Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Liceul Teoretic „Arany Janos

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Pe parcursul anului școlar 2016 - 2017, în primele trei săptămâni ale lunii februarie, 14 elevi de la Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, din clasa a XI-a A, profilul real, intensiv informatică, însoțiți de profesoarele Aszalós Ágnes, Nagy Ildikó și Kiss Mária (în calitate de monitor) au avut ocazia să participe, prin programul Erasmus+, la un stagiu de formare în sudul Spaniei, în orașul Granada.

Stagiul a avut ca scop principal dezvoltarea profesională a elevilor, prin dobândirea de noi cunoștințe în domeniul informaticii. De asemenea, elevii au avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi competenţele lingvisitice, deoarece limba de comunicare între participanţi şi tutorele de stagiu a fost engleza. Cursanții au lucrat în echipe la diferite întreprinderi, având astfel posibilitatea să se familiarizeze cu modul de lucru şi cu viaţa din Spania. Companiile în care elevii și-au executat stagiul de formare au fost: Reparnet, în cadrul căreia patru elevi și-au îmbunătăţit cunoştinţele legate de repararea unor calculatoare, Aurora Foto, unde două eleve și-au dezvoltat competențele legate de prelucrarea unor imagini cu ajutorul programului Adobe Photoshop, Ecoprint, în cadrul căreia două eleve au învățat să realizeze cărţi, broşuri și postere, și MEP Granada, în cadrul căreia șase elevi au învățat, la rândul lor, modul de realizare a unor broşuri, postere, cărţi de vizită, proiectarea unor logouri şi crearea unor filme și a unor prezentări turistice centrate pe patrimoniul cultural al Granadei. La toate cele patru firme participanții au executat și următoarele activități practice: realizarea unui document Word despre limbajul Visual Basic, o prezentare PowerPoint despre aplicațiile limbajului Visual Basic, căutarea unui site de tutorial Visual Basic, un program în C++ care să simuleze un calculator simplu de buzunar cu cele patru operații de bază, precum și crearea aplicației „Calculator +", realizarea documentației aplicației şi prezentarea acesteia.
În timpul liber, participanții la stagiu au avut posibilitatea să facă cunoştinţă cu zona pitorească din Andalusia, recunoscută ca una dintre cele mai frumoase şi importante zone din Spania. S-au vizitat mai multe oraşe, precum Granada, unde elevii au văzut capela regală în care sunt înmormântaţi Izabela şi Ferdinand, regii catolici ai Spaniei, Alhambra, capodopera regilor mauri - parte a patrimoniului mondial UNESCO - și ansamblu de clădiri organizate sub forma unei fortăreţe care domină câmpia şi oraşul Granada, situat în faţa unui cartier popular şi pitoresc, Albaicin. Printre oraşele vizitate se numără şi Cordoba unde am vizitat Marea Moschee, cartierul evreiesc, Alcazar de los Reyes Cristianos și Palatul Alhambra. De asemenea, participanții la stagiu au avut ocazia să vadă oraşul Sevilla, fiind, potrivit propriilor mărturisiri, fascinați de frumusețea și de bogăția culturală a metropolei. Demnă de amintit este și vizita făcută în Gibraltar, unde elevii, însoțiți de profesoarele însoțitoare, au urcat pe stâncă și au intrat în contact cu maimuțele specifice locului. Totodată, au putut admira, în depărtare, țărmurile celui de-al doilea continent ca mărime, Africa.
În final, trebuie să amintim și competențele sociale pe care și le-au dezvoltat elevii prin participarea la acest program de formare și prieteniile care s-au legat cu elevi din alte țări. Astfel, experiența a fost benefică din toate punctele de vedere.
Elevii pot fi recunoscători echipei de management și de implementare a proiectului: prof. Kiss Maria - responsabil de proiect, prof. Meszar Iuliana, Domjan Laura, Ștefănuț Alin Serafim - membrii echipei de proiect și ec. Angela Madar - contabil.
Obiectivele proiectului au fost realizate în întregime.
1.Dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul facilitării accesului pe piața muncii.
2.Realizarea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, care să ancoreze școala la realitățile de pe piața muncii europene, să îmbogățească cunoștințele tinerilor în legătură cu funcționarea acestor firme, precum și să le faciliteze mobilitatea.
3.Îmbunătățirea capacității de a înțelege și de a se adapta la diferite culturi, tipuri de civilizație și grupuri prin exersarea competențelor de comunicare într-o limbă străină și contactul direct cu un alt mediu.
Prof. Kiss Maria - responsabil de proiect
prof. Ștefănuț Alin Serafim - responsabil cu diseminarea proiectului
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:38:14 Ora de vară a Europei de Est