Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din cele 10 clase de școală profesională, opt sunt în sistem dual

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea

Din cele 10 clase de școală profesională, opt sunt în sistem dual

,,Învățământul dual înseamnă colaborare între școală, autoritățile locale și agenții economici", susține doamna profesor Daniela Vîlceanu, directorul Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea, colegiu în a cărui ofertă educațională figurează opt clase de învățământ dual, din cele 10 clase de școală profesională.

La sfârșitul lunii noiembrie 2015, o delegație a Primăriei Oradea s-a deplasat în Germania, la Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" din Neckarsulm și la firma ,,Audi" pentru a descifra tainele învățământului profesional dual german. Din delegație au făcut parte reprezentanți ai Primăriei Oradea (Liana Boangiu și Florina Fofiu, de la Agenția de Dezvoltare Locală Oradea),  reprezentanți ai Parcurilor Industriale orădene (d-na Carmen Popa, de la fosta companie Emerson, devenită Nidec și Ana Blaga, de la Celestica), prof. ing. Nicolae Moț (de la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" și președinte al Federației Sindicatelor din Educație ,,Spiru Haret", Filiala Bihor, prieten vechi al partenerilor germani), prof. Daniela Vîlceanu, actualmente director al Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", Greta Postole și ing.Petre Popa, de la același colegiu (,,Traian Vuia").
,,De patru ani, au fost clase în Șaguna, Vuia și Brâncuși care pregăteau elevi pentru agenții economici din Parcurile Industriale orădene în specializările cerute de ei pe piața muncii, dar se pare că elevii și părinții nu sunt receptivi la oferta noastră. Promovare am făcut în fiecare an, inclusiv pe tramvaie, la posturile de TV și la radio. Am mers în școli, am vorbit cu elevii de clasa a VIII-a și cu părinții la Săbolciu și Săcădat..., am mers după ei, unii au venit cu mijloacele lor de transport, au mers firmele după ei cu mijloacele lor de transport. Copiii au descoperit ce înseamnă lucrul într-o companie; au văzut baza materială a școlii. La Târgul de ofertă școlară pe care l-am găzduit au participat, alături de elevi de gimnaziu din Oradea și elevi din Nojorid, Sînmartin, Sîntandrei, Leș, Livada și Sânnicolau Român... Firmele au spus că din acest an, din toamnă, vor acorda masă și cazare gratuite pentru cei de la învățământul dual. La ,,Traian Vuia", din cele 10 clase de școală profesională, opt sunt la învățământul dual. Firmele doresc să se implice, iar Primăria ne va reabilita internatul", ne-a asigurat doamna director Daniela Vîlceanu.
,,În Germania, atelierele-școală arată ca o fabrică în miniatură"
Am întrebat-o pe doamna director ce a impresionat-o și ce a învățat la Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" din Germania; ne-a răspuns categoric, punând punctul pe i: ,,Ce am învățat de la ei nu se poate aplica la noi. E vorba de conștiința cetățenilor. Acolo copilul se bucură de ceea ce face. Copilul dacă va deveni strungar  este bucuria, este plăcerea și dorința lui. Pentru aceasta se pregătește. Are o meserie respectată pe care și-a ales-o singur. În Germania, sistemul îi pregătește din clasele mici, îi orientează în funcție de aptitudini. Și la noi se fac testări (evaluări) la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, dar nu li se spune că ar fi bine să se orienteze într-o anumită direcție. În Germania este corect delimitată direcția copilului, care sunt pentru liceu și care pentru meserii. Un tehnician care trebuie să opereze la o mașină cu comandă numerică, trebuie să aibă anumite calități, să aibă cunoștințe la calculator și desen tehnic... La noi, în clasa a IX-a, când el vine cu medii de 2 și 3 la evaluarea națională, nimeni nu se uită în urmă?! Înseamnă că acel copil nu a făcut (nu a învățat) nimic în clasele I-VIII?! Chiar nu ne pasă ce știe și cât știe copilul la absolvire?
Ce am văzut în Germania mi-ar plăcea să se întâmple și la noi!
La învățământul profesional, copiii fac patru materii: o limbă străină, educația antreprenorială, finanțe și ceva istorie/drept, lucruri de care se vor folosi ca cetățeni.  În Germania, atelierele-școală arată ca o fabrică în miniatură, având aceeași dotare, chiar dacă nu la același nivel de performanță. Tutorele de practică  are o sală de unde îl poate urmări video pe fiecare ce face la postul lui de lucru. Chiar dacă sunt în fabrică, ei nu au acces în hala de producție, dar nici nu au nevoie pentru că toate operațiile care se fac în hală le fac sau le pot face și ei în atelierele-școală din fabrică. Școala îi pregătește pentru meserie, iar firmele îi iau să-i pregătească pentru firma lor", a conchis doamna director Daniela Vîlceanu.
Ovidiu Dan
 
