Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate"

,,Împreună rupem barierele pentru autism

Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate"

,,Împreună cu fiii mei am rupt barieră după barieră timp de 18 ani. Barierele au însemnat marginalizare, lipsa terapiilor de recuperare, lipsa profesorilor care să poată lucra cu copiii, lipsa sprijinului de orice fel din partea serviciilor sociale.

Dacă acum am ajuns în acest punct este pentru că nu am renunțat. Persoanele cu autism există, trebuie să alegem să nu ignorăm dacă le putem ajuta" a declarat Gabriela Plopeanu, președintele FEDRA.
Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) și Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România (COPAC) lansează Campania Națională "Împreună rupem barierele pentru persoanele cu autism - Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate!"
Campania va demara cu o serie de evenimente de solidaritate cu persoanele afectate de autism desfășurate în București și alte 10 orașe din țară în data de 2 aprilie 2017. Informații cu privire la calendarul evenimentelor puteți consulta pe http://www.autismfedra.ro/evenimente-2-aprilie-2017/.
Lansată în 2 Aprilie, dată care marchează Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului, campania urmărește sensibilizarea Guvernului României și a celor trei ministere direct responsabile (Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Educației Naționale) în direcția creării și susținerii unor programe naționale care să ofere copiilor și adulților cu autism serviciile necesare diagnosticării, recuperării și îngrijirii lor. Este nevoie ca Statul Român să conștientizeze că atunci când vorbim de un număr mereu în creștere al persoanelor cu autism, nu ne referim doar la cifre: aceste persoane există și au nevoie de serviciile reale și adecvate acum!
Semnalăm câteva dintre problemele identificate deja de FEDRA și COPAC:
În domeniul sănătății - insuficienta decontare a serviciilor de recuperare. Deși CNAS decontează serviciile psihologice pentru copii cu TSA, foarte puțini dintre aceștia ajung să beneficieze de servicii datorită numărului mic de ore decontate și modalității complicate de decontare. În multe județe lipsesc medicii psihiatri independenți care să contracteze serviciile unor psihologi clinicieni, ceea ce face ca în aceste județe copiii cu TSA să nu aibă acces la terapia psihologică decontată.
În domeniul serviciilor sociale - semnalăm încă o dată lipsa serviciilor de recuperare la nivel local și comunitar, lipsa oricăror servicii de suport pentru persoanele adulte cu autism și lipsa serviciilor de suport pentru aparținătorii persoanelor cu tulburări din spectrul autist (ex centre respiro). De asemenea, atragem atenția și asupra faptului că indemnizația acordată persoanelor adulte cu autism (340 lei) nu oferă șansa la o viață decentă.
În domeniul educației - lipsa formării cadrelor didactice în lucrul cu copiii cu autism, lipsa adaptării curriculare reale și a serviciilor de suport pentru integrarea școlară (ex lipsa unui facilitator/shadow plătit de școală pentru situațiile care necesită acest lucru) sunt doar cîteva aspecte asupra cărora atragem atenția în mod repetat, probleme care determină eșecul integrării reale a copiilor cu autism în învățământ.
,,După nenumărate eforturi de conștientizare conduse de asociațiile neguvernamentale din întreaga țară, au fost aprobate normele de aplicare ale legii 151/2010, care se referă la problemele persoanelor cu autism. Avem însă nevoie ca serviciile prevăzute de această lege să fie create și accesibile. Pentru că diagnosticarea tardivă, lipsa serviciilor de suport pentru integrare școlară și socială vor costa în anii ce vor urma, mult mai mult, statul român", a declarat Iulian Petre, responsabil comunicare COPAC.
Campania "Împreună rupem barierele pentru persoanele cu autism - Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate!" se va derula pe întreaga durată a anului 2017 și va cuprinde cel puțin două dezbateri publice cu autoritățile naționale și mai multe dezbateri locale în direcția documentării situației persoanelor cu TSA și a identificării soluțiilor și acțiunilor pe care autoritățile naționale și locale trebuie să le întreprindă pentru a îmbunătăți situația existentă.
FEDRA și COPAC invită autoritățile să se implice în acest demers, iar familiile afectate și societatea civilă activă în acest domeniu sunt rugate să documenteze și să adreseze celor două organizații problemele întâmpinate,  care vor înainta aceste probleme către ministerele responsabile și le vor aduce în atenția publică, cu scopul ca statul să își asume responsabilitățile pe care le are pentru rezolvarea lor.
Gabriela Plopeanu, președinte FEDRA,
Mihaela Stan, vicepreședinte FEDRA
Iulian Petre, responsabil comunicare COPAC

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:43:28 Ora standard a Europei de Est