Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,JA Innovation Day - Agribusiness Challenge” - Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Înscriși în competiția europeană ,,JA Compania Anului” 2017

,,JA Innovation Day - Agribusiness Challenge” - Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

În cadrul evenimentului ,,JA Innovation Day", realizat la Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, județul Bihor, în data de 4.05.2017, elevii înscriși în competiția europeană ,,JA Compania Anului" 2017 au putut să-și prezinte ideea de start-up în cadrul unui târg de produse și servicii.

În cadrul evenimentului, ei au interacționat cu clienți reali, au obținut feedback din partea lor și au inițiat vânzări. La târg au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, consultanți din mediul de business, fermieri locali, dar și părinți.
Mai mult, 12 echipe formate din elevi de liceu,  elevi de clasa a VII-a și a VIII-a, din zona Salonta, au participat la ,,Ja Innovation Day-Agribusiness Challenge", o competiție de idei pe o temă din domeniul agribusiness, unde tinerii și-au dezvoltat gândirea antreprenorială, creativitatea, abilităţile de lucru în echipă, de comunicare și de prezentare în public, dar şi capacitatea de a identifica soluţii de afaceri inovatoare.
Atât echipele participante la Competiția Innovation Day, cât și echipele participante la târg, au susținut un business pitch în fața unui juriu format din: antreprenorul  Florica Ujog, fermierul Pîrv Adrian, consultanții voluntari din partea ,,Companiei Monsanto România": domnul Dorin Jurca și domnul Dacian Peic, precum și domnul inspector școlar Florian Mieluț de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Mulțumim domnului Victor Dumitrache, organizatorul acestor competiții din partea Junior Achievement România.
Pentru elevii din clasele a VII-a și  a VIII-a, a fost o experiență deosebită, aceștia luând pentru prima dată contactul cu domeniul antreprenoriatului și al agriculturii. Experiența obținută pe parcursul competițiilor le-a crescut interesul pentru învățământul agricol, iar Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta, este acum una dintre opțiunile lor.
  Să cunoaștem echipele câștigătoare din cadrul competiției Innovation Day, care au impresionat juriul cu idei de afaceri în domeniul agribusiness.
Locul I a fost obținut de echipa nr. 7 formată din: Cristian Toșa cls. a X-a A, Răzvan Bondar cls. a XII-a A, Denisa Andrași cls. a XI-a A, Ardelean Iuliana cls. a IX-a B, Sebastian Tomele cls. a X-a B, Zigmond Florin de la  Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu,  pentru obținerea castravetelui amar, care se numeşte în termen științific Momordica charantia; locul II, echipa nr. 8: Ionuț Sabău cls. a X-a A, Natalia Buzgău cls. a XI-a A, Ionuț Legman cls. a XII-a A, Nicoleta Sava  și Elisa Sava de la Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu, pentru creșterea albinelor și comercializarea produselor obținute din miere; locul III, echipa nr. 4, formată din: David Berek cls. a XI-a A, Alexandra Leuce cls. a X-a B, Adelina Blaj cls. a IX-a D, Ramona Ilieș cls. a IX-a C, și eleva de gimnaziu, Anamaria Goina, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Avram Iancu, pentru cultivarea terenului cu trei culturi agricole, căpșuni, varză și cartofi.
Toți elevii au primit certificate JA România.
Echipele participante la târg ne-au încântat prin diversitatea produselor oferite, în mod real, și anume: echipa ,,LavaFlora" Salonta, reprezentată de elevii clasei a X-a A: Toșa Cristian, Anca Paula, Sabău Ionuț, Georgiana Bonchiș, Larisa Cicortaș și Monika Farkas, care a oferit spre vânzare ceai de lavandă, tinctură de lavandă, săculeți parfumați cu lavandă și cutie cadou cu lavandă; echipa ,,Ouă prețioase", reprezentată de elevii clasei a XI-a A: Dacian Bora, Heibach Gabriella, Mughiuruș Crina, Cotrău Ana, Raffaiella Codrean, Gavriș Bianca, care a oferit ouă de găină de calitate; echipa ,,Miere aurită", reprezentată de elevii Vidican Laurențiu din clasa a IX-a D, Dăgău Anamaria cls. a X-a C, Buna George cls. a IX-a C, Ardelean George cls. a X-a C, Șipa Fineas cls. a X-a C, Mihuța Bogdan cls. XII-a C, care a oferit spre vânzare miere și produse din miere de  albine; echipa Aromatix,  formată din elevii clasei a IX-a A: Somyai Alexandra, Manyur Alin, Toma Georgiana, Chiriță Ioana, Cepoiu Andrei, și eleva Dulca Cristina din cls. a XI-a A, care a oferit spre vânzare plante aromatice; echipa ,,Social Share", formată din elevii clasei a XI-a A: Andrei Sav, Puie Marius și Blide Alex, care a impresionat juriul cu prestarea unor servicii  de construire și promovare a prezenței online.
Elevii au învățat să lucreze eficient în echipă, în cadrul acestor programe, fiecare elev, având un rol bine stabilit. Elevii devin astfel mai atrași de școală prin realizarea unor activități  reale și utile. Voluntarii din mediul de business le oferă elevilor sprijin informațional și logistic, motivându-i în demersul lor antreprenorial. Elevii voluntari care au participat la această activitate au fost: Farcaș Vivien, Barabaș Gilbert din cls.a X-a A, Laurențiu Pintea și Zetocha Patrik din cls. a XII-a C.
Aceste activități au fost supervizate și îndrumate de profesorii coordonatori Buz Angela Rodica și Neaga Florica Maria, cu   sprijinul părinților și având susținerea conducerii Liceului Tehnologic Nr.1 Salonta.
Prof. Neaga Florica-Maria & Buz Angela-Rodica
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,JA Innovation Day - Agribusiness Challenge” - Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:56:48 Ora standard a Europei de Est