează că schimbarea ar fi bine-venită în contextul sărbătorilor legale din această perioadă, cât și eventualelor condiții meteorologice nefavorabile întâlnite până acum, care pot fi evitate pentru a nu cauza ulterior probleme ce pot afecta buna desfășurare a actului educațional. Totodată, prioritățile acestei întruniri au vizat stabilirea direcțiilor fundamentale de acțiune ale Consiliului Național al Elevilor în vederea asigurării continuității luptei pentru reformarea actului educațional, astfel încât principiile susținute de legislația în vigoare să fie aplicate corespunzător și, în același timp, să existe o compatibilizare cu nevoile societății contemporane.
De asemenea, s-a adoptat un raport privind starea sistemului de învățământ preuniversitar din perspectiva elevilor și s-au identificat discrepanțele dintre prevederile actelor normative și modalitatea de implementare a acestora de fapt, venind ca un suport pentru strategia structurii și declanșând un semnal de alarmă asupra problemelor cu care elevii se confruntă. Alte discuții esențiale au făcut referire la situația problematică a manualelor școlare, rămase încă neactualizate în raport cu noua paradigmă educațională, organizarea transparentă și riguroasă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și inspector școlar și Codul de etică în învățământul preuniversitar, cod pe care reprezentanții elevilor l-au amendat, însă nu îl consideră aplicabil în actuala cutumă a sistemului de învățământ preuniversitar. Consiliul Național al Elevilor mulțumește pe această cale tuturor celor implicați în organizarea acestui eveniment prin promptitudine și etică profesională și se dezice de orice persoane care încearcă să denatureze independența vocii elevilor.
,,Cele mai stringente probleme abordate au fost reprezentate de structura anului școlar, pusă în dezbatere publică și codul de etică al profesorului. Legat de restructurarea anului școlar viitor, trebuie să înțelegem că educația este o prioritate națională, iar actul educațional nu trebuie să țină cont de interesele financiare invocate o dată cu propunerea de a avea vacanța de vară între 1 iunie și 1 septembrie. Mai mult de atât, ne aflăm la coada clasamentului mondial când vine vorba de vacanțe alocate elevilor, așadar ne dorim o săptămână în plus la vacanța de iarnă, echivalând astfel cele două semestre. Și dacă privim problema strict din interesul școlii, mărirea vacanței de iarnă poate restrânge consumul mare de resurse alocate încălzirii școlii, aspect esențial în gestionarea eficientă a bugetului. Referitor la codul de etică al profesorului, forma actuală este foarte bună, însă ne temem că va rămâne doar pe hârtie și nu vom fi parte a asumării generalizate a principiilor și valorilor invocate de către toți actorii implicați în educație", a declarat Vlad Ștefan, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Mădălin Cotic,
secretarul executiv al Consiliului Național al Elevilor - relații externe
Pentru mai multe poze (69 de poze), accesați Galeria foto: Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 12:19:56 Ora de vară a Europei de Est