Oferta educațională a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea
10 clase la școala profesională; două clase la școala profesională: o clasă în domeniile electric/estetică și igiena corpului omenesc, având calificările: electrician exploatare joasă tensiune (14 locuri) și frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist (14 locuri), ambele în lb. maghiară; o clasă în domeniile comerț/turism și alimentație, calificările: comerciant-vânzător (14 locuri) și bucătar (14 locuri); opt clase la învățământ dual: patru clase de mecanică, având calificări diferite: o clasă (de 28) - calificarea operator la mașini cu comandă numerică; 14 locuri - lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic și tot 14 locuri - sculer matrițer; 42 locuri - mecanic auto; 14 locuri - tinichigiu vopsitor auto; o clasă de electromecanică, în calificarea electromecanic și instalații industriale (28 locuri); o clasă în domeniile electronică automatizări, respectiv electric, având calificările electronist aparate și echipamente (14 locuri), respectiv electrician exploatare joasă tensiune (14 locuri); încă o clasă de mecanică, dar în limba maghiară: 14 locuri mecanic auto și 14 locuri tinichigiu vopsitor auto; o clasă în domeniile fabricarea produselor din lemn, respectiv industrie textilă și pielărie, cu două calificări: tâmplar universal (14 locuri) și confecționer produse textile (14 locuri).   
La clasa a IX-a curs de zi, șase clase
O clasă de electronică automatizări, calificarea tehnician electronist (28 locuri); o clasă în domeniul electric, calificarea tehnician electrician electronist auto (28); o clasă de electromecanică, având calificarea tehnician electromecanic (28); o clasă de mecanică, având calificarea tehnician mecatronist (28); o clasă de industrie textilă și pielărie - tehnician designer vestimentar (28); o clasă de turism și alimentație - tehnician în hotelărie - intensiv lb. engleză (28 locuri).
La clasa a IX-a - seral, două clase
O clasă în domeniul electric, calificarea  tehnician în instalații electrice (28 locuri) și o clasă în domeniul economic - tehnician în administrație (28 locuri).
La clasa a XI-a - seral, semestrul II, trei clase
O clasă în domeniile mecanică, respectiv fabricarea produselor din lemn, în calificările tehnician mecatronist (14 locuri), respectiv tehnician în prelucrarea lemnului (14 locuri); o clasă în domeniile electronică automatizări, respectiv electric, având calificările tehnician electronist (14 locuri), respectiv tehnician electrotehnist (14 locuri); o clasă în limba maghiară în domeniile mecanică, respectiv electric, având calificările tehnician transporturi (14 locuri), respectiv tehnician electrotehnist (14 locuri).
Școală postliceală - anul I, cinci clase
O clasă de informatică - tehnician infrastructură rețele telecomunicații (28); o clasă textile-pielărie - creator-proiectant îmbrăcăminte (28); o clasă estetica și igiena corpului omenesc - stilist (28); două clase de turism și alimentație: o clasă având calificarea agent de turism - ghid (28) și o clasă - organizator de conferințe, congrese, târguri și expoziții (28 de locuri).
Școală de maiștri - o clasă
În domeniul fabricarea produselor din lemn, în calificarea maistru tâmplar mobile și binale (28 de locuri).
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Din cele 10 clase de școală profesională, opt sunt în sistem dual.
 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:04:30 Ora de vară a Europei de Est