Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, la Universitatea din Oradea

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, marţi, 11 iulie 2017, în sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, ora 11.00, va avea loc deschiderea Școlii de vară la Universitatea din Oradea, un curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, cuprinzând trei teme educaționale tradiționale de interes didactic.

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari și New England College, Henniker, USA organizează la
Universitatea din Oradea, FSSU Bihor şi
Pensiunea „Casa Albă" din Oșorhei, International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă - cu temele: Problematici critice în educaţie  (bullying, testarea, libertatea de exprimare, educaţia pentru sănătate, drepturi individuale vs. drepturi de grup, sărăcia etc.)
în 10 - 12 iulie 2017; Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, în 13 - 15 iulie; Tendinţe şi orientări în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală, în 18 - 21 iulie.
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Echipa proiectului
Coordonatorii proiectului:       conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald și prof. univ. dr. Valentin Blândul
Comitetul ştiinţific: prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., SUA, prof. univ. dr. Valentin Blândul, prof. univ. dr. Carmen Popa
conf. univ. dr. Karla Barth, conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, conf. univ. dr. Daniela Roman, lector univ. dr. Veronica Buciuman, lector univ. dr. Cristina Florescu
Comitetul de organizare: lector univ. dr. Denisa Ardelean, lector univ. dr. Laura Bochiş, lector univ. dr. Ionuţ Erdeli, lector univ. dr. Cristina Florescu, lector univ. dr. Mihaela Indrieş, lector univ. dr. Loredana Muntean, lector univ. dr. Raluca Răcăşan
lector univ. dr. Adina Vesa, prof. înv. preşcolar Florentina Blândul, prof. dr. Alina Lazea, prof. Remus Lazea
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - campionii", ediţia a IV-a, 2017, inclus în calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1091.
Notă de fundamentare
Câteva din problematicile importante ale lumii contemporane vor determina modul în care educaţia se va dezvolta în viitor. Modalitatea în care educatorii fac faţă problemelor critice în educaţie (libertăţile şi responsabilitățile individuale, rolul statului, al grupurilor religioase şi non religioase, abordarea curriculară, rolul, drepturile şi responsabilităţile elevilor şi cadrelor didactice) poate influența modul de selectare al strategiilor didactice şi al conţinutului învăţării, precum şi strategiile de evaluare pe următorii ani. Cadrele didactice au datoria de a înţelege şi de a fi pregătiți pentru a răspunde eficient diferitelor probleme critice ridicate în educaţie.
Scopul programului
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului
 Identificarea problemelor critice ale educaţiei contemporane; Utilizarea adecvată a instrumentelor şi strategiilor de prevenire şi depăşire a problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unor soluţii comune cu cei din comunitatea apropiată privind soluţionarea problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unui cod personal de etică pentru a ajuta cadrele didactice, directorii de instituţii în luarea celor mai potrivite decizii educaţionale; Crearea unui cod de muncă cu elevii şi familiile acestora într-un mod echitabil.
Grupul-ţintă
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului
Programul se va desfășura pe perioada a trei zile, câte șase ore de formare pe zi.
Curriculum
Formator CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D., Associate Professor for New England College, New Hampshire, SUA
1.Festivitatea de deschidere 2.Fenomenul bullying 3.Testele standardizate 4.Libertatea de exprimare 5.Educaţia pentru sănătate 6.Drepturile individuale vs. drepturile de grup 7.Sărăcia şi educaţia 8.Echitatea 9.Religia şi educaţia 10.Evaluare finală 11.Festivitatea de închidere
Evaluarea
Fiecare cursant va avea de alcătuit un cod personal de norme etice care să abordeze problemele critice din educaţie.
Taxa de participare
Taxa de participare este de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Partenerii
Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, New England College, Henniker, USA.
Daniela Roman

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:24:16 Ora de vară a Europei de Est