Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Arc peste timp la Școala Gimnazială Nr. 11

Sărbătorirea Zilei școlii

Arc peste timp la Școala Gimnazială Nr. 11

Sărbătorirea Zilei școlii reprezintă un motiv de bucurie atât pentru conducerea Şcolii Gimanziale Nr.11 Oradea, formată din director, prof. Papagiannis Liana, director adjunct, prof. Lucaciu Ramona şi prof. Şaitoş Alina, cât și pentru toți cei care îi dau viață și culoare.

Un prilej de rememorare, concretizat printr-un scurt moment de răgaz în vâltoarea testărilor, pregătirilor pentru examene, activităţilor din săptămâna „Şcoala altfel", agitaţiei inerente premergătoare sfârşitului de an şcolar. Se cuvine să ne amintim de motto-ul şcolii noastre: „Un întreg e mai mult decât suma părţilor" (Aristotel),  fiindcă, mereu împreună - elevi, părinţi, profesori, întreg personalul şcolii - am realizat multe lucruri frumoase.
Anul acesta, am ales ziua de 26 mai, care a devenit o zi specială pentru toţi elevii şi cadrele şcolii pentru a sărbători nu numai   ziua în care școala în care ne desfăşurăm activitatea, Şcoala Gimnazială Nr.11 Oradea împlinește 87 de ani de la înființare, ci și ziua  copiilor.  Aceste zile de referinţă au fost întâmpinate de elevii noştri cu activități deosebite precum: întreceri sportive, ieșiri școlare, ateliere de creaţie sau concursuri de talente.
Pentru a dovedi că ,,nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa" (Ferdinand), pentru a le arăta recunoștința dascălilor minunați, care îmbină severitatea cu blândețea, rigoarea științifică cu activitățile extrașcolare, astfel încât să contribuie la formarea elevilor, dar și că investiția lor de suflet de până acum a meritat, elevii talentați ai acestei școli s-au pregătit să ne încânte în cadrul Concursului de talente.
Proiectul doamnei prof. Markovits Margareta, ,,Să descoperim talente" s-a dovedit foarte util întrucât se pare că elevii acestei şcoli sunt extrem de talentaţi, unul dintre aceştia, Dumbrăvan Beniamin din clasa a VIII-a D a ajuns în finala concursului ,,Românii au talent", care este în derulare. Drept urmare, a făcut parte din juriul concursului de talente alături de doamna prof. Pop Ecaterina, domnişoara învăţătoare Lupşa Anca şi de elevii Lucaci Carla din clasa a VIII-a C, Bolojan Casian din clasa a VII-a D. Alţi doi elevi talentați, respectiv eleva Popa Maria și elevul Herlaș George, din clasa a VIII-a C au fost prezentatorii concursului nostru.
Concurenţii au participat la diferite probe: canto, gimnastică ritmică, dans de societate, dans modern, interpretare instrumentală la  flaut sau la pian, interpretare dramatică, canto popular etc.
Atelierul de creaţie, coordonat de doamna profesoară Carmen Galutz, a dat ocazia copiilor şcolii să-şi dovedească sensibilitatea și talentului lor artistic. Adevăratele opere de artă care au ieșit din mâna lor, au răsplătit  răbdarea și strădaniile profesorului îndrumător, care le-a transmis elevilor atât pasiunea, cât și dorința de autoperfecționare.
La finalul concursului, au fost înmânate numeroase premii:
Premiul I - secţiunea canto şi pian - Miclăuş Alexandra din cls. a II-a E, acompaniată la pian de fratele acesteia, Miclăuş Mădălin din cls a V-a A. Acelaşi Miclăuş Mădălin a obţinut premiul I interpretând un fragment din ,,Ballade pour  Adeline".
Premiul II -canto popular - Pop Raluca, cls.a IV-a A şi dansul de societate prezentat de elevii: Varga Carla din cls. a II-a A, Hovaneti Adam, Tăut Cristina şi Varga Rareş  din cls. a III-a A.
Premiul III a fost câştigat de elevii din cls. a IV-a B cu corul ,,Smiley", împreună cu Arad Ştefania din cls. a III-a A, secţiunea gimnastică ritmică. S-au mai câştigat menţiuni astfel încât toți participanții au fost premiaţi, adunând aplauzele publicului spectator. 
La secţiunea - Atelierul de creaţie s-au remarcat următorii participanţi: Gordon Sebastian, Vernon Mara, Drenciu Damian, Stanciu Alessia, Siminicaru Răzvan Bogdan, Bologa Svetlana, Olah Barbara, Halasz Tamas, Abrudan Carla, Cadar Sara, Szegecs Victoria precum şi Câmpan David. Momentele în care s-a jurizat au fost valorificate printr-un mic spectacol de beat box , susţinut de elevul Dumbrăvan Beniamin, finalist la emisiunea - concurs ,,Românii au talent".  
A urmat festivitatea de premiere a elevilor câştigători la olimpiade, concursuri şi alte competiţii culturale, artistice sau sportive, precum şi a profesorilor coordonatori. Premiile au fost înmânate de doamna director Papagiannis Liana şi doamna director adjunct Lucaciu Ramona în prezenţa invitatei de onoare, inspector şcolar pentru management instituţional, doamna profesor dr. Iacob Adelina. Un moment de bilanţ fructuos care ne convinge de valoarea echipei didactice a şcolii, de valoarea incontestabilă a elevilor care au obţinut rezultate deosebite (Herlaş George, mențiune la olimpiada naţională de lb.română și Alexa Tabita, participantă la faza națională a olimpiadei de fizică, premiul I la olimpiada de educaţie plastică, Popa Maria,  premiul III la olimpiada judeţeană de lb.engleză, Chelaru Cosmina, menţiune la olimpiada judeţeană de matematică, Pălii Alex  alături de alţi elevi merituoşi).
Evenimentele au fost coordonate de consilierul educativ, prof. Palyi Eva, alături de doamnele profesoare Copil Daniela, Galutz Carmen, bibliotecar, Lup Mariana.
Consilier educativ,
prof. Palyi Eva
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Arc peste timp la Școala Gimnazială Nr. 11.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:24:39 Ora de vară a Europei de Est