Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul ,,Je parle français, je suis francophone”

Ziua Francofoniei, la Popești

Proiectul ,,Je parle français, je suis francophone”

,,La Francophonie nous unit
À travers le français
De France jusqu`en Roumanie".

,, Je parle français, je suis francophone" se intitulează proiectul pe care ne-am propus să-l organizăm cu ocazia zilei Francofoniei.
Plini de entuziasm, ne-am unit forțele pentru a crea o zi cât mai specială și totodată pentru a marca săptămâna Francofoniei prin varii activități - atelier de creaţie (elevii au creat colaje, desene cu tematica Franței), recital de poezii, recital de cântece şi un concurs de cultură francofonă.
Elevii Liceului Tehnologic Nr. 1 Popeşti au pus în scenă un spectacol care a surprins mai multe momente. Activitatea a debutat cu interpretarea unui cântec ,,Bonjour, bonjour comment ça va?" de către elevii clasei a IX-a B, în timp ce prezentatoarea activităţii le-a urat tuturor un ,,Soyez les bienvenus et Amusez-vous bien". Luându-şi atribuţiile în serios, elevii claselor a IX-a A şi a X-a B au pus în scenă două scenete. Prima intitulată ,,Toujours les verbes", iar cea de-a doua ,,Question pour un francophone", acompaniată de imagini aferente şi întreruptă de mici intervenţii ale elevilor care au recitat poezii tematice cum ar fi: ,,La Tour Eiffel", ,,La Seine", ,,L´Arc de Triomphe", ,,La Francophonie", ,,La cathédrale Notre-Dame", ,,Pour faire un poème", ,,Je comprends aujourd´hui", ,,Le français nous unit", ,,Il y a donc une grande trésor", ,,Le roumain est ma langue maternelle". Clasa a X-a B a pus în scenă o variantă a poeziei ,,Cher frère blanc", de Léopold Sedan Senghor, după care clasa a IX-a B a susţinut un recital de cântece în limba franceză: Stromae ,,Alors on danse", Kids United ,,On écrit sur les murs", Willz William ,,Ego", La Campagnie Creole ,,On fait rire les oiseaux", Kendji Girac ,,Andalouse", Maître Gims ,,Sapés comme jamais", ultimul cântec ,,Promenons-nous dans les bois" reprezentând deliciul publicului, cântecul fiind interpretat într-o manieră unică. Atelierul de creaţie s-a desfăşurat la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Cuzap. Elevii au asistat la o prezentare PowerPoint despre Franţa, obiceiuri, gastronomie, simboluri, în urma căreia au fost invitaţi să reprezinte ceea ce au reţinut. Întreaga activitate s-a încheiat cu un chestionar fulger pe baza unor imagini. Echipele câştigătoare au fost recompensate.
Prof. Sia Gábor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Je parle français, je suis francophone”. 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:39:03 Ora standard a Europei de Est