Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“Învățând unii de la alții”

S.A.M. “I. Bococi” – Lic. Ped.

“Învățând unii de la alții”

Elevi și cadre didactice de la Școala de Arte și Meserii “Ioan Bococi” și Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan” Oradea, sunt parteneri în cadrul unui proiect S.N.A.C. (Strategia Națională de Acțiune Comunitară) , aflat în cel de-al treilea an de derulare.

O acțiune de acest gen s-a desfășurat, astăzi, miercuri, 4 aprilie 2007, în laboratorul de practică bucătari-cofetari al  Școlii de Arte și Meserii, sub genericul  “Învățând unii de la alții”.

Elevi din clasa XI-a C, de la profilul alimentație publică (cofetari - bucătari) au pregătit sărmăluțe de post cu ciuperci și clătite de post, și au încondeiat ouă, împreună cu partenerii lor de proiect, elevi pedagogiști din clasele a X-a C, profil pedagogic, și a XI-a D, profil teologic. 

“Avem câte trei zile de practică pe săptămână”

Anabela Gherase a optat pentru alimentație publică pentru că îi place să gătească. Și-aceasta s-a văzut, de la o poștă, și la activitatea de astăzi. Era prezentă peste tot, atât la făcut sarmale, cât și la clătite. Pentru ea, cele mai importante și mai așteptate zile sunt miercurea, joia și vinerea. „Miercurea făcem mâncare, joia pregătim gustare pentru toată școala, iar vinerea suntem de serviciu la cantină”.

La masa lungă din mijlocul laboratorului, Anabela și colegele de clasă (Elena Ungureanu, Roxana Boitor, Kis Alexandra, surorile Kozak Mihaela și Etelka, Szanislay Adriana și Carmen Crișan) alegeau orezul pentru sarmale, ajutate și de câteva pedagogiste (Andreea Marc, Florina Modog, Ramona Pele, Bianca Onița și Roxana Faur). Ele aveau să pregătească peste 300 de sarmale împreună cu maistrul instructor Gheorghe Bala. Varza pentru sarmale a fost spălată și tăiatul de „poeta” Ana-Maria Bocra și Flavia Bologan. Din capul mesei, toate operațiunile erau urmărite de observatorii „federali” („Miss-a” Bianca Lucsan, și Sergiu Dem - „părințul moștenitor”). Suflet de artist cum e, Alexandrina Chelu s-a angajat să facă și să coacă clătitele, sub „bagheta” maistrului instructor Livia Mușet. În jurul aragazului, Lavinia Dumea și Andreea Dungaru topeau ceara și încondeiau ouă cu chișița, alături de maistrul instructor Lucreția Lobonț. Întreaga activitate era coordonată de conducătorii de proiect de la cele două școli, prof. Krenek Claudia (de la Lic. Pedagogic) și Teodora Mavrichi (de la „Ioan Bococi”), talonate de prof. Olimpia Conta și directoarele școlii (prof. ing.Ileana Varga, director, și Mihaela Popovici, director adjunct).

 

Dulciuri și haine de Paști

 

 După circa două ore de muncă, bucatele au ajuns în stare finită pe masă, iar truditorii s-au omenit cu de toate, servindu-i și pe elevii din internat, cărora, mai devreme, tot ei le-au dăruit dulciuri și haine, ca un dar din suflet de sfintele sărbători de Paști.

„Tot în cadrul proiectului, ne-am propus ca după Paști să vizionăm împreună cu partenerii noștri de la Liceul Pedagogic o piesă de teatru la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, iar luna viitoare, dorim să ieșim la Pădurea Neagră”, a ținut să ne informeze prof. Teodora Mavrichi. 

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto ("Învățând unii de la alții").

Ovi Dan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:15:18 Ora de vară a Europei de Est