Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au fost prezentate veniturile și cheltuielile D.P.I. și principalele obiective pentru anul 2017

Vineri,

Au fost prezentate veniturile și cheltuielile D.P.I. și principalele obiective pentru anul 2017

Lucian Popa, director executiv al Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.), a susținut vineri, 10 februarie 2017, o conferință de presă în care a prezentat Raportul de activitate pe anul 2016 al direcţiei. A fost prezentată evoluția veniturilor și cheltuielilor totale ale D.P.I., precum și principalele obiective pentru anul 2017.

Lucian Popa a arătat că realizarea obiectivelor propuse pe anul 2016 a fost deosebit de dificilă, mai ales datorită faptului că D.P.I. a fost comasată în cadrul Primăriei Oradea. Acest fapt a presupus o serie de modificări și redirecționări, însă s-a reușit realizarea majorităţii obiectivelor propuse.
Totodată, Lucian Popa a reamintit că Municipiul Oradea are un patrimoniu valoros, o zestre arhitecturală foarte bogată, anul trecut Direcția Patrimoniu Imobiliar punând un accent deosebit pe reabilitarea clădirilor de patrimoniu. O parte a acestor lucrări au început în anii 2015-2016 și vor continua şi în perioada următoare: reabilitarea Palatului Vulturul Negru, faţada imobilului de pe Strada Republicii Nr. 13, Casa Poynar, Palatul Stern, Palatul Moskovits Miksa, Palatul Apollo, precum şi Cinematograful Transilvania.
Legat de evoluția veniturilor și cheltuielilor, directorul executiv a precizat: „Anul trecut am încercat să obținem o creștere a veniturilor și să scădem cheltuielile, precum și o mai bună transparență în activitățile direcției".
În ceea ce privește evoluția comparativă a veniturilor totale ale D.P.I. în anii 2015-2016, Lucian Popa a arătat că în anul 2015 D.P.I. a încasat 25.706.322 lei, iar în anul 2016 26.479.510 lei, sumă care presupune venituri din închirieri, parcări, terenuri, vânzări imobile, precum și alte venituri: administrare domeniu public, asocieri, valorificare materiale reciclabile etc.
Lucian Popa a menționat că o bună parte a acestor venituri au fost obţinute prin intermediul Serviciului Parcări, iar evoluția comparativă a acestor venituri arată că anul trecut au crescut semnificativ veniturile realizate din parcările cu telefonul mobil (cu 31%), abonamente parcări de domiciliu și din tichetele de parcare la parcările supraetajate.
,,Strategia pe care ne-o propunem să o realizăm pentru următorii ani este o consolidare și eficientizare a acestor servicii de parcare, astfel ca toate veniturile să le reinvestim în parcările din Oradea. În următorii trei ani, municipalitatea dorește să realizeze încă cel puțin două parcări supraetajate, pe Strada Voința și în apropierea Spitalului Militar", a declarat Lucian Popa.
Legat de operativa cheltuielilor de investiţii în anul 2016, Lucian Popa a menționat că anul trecut, față de prevederile estimate, gradul de realizare a cheltuielilor legate de învățământ este de 71,09 %, pentru creșe este 67,68%, pentru cultură,  recreere (reabilitare Cetatea Oradea, baze sportive și de agrement) este de 88,44%, iar pentru cheltuieli cu locuinţe, servicii şi dezvoltare comunală acestea s-au realizat în proporție de 75,72%.
Investițiile în învățământ
Printre principalele investiții derulate în cursul anului 2016 la unitățile de învățământ se numără: dotarea Campusului Școlar ,,Partenie Cosma", realizarea sălii de sport de la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", reabilitarea fațadei Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", dar și asfaltarea curților școlilor gimnaziale Nr. 16, ,,Szacsvay Imre", ,,Ioan Bogdan", Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga", Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" și alte lucrări de reparații curente.
Propuneri pentru anul 2017
În ceea ce privește obiectivele Direcției pentru anul 2017, directorul executiv a menționat că s-a propus realizarea unor investiții precum: reabilitarea fațadelor unor clădiri din centrul istoric al Oradiei, investiții în infrastructura de turism și agrement, în principiu în Cetatea Oradea, pentru ca acesta să devină cel mai important obiectiv turistic din Oradea, lucrări de reparații capitale și investiții în școlile și grădinițele orădene.
,,Prioritar pentru noi este reabilitarea clădirilor de patrimoniu și ridicarea standardului de calitate în unitățile de învățământ. Ne dorim ca în următorii doi-trei ani toate școlile din Oradea să beneficieze de curți asfaltate și servicii de calitate, pentru ca elevii orașului să poată învăța în condiții decente", a spus Lucian Popa.
În ceea ce privește Cetatea Oradea, Lucian Popa a amintit că, o dată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare, aceasta a fost deschisă publicului larg, aici organizându-se o serie de evenimente, cu o participare de 15.000-20.000 de vizitatori: ,,Anul acesta ne dorim ca Cetatea să devină cât mai atractivă pentru orădeni și turiști, de aceea în perioada următoare vom mai scoate la licitație amplasamente în această locație și ne vom axa și mai mult pe organizarea periodic de evenimente educative și culturale", a declarat acesta.
Totodată, în anul 2017 vor începe lucrările la reabilitarea fațadelor pentru imobilele Republicii 31, Iosif Vulcan 2 și 4-6, precum și la Palatul Ullmann.
,,Toate aceste lucrări realizate până acum au fost posibile și datorită colegilor mei, cărora doresc să le mulțumesc, iar în 2017 ne propunem să realizăm și mai multe", a ținut să precizeze directorul Lucian Popa. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:00:51 Ora de vară a Europei de Est