Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, la Universitatea din Oradea

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, marţi, 11 iulie 2017, în sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, ora 11.00, va avea loc deschiderea Școlii de vară la Universitatea din Oradea, un curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, cuprinzând trei teme educaționale tradiționale de interes didactic.

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari și New England College, Henniker, USA organizează la
Universitatea din Oradea, FSSU Bihor şi
Pensiunea „Casa Albă" din Oșorhei, International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă - cu temele: Problematici critice în educaţie  (bullying, testarea, libertatea de exprimare, educaţia pentru sănătate, drepturi individuale vs. drepturi de grup, sărăcia etc.)
în 10 - 12 iulie 2017; Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, în 13 - 15 iulie; Tendinţe şi orientări în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală, în 18 - 21 iulie.
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Echipa proiectului
Coordonatorii proiectului:       conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald și prof. univ. dr. Valentin Blândul
Comitetul ştiinţific: prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., SUA, prof. univ. dr. Valentin Blândul, prof. univ. dr. Carmen Popa
conf. univ. dr. Karla Barth, conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, conf. univ. dr. Daniela Roman, lector univ. dr. Veronica Buciuman, lector univ. dr. Cristina Florescu
Comitetul de organizare: lector univ. dr. Denisa Ardelean, lector univ. dr. Laura Bochiş, lector univ. dr. Ionuţ Erdeli, lector univ. dr. Cristina Florescu, lector univ. dr. Mihaela Indrieş, lector univ. dr. Loredana Muntean, lector univ. dr. Raluca Răcăşan
lector univ. dr. Adina Vesa, prof. înv. preşcolar Florentina Blândul, prof. dr. Alina Lazea, prof. Remus Lazea
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - campionii", ediţia a IV-a, 2017, inclus în calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1091.
Notă de fundamentare
Câteva din problematicile importante ale lumii contemporane vor determina modul în care educaţia se va dezvolta în viitor. Modalitatea în care educatorii fac faţă problemelor critice în educaţie (libertăţile şi responsabilitățile individuale, rolul statului, al grupurilor religioase şi non religioase, abordarea curriculară, rolul, drepturile şi responsabilităţile elevilor şi cadrelor didactice) poate influența modul de selectare al strategiilor didactice şi al conţinutului învăţării, precum şi strategiile de evaluare pe următorii ani. Cadrele didactice au datoria de a înţelege şi de a fi pregătiți pentru a răspunde eficient diferitelor probleme critice ridicate în educaţie.
Scopul programului
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului
 Identificarea problemelor critice ale educaţiei contemporane; Utilizarea adecvată a instrumentelor şi strategiilor de prevenire şi depăşire a problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unor soluţii comune cu cei din comunitatea apropiată privind soluţionarea problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unui cod personal de etică pentru a ajuta cadrele didactice, directorii de instituţii în luarea celor mai potrivite decizii educaţionale; Crearea unui cod de muncă cu elevii şi familiile acestora într-un mod echitabil.
Grupul-ţintă
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului
Programul se va desfășura pe perioada a trei zile, câte șase ore de formare pe zi.
Curriculum
Formator CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D., Associate Professor for New England College, New Hampshire, SUA
1.Festivitatea de deschidere 2.Fenomenul bullying 3.Testele standardizate 4.Libertatea de exprimare 5.Educaţia pentru sănătate 6.Drepturile individuale vs. drepturile de grup 7.Sărăcia şi educaţia 8.Echitatea 9.Religia şi educaţia 10.Evaluare finală 11.Festivitatea de închidere
Evaluarea
Fiecare cursant va avea de alcătuit un cod personal de norme etice care să abordeze problemele critice din educaţie.
Taxa de participare
Taxa de participare este de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Partenerii
Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, New England College, Henniker, USA.
Daniela Roman

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:21 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).