Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Olimpiada de geografie, etapa națională, 2017

Astăzi, s-a deschis la Oradea

Olimpiada de geografie, etapa națională, 2017

Astăzi (miercuri, 19 aprilie 2017), la Teatrul ,,Regina Maria" din Oradea, a avut loc deschiderea festivă a Olimpiadei de geografie, etapa națională.

,,În Săptămâna luminată (...), ne-am reunit la această olimpiadă să dăm măsura unei munci care vine să încununeze eforturile pe care le-ați făcut prin rezultatele pe care le-ați obținut. În sală sunt olimpici naționali, olimpic internațional, prin urmare, suntem onorați de această prezență...", a spus, printre altele, doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, în calitate de gazdă, organizator principal și moderator. Tot în calitate de gazdă, a vorbit în continuare dl inspector școlar general, prof. Alin-Florin Novac-Iuhas, care a adresat salutul de bun venit, exprimându-și, totodată, admirația și considerația pentru olimpicii și profesorii coordonatori. ,,Ca să ajungi la o etapă națională e o realizare mare. Gândindu-mă că vă voi vorbi, m-am oprit la etimologia cuvântului grecesc geografie, care înseamnă să descrii Pământul; altfel spus să scrii despre Pământ. A scrie despre locul care adăpostește viața; locul unde ne naștem, trăim și murim; locul unde ne petrecem întreaga viață. Și cu toate acestea, continuă să fie pentru noi o enigmă; o necunoscută care nu va conteni să ne uimească. De aici admirația mea pentru voi cei care studiați geografia", a conchis dl inspector școlar general. Și dl prefect Claudiu Pop i-a primit cu căldură și cu zâmbetul pe buze, felicitându-i și urându-le mult succes la competiția națională și o ședere cât mai plăcută pe meleagurile bihorene. Dl Dacian Palladi, city-managerul Primăriei Oradea, le-a dat un semn de atașament, spunându-le că în urmă cu 30 de ani, în clasa a XII-a, și domnia sa a fost olimpic național la filosofie. ,,Pe o vreme ploioasă, lăsați-vă îmbâcsiți de dragul și soarele din inima orădenilor care s-au străduit să vă primească ca lumea, savurați și stoarceți cunoștințele, experiența și dragostea celor care au călătorit într-ale geografiei mai mult. În calitate de administrator public, doresc să aveți suficiente motive ca să reveniți în orașul nostru, să cheltuiți în orașul nostru, să vă simțiți bine în orașul nostru... Să picurați din plusul dumneavoastră și pentru noi pentru ca altădată să fim mai buni decât acum". După reprezentații oficialităților, au fost invitați la microfon, Raluca Bărui, din partea Băncii Comerciale Române, ,,bancă ce este alături de performanță... și partener al olimpiadei noastre", după cum a precizat doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, ,,și un veteran al geografilor de la Oradea, un creator de școală geografică la Oradea, o persoană care a rezonat și rezonează cu tot ceea ce însemnă geografie, cu tot ceea ce înseamnă performanță, dorință de cunoaștere, dorință de cercetare, dl prof. univ. dr. Nicolae Josan". După o atare prezentare (creionată de fosta dumnealui studentă eminentă, Elisaveta Roșu), distinsul profesor a avut un discurs substanțial, în care a prezentat etapele distincte ale învățământului universitar orădean, cu accent pe școala de geografie orădeană, creionată prin câteva repere generale și pe obiectul geografie (ca știință, dar nu orice știință, ci una modernă, dublată de caracterul aplicativ al acesteia). Au urmat: dra conf. univ. dr. Ioana Josan, președintele olimpiadei și inspectorul general din minister, doamna profesor dr. Steluța Dan. Mulțumind gazdelor pentru primirea deosebită, domnului prof. univ. dr. Nicolae Josan ,,pentru pledoaria minunată făcută disciplinei noastre", și sponsorului principal al olimpiadei (Banca B.C.R.), reprezentantul ministerului a subliniat faptul că ,,într-un concurs, confruntarea e în mică măsură cu colegul, cu celălalt; confruntarea este în primul rând cu noi înșine; confruntarea este în modul în care veți gestiona resursele și tot ceea ce ați acumulat în această perioadă. Problemele pe care le veți avea de rezolvat la această olimpiadă reprezintă doar un pretext de a ne demonstra nouă înșine în ce moment ne aflăm (...). Țelul este de a ne autodepăși, de a ne forța limitele, dar pe temeiul unor principii, pe care le-am repetat în fiecare an și le repet și anul acesta: cinste, respect, onoare, corectitudine, fair-play. Pentru că, de fapt, acest lucru ne învață olimpiadele și concursurile școlare", a subliniat doamna inspector școlar general Steluța Dan, vicepreședinte al Societății de Geografie din România.
Momentul artistic
După prezentarea comisiei centrale, olimpicii și profesorii lor au avut parte de un moment artistic emoționant, ai cărui protagoniști au fost elevi ai Liceului Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", ai Liceului de Arte, ai Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir", precum și studenți ai Universității din Oradea.
Programul olimpiadei
Mâine (joi, 20 aprilie), olimpicii vor susține, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", proba teoretică a competiției. Vineri (21 aprilie) se vor deplasa în teren pe cinci trasee pentru cunoașterea unor particularități fizico-geografice, demografice și economice din județul Bihor. Sâmbătă (22 aprilie), vor avea proba practică, tot la Colegiul Național „Emanuil Gojdu". Luni (24 aprilie), tot la ,,Gojdu", va fi selectat lotul care va reprezenta România la Olimpiada Internațională de Geografie și la Balcaniada de Geografie. În perioada șederii lor în Oradea (19-25 aprilie), olimpicii vor avea parte de vizite și excursii la obiective turistice, culturale, istorice și religioase din Oradea și județul Bihor.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: Olimpiada de geografie, etapa națională, 2017.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:20:34 Ora de vară a Europei de Est