Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Spectacol și expoziție de Ziua Europei, prezentate de CSEI Cristal Oradea

Marți, la Palatul Copiilor și Elevilor

Spectacol și expoziție de Ziua Europei, prezentate de CSEI Cristal Oradea

În fiecare an, în data de 9 Mai - Ziua Europei, sărbătorim pacea și unitatea în Europa.

Ziua Uniunii Europene este o zi de bucurie, un prilej de a fi împreună, o zi a voinței de solidaritate între toți cetățenii care fac parte din UE. Această uniune de state membre este definită, în primul rând de elemente pozitive legate de valori și principii de bază ale comunității europene.
Ca instituție școlară, ne aliniem și noi acestor principii, marcând această zi de sărbătoare printr-o activitate amplă, ce își propune să evidențieze rolul proiectelor internaționale de parteneriat strategic  Erasmus +.
Alături de noi, au sărbătorit această zi specială, indirect, copii din cele şase țări partenere (Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania și Bulgaria) în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together,  derulat în instituţia noastră sub coordonarea doamnei director Vesa Maria Ramona.
Ne-au onorat cu prezenţa, în această zi specială, invitaţi și parteneri de seamă, printre care îi amintim pe d-na Mioriţa Săteanu, preşedinte onorific al Uniunii Femeilor din Bihor și dl Dan Peter, director al Palatului Copiilor și Elevilor.
Micii preşcolari şi şcolari ai instituţiei s-au pregătit temeinic pentru a sărbători cum se cuvine această zi, şi, alături de profesorii lor, au susţinut un spectacol cu o mare încărcătură emoţională în faţa părinţilor şi invitaţilor.
Spectacolul a debutat cu un scurt discurs  al consilierului educativ, prof. Bar Emoke, despre însemnătatea zilei de 9 Mai şi intonarea Imnului Uniunii Europene, urmată de sceneta „Simfonia primăverii", în care micuţii actori în superbele costume create de d-na prof. Dobran Viorica, au adus în sufletele spectatorilor frumuseţea primăverii. Costumele purtate de micii actori au putut fi admirate de cei prezenți și la Parada costumelor, un alt punct al spectacolului, realizat cu sprijinul d-nei prof. Adela Pat de la Palat. Profesorii psihopedagogi și kinetoterapeuți ai Centrului au pus în scenă un teatru de marionete,  Dansul primăverii, în care fiecare marionetă reprezenta câte o țară europeană implicată în proiectul de parteneriat strategic Erasmus + Thinking Globally, Learning Together. Costumele marionetelor au fost confecționate din materiale reciclabile de elevii parteneri de la Liceul de Arte Oradea, coordonați de prof. Ujvarossy Gyongyi.
Apoi, preşcolarii de la structura Grădiniței Nr. 30 - ,,Mugurel" au încântat publicul  cu dansul popular „Uite-aşa se joacă hora"; elevul Sebastian Andrei Pantea, din clasa a IV-a nevăzători, a recitat Odă bucuriei.
În încheiere, grupul vocal al grupei mijlocii B şi mare A a prezentat pe scenă un colaj de cântece de primăvară, sub genericul Primăvară, primăvară, bun venit la noi în țară!
Invitaţii-surpriză ai evenimentului
Ne-am bucurat foarte mult de participarea la spectacolul nostru a unor invitați-surpriză. Denisa Ghib (elevă voluntară) a încântat auditoriul cu melodii din folclorul local. Taraful de muzică populară al Palatului, coordonat de prof. Vlad Vălean, Petre Șinca și Marius Marcu, au pus pe jar spectatorii, invitându-i la dans; câțiva preșcolari chiar s-au prins într-o horă.
La reușita acestui eveniment și-au adus contribuția partenerii instituției noastre, respectiv Uniunea Femeilor Bihor, Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea și Liceul de Arte.
Acest spectacol a fost posibil datorită muncii susţinute a echipei unite a centrului nostru,  în jurul doamnei director, prof. Vesa Maria Ramona și al consilierului educativ, prof. Bar Emoke, echipă formată din profesorii: Ardelean Ana,  Buboiu Bianca, Crişan Adriana, Dobran Viorica, Kover Monica, Lezeu Rodica, Manea Adina, Omuţ Lavinia, Ovănescu Elena, Pleş Gabriela, Popa Sanda, Todea Stela, Tripon Bianca, Cuc Ioana, Durne Etelka, Ciuba Anca, Corompaki Ioana, Tomozei Gabriela, Şerfezi Aurelia, asistent Ambro Alina și Nada Panait.
Cu acest prilej, a fost vernisată și o expoziție cu lucrări artistico-plastice care să ilustreze specificul fiecărei țări partenere din  cadrul proiectului  Erasmus +.
Lucrările au fost realizate cu o zi înainte, în cadrul unei activități de art-terapie, cu sprijinul partenerilor noștri de la Liceul de Arte Oradea, coordonați de prof. Nada Panait. Implementarea în instituția noastră a  unor elemente curriculare noi, adecvate copiilor cu CES, respectiv, terapia prin artă, au  fost posibile datorită schimbului de experiență din cadrul activităților transnaționale de predare-învățare/formare la care au participat cadrele didactice implicate în proiectul Erasmus +.
La reușita expoziției au contribuit, într-un fel sau altul, următoarele cadre didactice: Vesa Maria Ramona (director), Ardelean Ana, Bar Emoke, Bala Adela, Boros Gyorgyi, Buboiu Bianca, Coneac Angela, Copăcian Aurelia, Crişan Adriana, Dobran Viorica, Drimba Rita, Dura Anca, Kover Monica, Lakatos Gyongyike, Lezeu Rodica, Manea Adina, Moț Teodora, Omuţ Lavinia, Oprea Eva, Opriș Aurelia, Ovănescu Elena, Pleş Gabriela, Pleș Mirela, Popa Sanda, Todea Stela, Tripon Bianca, Cuc Ioana, Durne Etelka, Ciuba Anca, Corompaki Ioana, Tomozei Gabriela, Şerfezi Aurelia, Rada Elisabeta, Blasko Noemi, Bodoni Andrea, Burcă Emilia, Chirilov Gabriela, Cotuna Natalia, Cuc Ligia, Herman Szabolcs, Mertan Anturia, Pop Mariana și Tanc Dorina.
Bar Emoke & Dobran Viorica
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Spectacol și expoziție de Ziua Europei, prezentate de CSEI Cristal Oradea.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:34:35 Ora standard a Europei de Est