Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Internațională a Limbii Materne

Elevii de la Agora și Don Orione au marcat ieri

Ziua Internațională a Limbii Materne

În parteneriat cu elevii clasei a V-a A ai Liceului „Don Orione", elevii claselor gimnaziale ale Școlii Internaționale Agora au sărbătorit miercuri (22 februarie 2017), pentru prima dată împreună, la Centrul Europe Direct Agora Oradea, Ziua Internațională a Limbii Materne.

Ziua de 21 Februarie devine Ziua Internațională a Limbii Materne, odată cu proclamarea acesteia de către UNESCO, în noiembrie 1999.
Sub coordonarea doamnei profesor doctorand Daniela Drugaș și a domnului profesor Monenciu George de la Școala Internațională Agora, precum și a doamnei profesor Alina Oros, dirigintele clasei a V-A și a părintelui Mihai Fechetă, elevii au aflat o mulțime de informații noi. Această zi marchează sacrificiul studenților de la Universitatea Docha din Bangladesh care și-au cerut și apărat dreptul de a studia în limba maternă.
După o scurtă incursiune în evoluția limbii și a limbajului, au fost enumerate familiile de limbi, s-a realizat topul celor mai vorbite limbi de pe planetă, dar s-a și atras atenția asupra pericolului de dispariție a nu mai puțin de 3.000 de limbi din cele 6.000 vorbite în prezent. De asemeni, s-a desfășurat activitatea „Guess the language" în cadrul căreia tinerii ascultători au trebuit să ghicească limba, dacă nu și conținutul, mai multor anunțuri radio prezentate unele după altele.
În sala festivă a Școlii Internaționale au putut fi auzite poezii în limba română, engleză, italiană, spaniolă, maghiară, catalană, rusă și portugheză, spre încântarea și mirarea auditoriului.
Un alt moment în desfășurarea proiectului a fost prezentarea câtorva cuvinte intraductibile: ,,dor" în limba română, „saudade" în limba portugheză, un cuvânt asemănător cu sentimentul de dor de la noi, ,,waldeinsamkeit" - cuvânt din limba germană, reprezentând sentimentul de conectare totală la natură, pe care îl ai atunci când ești în mijlocul codrului, „sobremesa", în spaniolă, care se referă la perioada de timp pe care spaniolii o petrec după luarea mesei, vorbind cu cei care au mâncat, și multe altele. Apoi, elevii celor două școli au realizat lucrări plastice deosebite căutând să evoce acele sentimente (cu înțeles intraductibil).
S-a discutat despre limbile artificiale, cum ar fi Goldish, o engleză simplifcată, având doar 1.500 de cuvinte, și despre limbile creole și pidgin, în special limnaToK Pisin din Papua Noua Guinee.
Rolul determinant al limbii materne, al multiculturalismului și multilingvismului a fost încă o dată reliefat în câteva aforisme și cugetări ale unor mari personalități și ale unor mari clasici ai literaturii române. ,,A vorbi despre limba în care gândești este ca o sărbătoare. Limba română este patria mea. De aceea pentru mine muntele, munte se numește, iarba, iarbă se spune, de aceea pentru mine izvorul izvorăște, de aceea pentru mine viața se trăiește" (Nichita Stănescu). ,,Limba este cartea de noblețe a unui neam" (Vasile Alecsandri), ,,Limba este întâiul mare poem al unui popor" (Lucian Blaga), „Nu locuiești într-o țară, locuiești într-o limbă" (Emil Cioran), ,,Orice limbă este oglinda sufletului națiunii care o creează" (Ion Pillat).
,,Dacă îi vorbești unui om într-o limbă pe care o înțelege, cuvintele tale vor ajunge la mintea lui. Dacă îi vorbești în propria limbă, cuvintele ajung la inima lui" (Nelson Mandela).
„Sperăm ca prin aceste activități să promovăm diversitatea lingvistică și educația multilingvă, dar și să sensibilizăm oamenii din întreaga lume față de existența tradițiilor lingvistice și culturale bazate pe înțelegere reciprocă, toleranță și dialog", a mai spus doamna profesor Daniela Drugaș, în încheierea activității, mulțumindu-le celor prezenți pentru implicare.
Daniela Drugaș & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: Ziua Internațională a Limbii Materne.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:51:42 Ora de vară a Europei de Est