Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Regal fotografic european în Oradea

În perioada 6 - 9 mai,

Regal fotografic european în Oradea

În perioada 6 - 9 mai 2017, va avea loc în Cetatea Oradea, și nu numai, cea de-a VI-a ediție a Festivalului Fotografiei Europene, organizat de Asociația Internațională ,,Euro Foto Art", în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, sub patronajul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Programul celor patru zile dedicate Zilei Europei va cuprinde vernisajul a 10 expoziții personale din Austria, Serbia, Franța, Republica Moldova, România și Ungaria, respectiv inaugurarea ediției a VIII-a a Salonului Internațional ,,Eurofotoart" 2017. Astăzi vă prezentăm o imagine din expoziția artistului fotograf Ioan Roxin din Montbéliard, Franța (membru al Asociației ,,Euro Foto Art") organizată în parteneriat cu Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din Județul Bihor. Vernisajul va avea loc în Casa Darvas - La Roche Oradea, duminică 7 mai 2017, la ora 16.00, la care organizatorii invită pe toți iubitorii fotografiei. (I.R.)
,,Nașterea" unei pasiuni...
Destinul a făcut să copilăresc la țară. Contactul cu natura, cu firescul, cu mirosul intens m-au marcat pentru toată viața și au rămas referințe absolute în memoria mea semantică. Proaspăt admis la Liceul Pedagogic din Oradea, într-o după-masă liniștită din toamna lui 1969, întâmplarea a făcut să mă întâlnesc cu o ofertă de destin. Un coleg de clasă (Ioan Curpaș) mi-a arătat, în laboratorul foto al liceului, miracolul revelării unei fotografii alb-negru pe o bucată imaculată de hârtie. Cu o pensetă tampona cu sfințenie hârtia care plutea într-o tasă cu o soluție chimică. În camera aproape obscură, cu ochii aspirați de curiozitate, așteptam parcă o minune. Și minunea s-a produs. Fascinația acestui moment e încă intactă. Dorința de a cunoaște tainele fotografiei de la A la Z m-a condus inevitabil la primele teste. Hipnotizat, cu ocazia primei zăpezi din decembrie'69, am cumpărat doua filme ORWO 21 DIN (36 de poziții). După o instruire sumară (timp de expunere, diafragmă...), cu aparatul de fotografiat al clubului, într-un ritm amețitor, am vrut sa imortalizez colegii zburdalnici și bucuroși de prima zăpadă. La developarea filmelor, decepția a fost imensă: absolut toate cele 72 de poziții au fost atât de supraexpuse încât miracolul revelării imaginilor pe hârtie nu putea fi repetat. Pe moment, decizia care se impunea era evidentă : Gata cu fotografia. Astfel, câteva luni nici n-am mai trecut pe la laboratorul foto. Dar fascinația miracolului revenea în minte cu obsesie. Primul meu aparat a fost un Smena, simplu și minimalist, utilizabil doar în mod manual. Astfel, obligatoriu, ucenicia a început cu perceperea, simțirea și stăpânirea luminii naturale. Un al șaselea simț care este indispensabil scrierii cu lumină.
În studenție (Facultatea de Cibernetică, București), cu prețul a două salarii lunare, am avut primul reflex : un ZENIT E, cu un obiectiv HELIOS 44/2, focala 2/58. Ca fotoreporter pentru revistele studențești (Tribuna studentului economist, Viața studențească ...) și ,,martor ocular" a  nenumăratelor evenimente studențești (excursii, spectacole, discoteci, căsătorii, botezuri ...) am realizat nenumărate fotografii amintiri. Perioada ideală pentru aprofundarea fermecătoarelor taine ale fotografiei: utilizarea luminii, a compoziției, surprinderea momentului. Doar din când în când, și de cele mai multe ori din întâmplare, obțineam o IMAGINE care să țină privitorul IN MAGIE (anagrama ;-). Și încet-încet, dorind repetarea magiei, virusul pasiunii s-a instalat durabil. Fotografia color a fost o nouă aventură: aparat de mărit cu cap de culoare, tase termostatate, răbdare și efort pentru redarea corectă a culorii în fotografie.
O altă ofertă de destin a făcut să ajung la INSA de Lyon, în Franța (oct. 1991). Era perioada de început a multimediei. Am descoperit și învățat prelucrarea numerică a imaginii. Fotografia numerică poate fi tratată și modificată cu ușurință (Photoshop), și la lumina zilei (Lightroom). Posibilitățile de creație sunt nemăsurate. Mulți artiști contemporani în loc să vadă fotografia ca un produs final, își oferă libertatea de a o folosi ca punct de plecare pentru a obține o ilustrație, o altă creație. Eu rămân fidel fotografiei clasice: înainte de a apăsa pe declanșator ideea fotografului trebuie să fie precisă, lumina stăpânită, compoziția elaborată, contextul foarte clar și momentul bine ales. Astfel, retușurile în post-producție sunt minimale (creșterea dinamicii (HDR), corectarea balansului de alb (RAW), îmbunătățirea contrastului ...). 
Rapiditatea cu care domnul Stefan Toth mi-a propus organizarea acestei expoziții a făcut ca imaginile să rămână intacte, așa cum au fost înregistrate de captorul aparatului (un Nikon D7000, 18-200 mm f/3.5 - 5.6 si un Nikon D750, 24-120 mm f/4). Ele sunt anonime pentru ca titlul să nu influențeze interpretarea privitorului (,,intention lectoris" ). Ar fi ideal ca fotografiile să vă conducă nu numai la ideile din mintea fotografului atunci când le-a surprins (,,intention auctoris"), ci și la alte trepte de lectură (,,intention operis").
Ioan Roxin,
Montbeliard, Franța

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:13:41 Ora de vară a Europei de Est