Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”

Primarii și viceprimarii au fost invitați, joi, la un simpozion, la A.J.P.I.S. Bihor

,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”

C.N.A.S.R., Sucursala Bihor, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor și Direcția Generală de Asistență Socială Bihor au invitat joi, 16 februarie 2017, primarii și viceprimarii la simpozionul ,,Cadrul legislativ privind buna practică și funcționare a Serviciului Public de Asistență Socială la nivelul comunelor". Evenimentul s-a desfășurat la sediul Agenției Județene pentru Plăti și Inspecție Socială.

În prezidiul manifestării au fost invitați: asistent social Daniela Lupu, din Brașov (coordonator seminar), Claudia Torje (președinte al Colegiului Național al Asistenților Sociali (C.N.A.S.) Bihor, Andreea Pontoș (vicepreședinte C.N.A.S. Bihor), Livia Popuș (director interimar al A.J.P.I.S. Bihor), Simona Vesa (șef serviciu Inspecție Socială), Alina Mihele (inspector în cadrul Inspecției Sociale), Călin Puia (director general al D.G.A.S.P.C. Bihor).
Dintru început, Daniela Lupu a precizat faptul că dorește un workshop interactiv, schimb de opinii, participare amplă pentru a identifica ,,împreună nevoile  serviciilor sociale". În prezentarea cadrului legislativ au fost punctate în principal aspecte legate de servicii/prestații sociale, acreditare/licențiere și personal de specialitate; vorbind despre Serviciul Public de Asistență Socială, D.L. a sondat terenul pentru a afla câte primării și-au înființat un astfel de compartiment (în baza unei hotărâri a Consiliului Local). S-a constatat că cele mai multe primării nu dețin un asemenea compartiment. Abordând problema prestațiilor sociale, s-a făcut vorbire despre multiplele anchete sociale care se fac în cazul persoanelor cu handicap și al vârstnicilor; pentru minori în plasament; instanță divorț, tutelă, curatelă; copii aflați în dificultate; pentru abuz și violență în familie; abandon școlar; pentru ajutor în încălzirea locuinței sau pentru reducerea impozitului imobiliar. În prezentarea cadrului legislativ s-au făcut trimiteri la Legea 270/2008, pentru modific. Leg.17/2000, H.G. 430/2008, Leg. 292/2011, Art. 27, Art. 46, Art. 113, Leg. 197/2012, Asigurarea Calității S.S., precum și H.G. 691/2015, privind copiii ai căror părinți  sunt plecați la muncă în străinătate.
Problema nr. 1 - lipsa personalului de specialitate
Într-o discuție avută cu Andreea Pontoș, vicepreședintele Colegiului, am dorit să aflăm scopul și obiectivele seminarului, motivele convocării primarilor și viceprimarilor, precum și principalele probleme pe care le întâmpină primăriile, respectiv asistenții sociali la nivelul comunelor.
,,Am convocat la acest seminar primarii și viceprimarii pentru că ei au puterea de decizie. Ei trebuie să înțeleagă, ca și decidenți, ce înseamnă sau ce ar trebui să însemne asistența socială la nivelul comunității; în marea majoritate a cazurilor, asistența socială este concentrată pe prestații și beneficii, pe celebrele ajutoare sociale și mai puțin pe ceea ce înseamnă serviciile sociale, în folosul comunității, care să-i ajute să iasă din starea aceasta de vulnerabilitate. În mediul rural se constată lipsa personalului de specialitate (a asistenților sociali licențiați), așa cum cere legea. Din această cauză, accentul nu este pus pe serviciile sociale (pe identificarea nevoilor  comunității). De aceea am chemat primarii, ca ei să înțeleagă importanța asistentului social specializat. Dacă s-ar debloca posturile, cu siguranță, mai mulți asistenți sociali ar merge în mediul rural. Noi sperăm ca ei (primarii - n.n.) să fie de-acum mai deschiși la ceea ce înseamnă asistența socială, să-i lase pe asistenții sociali să-și facă treaba (acolo unde sunt). Din păcate, sunt prea puțini în mediul rural. Cercetările spun că 3 din 4 nu sunt asistenți sociali licențiați. E un paradox, avem asistenți, dar nu merg în mediul rural, chiar dacă mulți nu și-au găsit de lucru în domeniu; mai ales că în administrație posturile au fost blocate, alții s-au reorientat, iar marea majoritate sunt pe protecția copilului (aici își găsesc mai ușor de lucru - cei mai mulți la D.G.A.S.P.C. Bihor); ce e mai dureros este că mulți au plecat în străinătate (Anglia). Din păcate profesia de asistent social nu este văzută așa cum trebuie în comunitate, mai cu seamă în mediul rural; unii cred că asistentul social este infirmiera care dă injecții. Nu înțeleg ce rol esențial are în fond asistentul social, care poate să vină cu politici sociale, cu propuneri și cu un plan de intervenție pentru fiecare tip de beneficiar în parte, fiind respondent în rezolvarea cazurilor sociale din comunitate", conchide Andreea Pontoș.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”.

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 16:03:24 Ora de vară a Europei de Est