Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O conferinţa internaţională, mâine, 26 mai, la Hotel Continental

În cadrul Săptămânii Științifice

O conferinţa internaţională, mâine, 26 mai, la Hotel Continental

În cadrul manifestărilor ştiinţifice anuale ale Universităţii din Oradea, Departamentul de Textile şi Pielărie şi Management Industrial din cadrul Facultăţii de Inginerie Energetică şi Management Industrial vă invită la Conferinţa internaţională care va avea loc în data de 26 mai 2017, de la ora 9.30, la Hotel Continental, Sala Panoramic, etaj I.

Cu această ocazie, în concordanţă cu politica departamentului de implicare a studenţilor în activităţile de cercetare, de a îi încuraja şi a-i susţine să îşi dezvolte aptitudinile antreprenoriale, studenţii au fost invitaţi să prezinte activitatea cercului de ,,Dezvoltarea durabilă. Valorificarea creativă a deşeurilor din industria textilă" şi două colecţii personale ale studentelor Lavinia Mada şi Denisa Hargoş.În baza relaţiilor de colaborare internaţională ale cadrelor didactice de la acest departament şi al interesului pe care îl suscintă industria textilă pe plan mondial, Departamentul de Textile Pielărie şi Management Industrial a organizat în preambulul celei de-a XVI-a conferinţe ştiinţifice ,,Innovative solutions for sustainable development of textiles and leather industry", prima ediţie a ,,Săptămânii ştiinţifice internaţionale". Cu acest prilej, au conferenţiat profesori invitaţi din Hong Kong, Turcia, Grecia şi Italia. Astfel, i-am avut invitaţi pe: prof. dr. Shang Songmin, Hong Kong Polytechnic University, Institute of Textile&Clothing - autor a peste 200 de articole dintre care peste 100 ÎŞi-SCI, 50 cu factor de impact mai mare de 3, iar una cu factor de impact mai mare de 25. Numărul de citări este impresionant: 2213, h-index26, i10index-52, un articol are peste 345 de citări; prof. dr. S. Rajamani, Chairman of the Asian Internaţional Union of Environment-India), Chairman, IUE Commission of IULTCS, Central Leather Research Institute, Adyar, India; prof. dr. Muge Yukseloglu, Marmara University, Faculty of Technology Department of Textile Engineering - a susţinut marţi, 23.05.2017, prelegerea cu tema: „A Brief Spinning Technology and Formation of Spun Yarns"; prof. dr. Erhan Oner, Marmara University, Faculty of Technology Department of Textile Engineering - a susţinut tot marţi, prelegerea cu tema „Textile Dyeing and Finishing: Recent Advances în the Textile Dyeing and Finishing Processes"; dr. Athanasios A Tsoutseos, Collegiate Associate Professor - Scientific Collaborator, TEI of Piraeus a susţinut miercuri 24.05.2017, prelegerea cu tema ,,Introduction to Colour Sience". La prelegeri au participat studenţii celor două specializări ale departamentului: Tehnologia Tricotajelor şi Confecţiilor şi Inginerie Economică Industrială (textile şi pielărie), studenţi de la masterul gestionat de departament - ,,Mangamentul calităţii şi protecţia consumatorului în textile şi pielărie", cadre didactice şi invitaţi.
Într-o atmosfera destinsă, colegială, au fost puse întrebări, s-au făcut schimburi de informaţii ştiinţifice, dar şi de natură culturală sau socială.
Manifestările continuă, vineri, 26 mai 2017, în cadrul Conferinţei ştiinţifice internaţionale la care sunt aşteptaţi peste 30 de oaspeţi din străinătate (India, Turcia, Italia, Spania, Grecia) şi din ţară (Bucureşti, Iaşi, Arad).
Claudia Ignat

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:32:56 Ora standard a Europei de Est