Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Rigurozitate, seriozitate, responsabilitate, dar o atmosferă caldă, plăcută de examen, nu cu teroare”

Cuvântul de ordine:

,,Rigurozitate, seriozitate, responsabilitate, dar o atmosferă caldă, plăcută de examen, nu cu teroare”

Chiar dacă Biroul de comunicare al Inspectoratului Școlar Județean Bihor a dat publicității, la timp, rezultatele obținute la examenele naționale: Evaluarea națională și Bacalaureat, dl inspector școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a ținut să se întâlnească cu reprezentanții presei pentru a analiza rezultatele, oferind explicațiile de rigoare.

,,Fără muncă și fără studiu, nu putem face pași înainte!"
Cu o disimulată mândrie și satisfacție, am zice noi, dl inspector școlar general s-a arătat mulțumit de rezultatele obținute la ambele examene naționale. La Evaluarea națională, Bihorul a obținut un procent puțin mai mare decât anul trecut: 72,3 (față de 72,0 în 2016), dar sub media națională; puncte forte: fără eliminați și peste 100 de note de 10 (25 la română, 77 la matematică și un 10 la limba maternă). Generalul însă dorește atingerea și chiar depășirea mediei naționale, creșterea procentului de promovare și a nivelului de performanță.
La Bacalaureat, Bihorul a înregistrat cel mai ridicat procent din ultimii cinci ani
Cu cele 69 de procente (înainte de contestații), Bihorul se situează în frunte cu cea mai mare creștere la nivel de țară (10 la sută), în timp ce alte județe au crescut cu patru procente: Argeș și Sibiu (Sibiul fiind deținătorul locului I cu 84 la sută promovabilitate), Alba - șase procente, Mehedinți - două, în timp ce altele au scăzut cu un procent, Clujul și Maramureșul. În schimb, am dat-o în bară cu eliminații: 10!!! Un eliminat la competențe, patru în timpul probelor scrise și cinci după vizionarea înregistrărilor audio-video (o adevărată premieră națională!!!). ,,Dar faptul că am obținut foarte multe note bune, asta înseamnă că învățământul bihorean este de calitate", apreciază dl inspector general...
Catalogul electronic - un câștig
Întrebat cum își explică acea creștere spectaculoasă (cu 10 la sută) a procentului de promovabilitate, domnia sa a răspuns cu seninătate: ,,O baghetă magică nu am. Vreau să cred că munca pe care am depus-o alături de colegii mei, din Inspectorat, alături de colegii noștri care se află la conducerea școlilor, împreună cu cei care i-au pregătit pe elevi. Îmi place să cred că ne-am făcut datoria! Încă o dată spun: cred că toți au înțeles că fără muncă și implicare, fără responsabilitate, nu mai putem continua. Iată că rezultatele sunt vizibile". Domnul inspector general mai dă vina pentru rezultatele bune pe catalogul electronic, implementat în cele mai multe licee orădene. Se pare că lucrurile au fost luate în serios de către toți: elevi, profesori și părinți încă de la simulări. ,,Cu toții am înțeles că fără muncă și fără studiu nu putem face pași înainte. De aceea, le mulțumesc încă o dată tuturor pentru implicarea pe care au avut-o!"
Chiar dacă unii au obținut rezultate strălucite și în lipsa catalogului electronic (vezi colegiile naționale ,,Mihai Eminescu" și ,,Emanuil Gojdu", precum și Colegiul Economic ,,Partenie Cosma"), generalul îi ,,amenință" cu catalogul electronic și pe gimnaziști; mai întâi pe cei din a VIII-a (din septembrie).
Bacalaureatul diferențiat - o măsură bună
Întrebat dacă este de acord cu un Bacalaureat diferențiat, dl inspector școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a și motivat dreptatea care li s-ar face celor ce urmează liceele tehnologice și colegiile tehnice: ,,Ei patru ani se pregătesc pentru meserie și nu pot să valorifice cunoștințele pe care le-au dobândit de-a lungul anilor de liceu, vizavi de specializarea pe care au urmat-o. De aceea cred că va fi o măsură bună", a conchis generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Ovidiu Dan     

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:38:55 Ora de vară a Europei de Est