Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Liceul Teoretic „Arany Janos

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Pe parcursul anului școlar 2016 - 2017, în primele trei săptămâni ale lunii februarie, 14 elevi de la Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, din clasa a XI-a A, profilul real, intensiv informatică, însoțiți de profesoarele Aszalós Ágnes, Nagy Ildikó și Kiss Mária (în calitate de monitor) au avut ocazia să participe, prin programul Erasmus+, la un stagiu de formare în sudul Spaniei, în orașul Granada.

Stagiul a avut ca scop principal dezvoltarea profesională a elevilor, prin dobândirea de noi cunoștințe în domeniul informaticii. De asemenea, elevii au avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi competenţele lingvisitice, deoarece limba de comunicare între participanţi şi tutorele de stagiu a fost engleza. Cursanții au lucrat în echipe la diferite întreprinderi, având astfel posibilitatea să se familiarizeze cu modul de lucru şi cu viaţa din Spania. Companiile în care elevii și-au executat stagiul de formare au fost: Reparnet, în cadrul căreia patru elevi și-au îmbunătăţit cunoştinţele legate de repararea unor calculatoare, Aurora Foto, unde două eleve și-au dezvoltat competențele legate de prelucrarea unor imagini cu ajutorul programului Adobe Photoshop, Ecoprint, în cadrul căreia două eleve au învățat să realizeze cărţi, broşuri și postere, și MEP Granada, în cadrul căreia șase elevi au învățat, la rândul lor, modul de realizare a unor broşuri, postere, cărţi de vizită, proiectarea unor logouri şi crearea unor filme și a unor prezentări turistice centrate pe patrimoniul cultural al Granadei. La toate cele patru firme participanții au executat și următoarele activități practice: realizarea unui document Word despre limbajul Visual Basic, o prezentare PowerPoint despre aplicațiile limbajului Visual Basic, căutarea unui site de tutorial Visual Basic, un program în C++ care să simuleze un calculator simplu de buzunar cu cele patru operații de bază, precum și crearea aplicației „Calculator +", realizarea documentației aplicației şi prezentarea acesteia.
În timpul liber, participanții la stagiu au avut posibilitatea să facă cunoştinţă cu zona pitorească din Andalusia, recunoscută ca una dintre cele mai frumoase şi importante zone din Spania. S-au vizitat mai multe oraşe, precum Granada, unde elevii au văzut capela regală în care sunt înmormântaţi Izabela şi Ferdinand, regii catolici ai Spaniei, Alhambra, capodopera regilor mauri - parte a patrimoniului mondial UNESCO - și ansamblu de clădiri organizate sub forma unei fortăreţe care domină câmpia şi oraşul Granada, situat în faţa unui cartier popular şi pitoresc, Albaicin. Printre oraşele vizitate se numără şi Cordoba unde am vizitat Marea Moschee, cartierul evreiesc, Alcazar de los Reyes Cristianos și Palatul Alhambra. De asemenea, participanții la stagiu au avut ocazia să vadă oraşul Sevilla, fiind, potrivit propriilor mărturisiri, fascinați de frumusețea și de bogăția culturală a metropolei. Demnă de amintit este și vizita făcută în Gibraltar, unde elevii, însoțiți de profesoarele însoțitoare, au urcat pe stâncă și au intrat în contact cu maimuțele specifice locului. Totodată, au putut admira, în depărtare, țărmurile celui de-al doilea continent ca mărime, Africa.
În final, trebuie să amintim și competențele sociale pe care și le-au dezvoltat elevii prin participarea la acest program de formare și prieteniile care s-au legat cu elevi din alte țări. Astfel, experiența a fost benefică din toate punctele de vedere.
Elevii pot fi recunoscători echipei de management și de implementare a proiectului: prof. Kiss Maria - responsabil de proiect, prof. Meszar Iuliana, Domjan Laura, Ștefănuț Alin Serafim - membrii echipei de proiect și ec. Angela Madar - contabil.
Obiectivele proiectului au fost realizate în întregime.
1.Dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul facilitării accesului pe piața muncii.
2.Realizarea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, care să ancoreze școala la realitățile de pe piața muncii europene, să îmbogățească cunoștințele tinerilor în legătură cu funcționarea acestor firme, precum și să le faciliteze mobilitatea.
3.Îmbunătățirea capacității de a înțelege și de a se adapta la diferite culturi, tipuri de civilizație și grupuri prin exersarea competențelor de comunicare într-o limbă străină și contactul direct cu un alt mediu.
Prof. Kiss Maria - responsabil de proiect
prof. Ștefănuț Alin Serafim - responsabil cu diseminarea proiectului
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 20 septembrie 2021