Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivitatea de premiere a câștigătorilor Olimpiadei naționale de geografie

Astăzi, la C.N. ,,Mihai Eminescu” din Oradea, s-a desfășurat

Festivitatea de premiere a câștigătorilor Olimpiadei naționale de geografie

În perioada 19 - 25 aprilie 2017, Bihorul a găzduit etapa națională a Olimpiadei de geografie. La etapa finală au participat 226 de elevi și 42 de profesori însoțitori.

Cu toții au fost învingători și premiați, într-un fel sau altul, după cum avea să sublinieze inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl profesor Alin-Florin Novac-Iuhas, iar reprezentantul Ministerului Educației Naționale, doamna profesor dr. Steluța Dan, avea să-i felicite și să le mulțumească organizatorilor (echipei Inspectoratului Școlar Județean Bihor și profesorilor de geografie care s-au implicat), dar și gazdelor (Colegiului Național ,,Emanuil Gojdu"), ,,acuzându-i"  de ,,organizare impecabilă și corectitudine".
Vicepreședinții comisiei centrale au înmânat apoi premiile M.E.N. pe clase și au felicitat elevii și profesorii îndrumători pentru buna pregătire și prezentare a olimpicilor la cele două probe. La clasa a VIII-a au fost înmânate trei premii și opt mențiuni, plus premiile generoase acordate în bani de sponsorul principal al olimpiadei B.C.R., la care s-au adăugat numeroase premii speciale din partea Societății de Geografie și a facultăților de geografie din Timișoara și Oradea; la clasa a IX-a, din partea M.E.N. au fost înmânate trei premii și șapte mențiuni; la a X-a: patru premii (din care două premii întâi) și opt mențiuni; la a XI-a: patru premii (din care două premii III) și opt mențiuni; la a XII-a, la ,,clasa regină": patru premii (din care două premii întâi) și cinci mențiuni. Sabina-Maria Calisevici - medaliata cu aur a României la Olimpiada Internațională de Geografie de la Beijing, 2016, despre care am mai scris, a reușit să obțină din nou premiul întâi și să se califice în lotul României pentru Olimpiada Internațională de Geografie de la Belgrad.
Poate vă mirați de numărul mare de mențiuni acordate! Ei, bine, doamna inspector general Steluța Dan a dezlegat ,,misterul", spunându-ne că în 20 aprilie, prin ordinul ministrului (M.E.N.) s-a mărit numărul de mențiuni, de la 10 la sută la 15% din numărul participanților (la clasa respectivă).  
La barajul organizat pentru desemnarea componenței celor două loturi ale României participante la Olimpiada Internațională de la Belgrad și la Balcaniada din Slovenia, au participat 80 de olimpici, din care, după proba de interviu, au mai rămas 49, iar la final, opt, câte patru în fiecare lot. În bunele rânduieli instituite de geografi s-au numărat și premiile acordate pentru consecvență, celor trei olimpici aflați la a V-a ediție națională: Sabina-Maria Calisevici, de la Colegiul Militar Liceal ,,Ștefan cel Mare" din Câmpulung Moldovenesc, Alexandru Dascălu, de la Colegiul Național ,,Mihai Viteazul" din București și Andreea Lupu, de la Colegiul Național ,,Unirea" din Focșani, județul Vrancea; la a IV-a ediție au fost nu mai puțin de 16 olimpici; iar o doamnă profesor din Călărași (Lidia Daniela Sterienescu) a fost premiată cu o diplomă de excelență, după ce tot la Oradea, în 1988, fusese premiată ca elev olimpic.
Organizatorii olimpiadei (echipa de inspectori școlari și de profesori de geografie) i-au mai premiat, cu ajutorul sponsorilor, pe cei care au obținut cele mai mari punctaje la proba teoretică și la proba practică. Diplomele și premiile au fost înmânate de inspectorul școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas și de doamna inspector școlar Elisaveta Roșu.
Bihorul - patru premii și mențiuni M.E.N. și șase premii speciale
Bihorul a intrat în finala națională cu nouă olimpici: Cherecheș Mihai Călin, de la Școala Gimnazială ,,Dacia" (prof. Velimirovici Gabriela) și Zaha Diana, de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu", Oradea (prof. Span Claudia), ambii din clasa a VIII-a; Avram Raul Beniamin, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea (prof. Iștoc Ramona) și Dulău Ana, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" (prof. Dorina Iova), ambii din clasa a IX-a; Iacob George, Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd (prof. Gabrian Viorela), Pipa Sergiu, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", Oradea (prof. Mihincău Dana) și Iacobescu Catinca, C. N. ,,Emanuil Gojdu" (prof. Anderson Dora), toți trei din clasa a X-a; Mag Marin-Adrian, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" (prof. Iștoc Ramona), din clasa a XI-a; Huruniuc Alexandra, C. N. ,,Octavian Goga" Marghita (prof. Vereș Ioana), din clasa a XII-a.
Cu cele patru premii și mențiuni M.E.N. obținute, delegația Bihorului s-a situat pe locul al IX-lea (pe primele trei s-au situat delegațiile din București, Iași și surprinzător Arad  (revelația ediției de la Oradea). Cele patru premii și mențiuni au fost obținute de elevii doamnei profesor Ramona Iștoc: Mag Marin-Adrian, premiul al II-lea și Avram Raul Beniamin, mențiune; celelalte două mențiuni ale delegației noastre au fost cucerite de elevul doamnei prof. Dana Mihincău, Pipa Sergiu, și de elevul doamnei profesor Viorela Gabrian, Iacob George. Pentru rezultatele foarte bune obținute la proba teoretică sau la proba practică, Cherecheș Mihai Călin, Zaha Diana, Avram Raul Beniamin, Iacobescu Catinca și Mag Marin-Adrian au fost răsplătiți cu premii speciale ale Societății de Geografie, iar Mag Marin-Adrian, deținătorul premiului al II-lea și având punctajul cel mai mare dintre bihoreni, a fost premiat cu un premiu special de către directorul Direcției Județene pentru Cultură Bihor, dl Lucian Silaghi.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (154 de poze), accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere a câștigătorilor Olimpiadei naționale de geografie.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 22:01:25 Ora de vară a Europei de Est