Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, la Universitatea din Oradea

Se deschide Școala de vară tradițională, parteneriat USA

Astăzi, marţi, 11 iulie 2017, în sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, ora 11.00, va avea loc deschiderea Școlii de vară la Universitatea din Oradea, un curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă, cuprinzând trei teme educaționale tradiționale de interes didactic.

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari și New England College, Henniker, USA organizează la
Universitatea din Oradea, FSSU Bihor şi
Pensiunea „Casa Albă" din Oșorhei, International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă - cu temele: Problematici critice în educaţie  (bullying, testarea, libertatea de exprimare, educaţia pentru sănătate, drepturi individuale vs. drepturi de grup, sărăcia etc.)
în 10 - 12 iulie 2017; Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, în 13 - 15 iulie; Tendinţe şi orientări în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală, în 18 - 21 iulie.
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Echipa proiectului
Coordonatorii proiectului:       conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald și prof. univ. dr. Valentin Blândul
Comitetul ştiinţific: prof. asociat Carlton J. Fitzgerald Ed.D., SUA, prof. univ. dr. Valentin Blândul, prof. univ. dr. Carmen Popa
conf. univ. dr. Karla Barth, conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald, conf. univ. dr. Daniela Roman, lector univ. dr. Veronica Buciuman, lector univ. dr. Cristina Florescu
Comitetul de organizare: lector univ. dr. Denisa Ardelean, lector univ. dr. Laura Bochiş, lector univ. dr. Ionuţ Erdeli, lector univ. dr. Cristina Florescu, lector univ. dr. Mihaela Indrieş, lector univ. dr. Loredana Muntean, lector univ. dr. Raluca Răcăşan
lector univ. dr. Adina Vesa, prof. înv. preşcolar Florentina Blândul, prof. dr. Alina Lazea, prof. Remus Lazea
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - campionii", ediţia a IV-a, 2017, inclus în calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1091.
Notă de fundamentare
Câteva din problematicile importante ale lumii contemporane vor determina modul în care educaţia se va dezvolta în viitor. Modalitatea în care educatorii fac faţă problemelor critice în educaţie (libertăţile şi responsabilitățile individuale, rolul statului, al grupurilor religioase şi non religioase, abordarea curriculară, rolul, drepturile şi responsabilităţile elevilor şi cadrelor didactice) poate influența modul de selectare al strategiilor didactice şi al conţinutului învăţării, precum şi strategiile de evaluare pe următorii ani. Cadrele didactice au datoria de a înţelege şi de a fi pregătiți pentru a răspunde eficient diferitelor probleme critice ridicate în educaţie.
Scopul programului
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului
 Identificarea problemelor critice ale educaţiei contemporane; Utilizarea adecvată a instrumentelor şi strategiilor de prevenire şi depăşire a problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unor soluţii comune cu cei din comunitatea apropiată privind soluţionarea problemelor critice în educaţie; Dezvoltarea unui cod personal de etică pentru a ajuta cadrele didactice, directorii de instituţii în luarea celor mai potrivite decizii educaţionale; Crearea unui cod de muncă cu elevii şi familiile acestora într-un mod echitabil.
Grupul-ţintă
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului
Programul se va desfășura pe perioada a trei zile, câte șase ore de formare pe zi.
Curriculum
Formator CARLTON J. FITZGERALD, Ed.D., Associate Professor for New England College, New Hampshire, SUA
1.Festivitatea de deschidere 2.Fenomenul bullying 3.Testele standardizate 4.Libertatea de exprimare 5.Educaţia pentru sănătate 6.Drepturile individuale vs. drepturile de grup 7.Sărăcia şi educaţia 8.Echitatea 9.Religia şi educaţia 10.Evaluare finală 11.Festivitatea de închidere
Evaluarea
Fiecare cursant va avea de alcătuit un cod personal de norme etice care să abordeze problemele critice din educaţie.
Taxa de participare
Taxa de participare este de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Partenerii
Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, New England College, Henniker, USA.
Daniela Roman

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:21:16 Ora standard a Europei de Est