Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

Proiectul „O lume fără ură, o lume mai bună

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

În perioada 7 februarie - 24 martie 2017 se desfășoară concursul „Fără ură, cu toleranță", inițiativă lansată de Organizația Salvați Copiii în cadrul programelor educaționale Drepturile Copilului și Ora de Net (www.oradenet.ro), susținute de Ministerul Educației Naționale.

Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, județul Bihor, a derulat cu această ocazie proiectul intitulat „O lume fără ură, o lume mai bună", coordonat de d-na profesoară Florea Camelia Simona, proiect care s-a desfășurat la nivelul clasei CP- a III-a. Acest proiect, care a fost de fapt o campanie împotriva violenței în școală și nu numai, va fi înscris în concurs până în data de 24 martie.
Într-o lume în care violența și ura sunt parcă tot mai accentuate, drepturile copilului sunt încălcate de multe ori, e salutară inițiativa Organizației Salvați Copiii de a conștientiza elevi, profesori și părinți cu privire la bullying-ul care are efecte nocive asupra copiilor noștri.
D-na  Florea Camelia Simona este profesor pentru învățământul primar și are 15 elevi în patru clase simultane. Propunerea de a desfășura o campanie împotriva violenței prin intermediul acestui proiect a fost o adevărată încântare pentru elevi.  Au recunoscut cu toții că, da, de atâtea ori au fost victime, agresori sau chiar martori ale unor violențe în școală și în afara ei. ,,Trebuie să recunosc, că, la rândul meu am provocat o ceartă sau am pus o piedică unui coleg mai slab" (Costin, clasa a III-a);  ,,Uneori, colegii mai mari își bat joc de noi, dar ironiile lor ne fac să ne simțim atât de prost" (Andrada, cls a II-a);  ,,Și noi vrem să părem foarte cool și râdem de cei mai mici decât noi" (Anamaria, cls a II-a); ,,Când cineva mi-a pus piedică sau m-a înjurat am așteptat prima ocazie ca să fac la fel" (David, clasa a III-a).
Copiii au înțeles campania împotriva violenței prin realizarea unor panouri, afișe și a unui poster cu desene și mesaje. Atunci când ești violent, când agresezi verbal sau fizic un alt copil, încalci un drept al celuilalt. La ora de religie ei au învățat că „trebuie să te porți cu celălalt, la fel cum ai vrea să se poarte el cu tine" (Alisia, clasa a III-a). Lecția - dezbatere (6 martie 2017), în care s-au implicat cu toții,  l-a avut în centru pe Radu, un personaj imaginar, dar care i-a reprezentat pe fiecare dintre ei. Violența fizică, cea verbală și violența pe internet, toate formele de hărțuire dăunează fizic și psihic și au consecințe grave asupra personalității copiilor.  ,,Acum am învățat multe lucruri despre violență și cât de nocivă este ea pentru fiecare dintre noi" (Naomi, cls I);  ,,Împreună cu colegii mei am devenit ambasadori împotriva violenței" (David, cls I);  ,,Vrem să ne placă la școală și să avem mulți prieteni" (Alex, CP); ,,Suntem atât de diferiți, dar vrem să ne acceptăm unii pe alții, să fim mai toleranți" (Ștefania, CP); ,,Mie îmi place matematica, iar el iubește fotbalul. Ea e o dansatoare bună, iar eu știu doar să fac calcule. Nu contează. Putem fi prieteni'' (Luca, CP).
Vineri - activitate publică
Ultima activitate din cadrul acestui proiect s-a desfășurat vineri, 10 martie și a fost o activitate publică ce a implicat în jur de 80 de persoane, elevi, părinți, profesori, dar și reprezentanți ai unor organizații și instituții locale: D-l Mircea Jurcan din partea organizației Habitat for Humanity, Beiuș a afirmat: ..Experiența dobândită prin colaborarea cu sute de voluntari adolescenți din diverse țări m-a învățat că relațiile de prietenie, munca în echipă și disciplina aduc rezultate. Ura nu e bună. Trebuie să învățăm de mici să fim toleranți". D-l Adrian Ciorna din partea organizației ,,Bunul Samaritean": ,,Ca și copil, eram un timid. Mulți copii își băteau joc de mine și a trebuit să învăț să îi ignor și să fiu puternic. Am ales să resping violența". D-l Blaj Viorel din partea organizației ,,Cireșarii": ,,Înțelege-l și acceptă-l pe cel de lângă tine". D-l Alex și d-na Andreea Camber au reprezentat organizația A.C.D.R., Beiuș. Andreea, care este și cetățean american,  le-a explicat copiilor cum ,,Bullyingul implică întotdeauna un agresor, o victimă și de multe ori niște martori". ,,Nu fi un agresor și nu fi o victimă. Ca martor, ia atitudine. Bullyingul trebuie înlăturat și trebuie să luptăm împotriva lui". D-l conf. univ. dr. Vasile Creț, Universitatea Agora, din partea organizației Europe Direct, Bihor: ,,Violența este nocivă și trebuie să învățăm bunătatea, așa cum au spus acești copii în mesajele lor". Dânsul a afirmat: ,,Antibullyingul este o temă în întreaga Europă. Să fim și noi ca și acești copii, niște ambasadori împotriva violenței". D-na prof. de istorie Monica Foldvari: ,,Lecții prin care promovăm toleranța desfășurăm și în cadrul orelor de cultură civică. Vrem o lume fără ură, în care elevii noștri să se simtă în siguranță". D-l Viorel Ianc din partea organizației Avram Iancu: ,,Am fost elevul acestei școli în urmă cu foarte mulți ani. Împreună cu voi astăzi participăm la campania anti-violență". D-na Narcisa Pașca reprezintă Poliția comunei Remetea: ,,Vreau să cred că în școala voastră veți reuși să dați la o parte violența și să fiți cu toții prieteni". D-l viceprimar Copil Ionel Stelian: ,,Așa cum ați spus, o lume fără ură e o lume mai bună. Învățați să iubiți mai mult, să fiți prietenoși, toleranți și veți fi mai fericiți".
Așa cum au transmis clar și frumos, copiii vor o lume fără ură și atunci aceasta va fi mai bună. Campania anti-violență va continua zilele următoare pe internet unde, prin intermediul paginii de Facebook special creată pentru acest proiect, mesajele lor îi vor atinge și pe alții. Elevii de la Remetea doresc să fie niște ambasadori împotriva violenței. Vor să trăiască fără ură, cu toleranță.
Prof. Florea Camelia Simona

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 10:51:07 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00