Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

Proiectul „O lume fără ură, o lume mai bună

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

În perioada 7 februarie - 24 martie 2017 se desfășoară concursul „Fără ură, cu toleranță", inițiativă lansată de Organizația Salvați Copiii în cadrul programelor educaționale Drepturile Copilului și Ora de Net (www.oradenet.ro), susținute de Ministerul Educației Naționale.

Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, județul Bihor, a derulat cu această ocazie proiectul intitulat „O lume fără ură, o lume mai bună", coordonat de d-na profesoară Florea Camelia Simona, proiect care s-a desfășurat la nivelul clasei CP- a III-a. Acest proiect, care a fost de fapt o campanie împotriva violenței în școală și nu numai, va fi înscris în concurs până în data de 24 martie.
Într-o lume în care violența și ura sunt parcă tot mai accentuate, drepturile copilului sunt încălcate de multe ori, e salutară inițiativa Organizației Salvați Copiii de a conștientiza elevi, profesori și părinți cu privire la bullying-ul care are efecte nocive asupra copiilor noștri.
D-na  Florea Camelia Simona este profesor pentru învățământul primar și are 15 elevi în patru clase simultane. Propunerea de a desfășura o campanie împotriva violenței prin intermediul acestui proiect a fost o adevărată încântare pentru elevi.  Au recunoscut cu toții că, da, de atâtea ori au fost victime, agresori sau chiar martori ale unor violențe în școală și în afara ei. ,,Trebuie să recunosc, că, la rândul meu am provocat o ceartă sau am pus o piedică unui coleg mai slab" (Costin, clasa a III-a);  ,,Uneori, colegii mai mari își bat joc de noi, dar ironiile lor ne fac să ne simțim atât de prost" (Andrada, cls a II-a);  ,,Și noi vrem să părem foarte cool și râdem de cei mai mici decât noi" (Anamaria, cls a II-a); ,,Când cineva mi-a pus piedică sau m-a înjurat am așteptat prima ocazie ca să fac la fel" (David, clasa a III-a).
Copiii au înțeles campania împotriva violenței prin realizarea unor panouri, afișe și a unui poster cu desene și mesaje. Atunci când ești violent, când agresezi verbal sau fizic un alt copil, încalci un drept al celuilalt. La ora de religie ei au învățat că „trebuie să te porți cu celălalt, la fel cum ai vrea să se poarte el cu tine" (Alisia, clasa a III-a). Lecția - dezbatere (6 martie 2017), în care s-au implicat cu toții,  l-a avut în centru pe Radu, un personaj imaginar, dar care i-a reprezentat pe fiecare dintre ei. Violența fizică, cea verbală și violența pe internet, toate formele de hărțuire dăunează fizic și psihic și au consecințe grave asupra personalității copiilor.  ,,Acum am învățat multe lucruri despre violență și cât de nocivă este ea pentru fiecare dintre noi" (Naomi, cls I);  ,,Împreună cu colegii mei am devenit ambasadori împotriva violenței" (David, cls I);  ,,Vrem să ne placă la școală și să avem mulți prieteni" (Alex, CP); ,,Suntem atât de diferiți, dar vrem să ne acceptăm unii pe alții, să fim mai toleranți" (Ștefania, CP); ,,Mie îmi place matematica, iar el iubește fotbalul. Ea e o dansatoare bună, iar eu știu doar să fac calcule. Nu contează. Putem fi prieteni'' (Luca, CP).
Vineri - activitate publică
Ultima activitate din cadrul acestui proiect s-a desfășurat vineri, 10 martie și a fost o activitate publică ce a implicat în jur de 80 de persoane, elevi, părinți, profesori, dar și reprezentanți ai unor organizații și instituții locale: D-l Mircea Jurcan din partea organizației Habitat for Humanity, Beiuș a afirmat: ..Experiența dobândită prin colaborarea cu sute de voluntari adolescenți din diverse țări m-a învățat că relațiile de prietenie, munca în echipă și disciplina aduc rezultate. Ura nu e bună. Trebuie să învățăm de mici să fim toleranți". D-l Adrian Ciorna din partea organizației ,,Bunul Samaritean": ,,Ca și copil, eram un timid. Mulți copii își băteau joc de mine și a trebuit să învăț să îi ignor și să fiu puternic. Am ales să resping violența". D-l Blaj Viorel din partea organizației ,,Cireșarii": ,,Înțelege-l și acceptă-l pe cel de lângă tine". D-l Alex și d-na Andreea Camber au reprezentat organizația A.C.D.R., Beiuș. Andreea, care este și cetățean american,  le-a explicat copiilor cum ,,Bullyingul implică întotdeauna un agresor, o victimă și de multe ori niște martori". ,,Nu fi un agresor și nu fi o victimă. Ca martor, ia atitudine. Bullyingul trebuie înlăturat și trebuie să luptăm împotriva lui". D-l conf. univ. dr. Vasile Creț, Universitatea Agora, din partea organizației Europe Direct, Bihor: ,,Violența este nocivă și trebuie să învățăm bunătatea, așa cum au spus acești copii în mesajele lor". Dânsul a afirmat: ,,Antibullyingul este o temă în întreaga Europă. Să fim și noi ca și acești copii, niște ambasadori împotriva violenței". D-na prof. de istorie Monica Foldvari: ,,Lecții prin care promovăm toleranța desfășurăm și în cadrul orelor de cultură civică. Vrem o lume fără ură, în care elevii noștri să se simtă în siguranță". D-l Viorel Ianc din partea organizației Avram Iancu: ,,Am fost elevul acestei școli în urmă cu foarte mulți ani. Împreună cu voi astăzi participăm la campania anti-violență". D-na Narcisa Pașca reprezintă Poliția comunei Remetea: ,,Vreau să cred că în școala voastră veți reuși să dați la o parte violența și să fiți cu toții prieteni". D-l viceprimar Copil Ionel Stelian: ,,Așa cum ați spus, o lume fără ură e o lume mai bună. Învățați să iubiți mai mult, să fiți prietenoși, toleranți și veți fi mai fericiți".
Așa cum au transmis clar și frumos, copiii vor o lume fără ură și atunci aceasta va fi mai bună. Campania anti-violență va continua zilele următoare pe internet unde, prin intermediul paginii de Facebook special creată pentru acest proiect, mesajele lor îi vor atinge și pe alții. Elevii de la Remetea doresc să fie niște ambasadori împotriva violenței. Vor să trăiască fără ură, cu toleranță.
Prof. Florea Camelia Simona

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:57:56 Ora de vară a Europei de Est